Jump to content

Clions resetråd 2

clion

Recommended Posts

On 2019-11-30 at 08:47, skrev Soengsang:

Jo exakt, tänk på det @clion.

Men ditt IKK är ju lätt som en plätt att omvandla till ett Thailändskt körkort, gör det nu när du är hemma hos gumman.

Bra och veta HUR var på imigration Khemarat och han som var typ boss börja svamla om mina visum  i paset

• Ge karma 1
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• clion

824

• Soengsang

189

• broder tuk tuk

165

• Tommy

117

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu blir det billder på rumme.och Horison Lounge  🤑😜 massage duch det finns du badkar också och eftersom sketstolar är på tapeten i.pojkarnad inlägg så kör jag väll vidare på temat  dubbel be

Jo han har landat     Och nycklar har han 

Lite billder från dagen  Gillar ju namnet Berit  det namnet  dök upp i kolan  så suggan får heta det Ferdinand Ferdinans darling med kalv Fler Buffel rövar roliga

Posted Images

6 minuter sedan, skrev clion:

Khemmarat kanche vet något om förnya körkort i stan eller någon bra bilskola 

Har du internationellt körkort, behöver du ett läkarintyg för körkort, och ett adressintyg. I Ubon får man adressintyget hos turistpolisen. Ett adressintyg och ett läkarintyg för varje körkort (om du ska ha både för bil och MC). Dessutom kopior på pass inklusive visum, och kopior på internationella körkortet.

När du har detta klart besöker du transportministeriet som ligger på ringvägen mellan avfarten till Trakan och centrum/Big C.

Ta med din flickvän så hon kan tolka åt dig om det behövs. Där får du göra test av färgseende, reaktionstest, periferiseende och nån slags parallellseende.

Ska du fixa i Khemarat kan jag inte hjälpa dig.

• Ge karma 4
3 minuter sedan, skrev gst:

Har du internationellt körkort, behöver du ett läkarintyg för körkort, och ett adressintyg. I Ubon får man adressintyget hos turistpolisen. Ett adressintyg och ett läkarintyg för varje körkort (om du ska ha både för bil och MC). Dessutom kopior på pass inklusive visum, och kopior på internationella körkortet.

När du har detta klart besöker du transportministeriet som ligger på ringvägen mellan avfarten till Trakan och centrum/Big C.

Ta med din flickvän så hon kan tolka åt dig om det behövs. Där får du göra test av färgseende, reaktionstest, periferiseende och nån slags parallellseende.

Ska du fixa i Khemarat kan jag inte hjälpa dig.

Ok tack i Ubon då ?

• Ge karma 1
20 minuter sedan, skrev clion:

Bra och veta var du var i Ubon R

Var på imigration i Khemarat och han viste inget om körkort började svamla om visum mm så det var bortkastad tid

Som Gst ovan skriver, dock har jag gul bok så behövde inget adressintyg o läkarintyg fixade jag på plats, finns en liten läkarmottagning strax utanför!

• Ge karma 2
Soengsang

Du ser Clirre, lätt som en plätt👍
Rolig tråd föresten, fortsätt fotouppdatera.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

audirs2
3 timmar sedan, skrev clion:

Kanon 

Lätt som en plätt är väl änna å tai 

Rent ut sakt så exploderade hon sen jag

inget funka varken gps i ubon eller fråga någon 

Till slut parkerade jag på macro längs ringvägen ? Då exploderade hon andra gången ska jag krocka din nya bil röt jag

nu tar vi en Taxi sa jag komm bara ihåg var vi parkerade 

En gammal cenil dåre som inget viste körde på 90 kilom på 3an nåväl ett rätt stäĺle tilslut sen en ny taxi och rätt ställe igen och de dokumenten ska lämnas tii imigration Khemarat i morgon och om 3 dar har jag lisens för bil och mcom det är 1 årigt eller 2 årigt spelar ingen roll nu eftersom vi ska ner nästa vinter 

Fattar nada, men nästa vinter e glasklart!:rotfl:

• Ge karma 1
  • Haha 3

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Khemmarat

Inte får du nåt körkort på immigration i khemarat o inhet annat heller, den är enbart för folk från Laos.

