Jump to content
IGNORERAD

Gångavstånd mellan Karon - Patong?


Kan

Recommended Posts

En liten snabb fråga. Som rubriken lyder: Är det gångavstånd mellan Karon (rondellen) och Patong (typ Bangla Road).

Någon som provat på det / kan tala om för mig hur många kilometer det handlar om??!!

:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    4

  • Welder

    4

  • Kan

    4

  • Farang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

En liten snabb fråga. Som rubriken lyder: Är det gångavstånd mellan Karon (rondellen) och Patong (typ Bangla Road).

Snabbt svar. NEJ!!!

:)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En liten snabb fråga. Som rubriken lyder: Är det gångavstånd mellan Karon (rondellen) och Patong (typ Bangla Road).

Någon som provat på det / kan tala om för mig hur många kilometer det handlar om??!!

:dance1:

Rubriken frågar ju om det är gångavstånd mellan Karon och Pattaya :whistle:   Det är det inte. :D

Det är ca 15 km mellan Karon och Patong och tar 15-20 minuter med taxi och kostar ca 300 baht.

Man kan gå om man har tid och lust men jag skulle varken rekommendera det eller göra det själv.

Ska du ändå göra det så prova att gå dit på dagtid. Kvällar och nätter är det mycket trafik och då ska man inte gå på vägen.

Får man fråga varför du undrar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äääh... jag ändrade ju rubriken... trodde att jag ändrade den i alla fall... tänkte fel...  :mdr: . Till Pattaya har jag inte tänkt promenera...!!

Varför jag undrade det?

Har bara åkt taxi mellan de olika ställena och avståndet kändes så kort just då. Är den typen som föredrar att gå men nja, nu har ni fått mig på andra tankar  :yes: . Hade räknat med 7-8 km...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses är det så mycket som 15 km mellan Patong och Karon, då har jag gått hela 30 km (t o r) bara för att fördriva tiden ett par ggr.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jösses är det så mycket som 15 km mellan Patong och Karon, då har jag gått hela 30 km (t o r) bara för att fördriva tiden ett par ggr.

Med roligare saker kan man väl fördriva tiden i de trakterna  :drinks:;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Med roligare saker kan man väl fördriva tiden i de trakterna  :drinks:;)

Jodå, men en promenad innan eftermiddagswhiskeyn skadar aldrig. Är man i Thailand flera månader på raken så kryper vikten alltid upp så förskräckligt.

Fast å andra sidan så betvivlar jag starkt att det är 15 km mellan Patong och Karon. Möjligen fram och tillbaka.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast å andra sidan så betvivlar jag starkt att det är 15 km mellan Patong och Karon. Möjligen fram och tillbaka.

Jo, stämmer rätt bra det, alltså alldeles för långt att gå i den värmen

14392_a44317ced06322170e04c15709bb5ad78a

14392_a44317ced06322170e04c15709bb5ad78a

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast å andra sidan finns det ju gott om vätskepåfyllning längs med vägen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, nästa fråga då :)

Finns det någon "genväg" eller måste man följa den där hemska, kurviga vägen med de hemska uppförsbackarna? Tycker mig minnas att den var ganska så livsfarlig...

:mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Okej, nästa fråga då :)

Finns det någon "genväg" eller måste man följa den där hemska, kurviga vägen med de hemska uppförsbackarna? Tycker mig minnas att den var ganska så livsfarlig...

:mdr:

Inte vad jag vet. Fast å andra sidan trodde ju jag att det var 15 km mellan Karon och Patong  :pardon:

Jag har åkt både taxi, Tuk-tuk och hoj den vägen massor av gånger och till mitt försvar kan jag säga att det känns som 15 km.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker pesonligen att det är skönare att simma den sträckan.

Hundsimmaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

300 baht för 15 km!!

Går det inga vanliga bussar mellan dessa orter?

Själv betalade jag bara 20 baht på buss mellan Phuket town och flygplatsen och det var en bra bit det.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

300 baht för 15 km!!

Går det inga vanliga bussar mellan dessa orter?

Själv betalade jag bara 20 baht på buss mellan Phuket town och flygplatsen och det var en bra bit det.

BTT

Mellan Patong o Karon beach går det inga 20b bussar eller andra bussar heller för den delen ( förutom charterbussar o minivans )

Detta har Phukets Tuk-tuk maffia sett till.