• Tråkigt 1
  • Haha 4

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

On 2019-11-29 at 02:57, skrev clion:

Jo det var den men att bilen behöver komma på cervice såg jag snabbt  synd att instr boken stod bara  på Thai nåväl jag får klura ut inställningarna  det börja med ytter speglarna klart chek sen navigatorn med allt clart chek fortsättning fölljer

Vi köpte en nästan ny Cheva i Thailand, jag klev in till närmaste Cheva-försäljare och beställde en instruktionsbok på Engelska, inga problem tog ett par dagar innan de hade den hemma, kostade väl 100THB eller så, värt varenda satang!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

rolba
4 timmar sedan, skrev clion:

Kanon 

Lätt som en plätt är väl änna å tai 

Rent ut sakt så exploderade hon sen jag

inget funka varken gps i ubon eller fråga någon 

Till slut parkerade jag på macro längs ringvägen ? Då exploderade hon andra gången ska jag krocka din nya bil röt jag

nu tar vi en Taxi sa jag komm bara ihåg var vi parkerade 

En gammal cenil dåre som inget viste körde på 90 kilom på 3an nåväl ett rätt stäĺle tilslut sen en ny taxi och rätt ställe igen och de dokumenten ska lämnas tii imigration Khemarat i morgon och om 3 dar har jag lisens för bil och mcom det är 1 årigt eller 2 årigt spelar ingen roll nu eftersom vi ska ner nästa vinter 

Klockrent, öka till halvfart.

• Haha 2
audirs2
3 timmar sedan, skrev rolba:

Klockrent, öka till halvfart.

Har han maskintelegraf?:lipa:

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Tallviking
6 timmar sedan, skrev Tommy:

Vi köpte en nästan ny Cheva i Thailand, jag klev in till närmaste Cheva-försäljare och beställde en instruktionsbok på Engelska, inga problem tog ett par dagar innan de hade den hemma, kostade väl 100THB eller så, värt varenda satang!

MVH

Väldigt många bilmodeller har manualer på nätet numera på olika språk så man kan googla fram dom ganska lätt (såvida det inte är en bilmodell som nästan bara säljs i Thailand typ Toyota Fortuner)

• Ge karma 2

Being nice is overrated - Garfield

Mankan
8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Väldigt många bilmodeller har manualer på nätet numera på olika språk så man kan googla fram dom ganska lätt (såvida det inte är en bilmodell som nästan bara säljs i Thailand typ Toyota Fortuner)

Såg en ryskskyltad Fortuner strax söder om Härnösand i somras vilket kändes lite konstigt. Vart han är såld har jag ingen aning om 

IMG_20190806_140759.jpg

Edited by Mankan
  • Ge karma 4
  • Fint 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

9 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Inte får du nåt körkort på immigration i khemarat o inhet annat heller, den är enbart för folk från Laos.

Ge mig 5 minuter till så en får se om hon eller jag exploderar

• Haha 3
Khemmarat
1 timme sedan, skrev clion:

E det Laos folk  så lika de var Burmeser 

20191204_075622.jpg

Det där är trafikkontoret inte immigration.

• Ge karma 1

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Soengsang
5 timmar sedan, skrev Tallviking:

nästan bara säljs i Thailand typ Toyota Fortuner)

Säljs i massor av fler länder, bla Australien, Sydafrika, ett flertal sydamerikanska länder, flera länder i mellanöstern samt i de flesta asiatiska länder....

Edited by Soengsang
  • Ge karma 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Har ju alla dokument och kopior 

Var ju på imigration i Khemarat i måndags träffade en idi som inte fatta något bara stod och glodde på mitt utg Thai körkort Och han var på imigration i Ubon i går nu pratade darlingen med en kvinna i  och hon måste ha skickat oss fel  börjar bli trött på det här 

Är det imigration som ligger nära walking stret ??

Edited by clion
  • Haha 4