Det skall erkännas att det är inte många gånger som man dessutom har lyckats förhandla om priset med TT chaffisarna.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, just det, det går inga "vanliga bussar" mellan Kata/karon o Patong, det är det som är själva affärsidén, muta till Dig ett likadant villkor som TucTuc förarbossen på Phuket så slipper Du 7/11.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Begriper ju inte va fan man ska på Phuket att göra med de priserna.

Finns väl inget där som inte finns i Pattaya för en billigare peng.

I Pattaya slipper man dessutom de sura och krängda charterkärringarna och de gnällga, skrikande ungarna.

Vattnet och stränderna är möjligen bättre på Phuket, men så nellad på havsvatten behöver man väl inte vara.

Bra och svalkande pooler finns ju på alla 600 bahts hotel i Pattaya.

Men jag kan förstå de medlemmar som har thaikärringar att släpa på.

Kärringen känner sig väl mer bekväm på Phuket än bland barerna i Pattaya.

Men som singelkille är det ju fullständigt idi*tiskt att styra kosan mot Phuket, när sprit, tjejer, mat och boende finns i Pattaya till billigare pris.

BTT

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT... Man behöver inte åka mellan stränderna om man bor i Patong. Värre är det när dom som valt att bo i Kata och Karon känner för lite extra shopping eller nightlife.

Ungefär som att bo i Jomtien och varje kväll åka in till Pattaya.

Men hyr man en moppe för 200 baht/dygn så kan man åka mellan 10 ggr per dag om man önskar, blir inte dyrare för det (borträknat 1 dl soppa per resa).

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

För BTT så kan jag rekommendera Patong beach på Phuket, gott om både 7/11 och barflickor på gatorna öster om Song Roi Pee road. Boende för 500 battingar och uppåt i ofta mycket fräscha rum på grund av ohämmad överexploatering vad gäller bostadsmarknaden i Patong.

Motobiiketaxi kostar fortfarande(?) bara 20 baht inom staden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Motobiiketaxi kostar fortfarande(?) bara 20 baht inom staden.

Jag betalade 40 baht till stranden när jag tog en hoj till stranden, (gick av vid Savoy) från Paradise.

Men på kvällarna om man ville åka från Bangla så kostade det 100 och det var inte prutbart.

Hade jag varit thai hade det så klart blivit billigare men nu var det bara att göra som vanligt. Le och betala. :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Le och betala!!

Aldrig i livet.

När det tas ut överpriser är det bara att vänta på nästa bahttaxi.

Minns när jag var i Krabi town och skulle åka till Ao Nang Beach, vad jag nu skulle där och göra? men i alla fall så kom gamarna fram och skulle ha 300 baht för resan dit.

Jag väntade en halvtimme och tog en songtaew för 30 baht.

En annan taktik är att stå kvar och vänta ut dem tills priset blir lägre. Det brukar bli det efter ett tag.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Le och betala!!

Aldrig i livet.

När det tas ut överpriser är det bara att vänta på nästa bahttaxi.

Minns när jag var i Krabi town och skulle åka till Ao Nang Beach, vad jag nu skulle där och göra? men i alla fall så kom gamarna fram och skulle ha 300 baht för resan dit.

Jag väntade en halvtimme och tog en songtaew för 30 baht.

En annan taktik är att stå kvar och vänta ut dem tills priset blir lägre. Det brukar bli det efter ett tag.

BTT

30 baht, åh fan, då blev du lurad. Jag brukar bara betala 20 baht för den resan. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Le och betala!!

Aldrig i livet.

När det tas ut överpriser är det bara att vänta på nästa bahttaxi.

Minns när jag var i Krabi town och skulle åka till Ao Nang Beach, vad jag nu skulle där och göra? men i alla fall så kom gamarna fram och skulle ha 300 baht för resan dit.

Jag väntade en halvtimme och tog en songtaew för 30 baht.

En annan taktik är att stå kvar och vänta ut dem tills priset blir lägre. Det brukar bli det efter ett tag.

BTT

Det var som jag sa inte prutbart. Jag gick en bit och frågade andra men med samma svar. 100 baht var den gängse natt-taxan. Samma pris för Tuk-tuk.

Men efter några cl för mycket och stark längtan till rummet så är det egentligen inget att tjafsa om. Det är mer en principsak. Är jag hyfsat klar i knoppen så går jag alltid hem. Det hände att man var det också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...