Jump to content

Clions resetråd 2

clion

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jo exakt, tänk på det @clion.

Men ditt IKK är ju lätt som en plätt att omvandla till ett Thailändskt körkort, gör det nu när du är hemma hos gumman.

Jag hade Thaikort men fick förnya det varje år sista fönyelsen var 2013, tröttnade på tjatet från krösamajja att man skulle ha arbetstillstånd fick bara ett årigt.

Enklare att skaffa IKK då man skickar iväg papperna i Sverige så kommer det hem när man i mitt fall inte är lägre perioder i Thailand.

Mvh. Dollemon

Edited by Dolle
  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• clion

824

• Soengsang

189

• broder tuk tuk

165

• Tommy

117

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu blir det billder på rumme.och Horison Lounge  🤑😜 massage duch det finns du badkar också och eftersom sketstolar är på tapeten i.pojkarnad inlägg så kör jag väll vidare på temat  dubbel be

Jo han har landat     Och nycklar har han 

Lite billder från dagen  Gillar ju namnet Berit  det namnet  dök upp i kolan  så suggan får heta det Ferdinand Ferdinans darling med kalv Fler Buffel rövar roliga

Posted Images

6 timmar sedan, skrev clion:

Stämmer sen post avin på det

Nja inte riktigt

Ett internationellt körkort kostar 330 kronor, vid förskottsbetalning. Vid betalning mot postförskott är kostnaden 430 kronor.

Mvh.Dollemon

Soengsang
11 minuter sedan, skrev Dolle:

tröttnade på tjatet från krösamajja att man skulle ha arbetstillstånd

Trist att alla kontor verkar tolka reglerna olika, WP har jag aldrig blivit tillfrågad om.

5 år på vanligt O-visum 2 gr nu.

Mitt första 1 åriga fick jag på en visumfri vistelse.

• Ge karma 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

stefan5300
4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men ditt IKK är ju lätt som en plätt att omvandla till ett Thailändskt körkort, gör det nu när du är hemma hos gumman.

Var lätt som en plätt med svenskt körkort, husboken och passet.

• Ge karma 4

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Soengsang
6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Var lätt som en plätt med svenskt körkort, husboken och passet.

Utan verifiering av ditt svenska i Bkk?

Perfekt isof, och som sagt, de tolkar o gör olika på alla ställen verkar det som.

Edited by Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Skaffade thaikörkort i Ubon för 2 veckor sen, fick 2årigt.

Dom var inte intresserade av att se mitt svenska körkort, endast det internationella dom ville se😂

Min fru tog körkort samtidigt, även hon fick 2 årigt!

• Ge karma 1
47 minuter sedan, skrev Soengsang:

Trist att alla kontor verkar tolka reglerna olika, WP har jag aldrig blivit tillfrågad om.

5 år på vanligt O-visum 2 gr nu.

Mitt första 1 åriga fick jag på en visumfri vistelse.

Enklast var det att få det första in till Ambassaden i Bkk översätta mitt Svenska sen till "transportstyrelens" i Ayutthaya göra det obligatoriska teste klart

• Ge karma 1
stefan5300
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Utan verifiering av ditt svenska i Bkk?

Perfekt isof, och som sagt, de tolkar o gör olika på alla ställen verkar det som.

Ja.

• Ge karma 2

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ok det var nytt hur gör jag 

Ok skrollade bakåt 

Edited by clion
  • Ge karma 1
Soengsang
23 minuter sedan, skrev clion:

Ok det var nytt hur gör jag 

Ok skrollade bakåt 

Du tar med dig dit körkort och IKK.

Skaffar läkarintyg för körkort, brukar kosta under 100 och är bara en formalitet...

Skaffar ett "letter of residence "för körkort,  från im, då jag gissar du inte har gul bok.

Kopia på ditt pass, inresestämpel och visum kan vara bra och ha, kan krävas då de beter sig olika på olika kontor.

Naturligtvis har du passet med dig.

Sen gör du några tramstester, reaktion, färg mm.

Väntar en stund, sen har du körkortet, kostar ett par 100, kommer inte ihåg exakt.

• Ge karma 7
  • Fint 1

13 timmar sedan, skrev bimmer:

Dom var inte intresserade av att se mitt svenska körkort, endast det internationella dom ville se😂

Var skaffar man det  trafikskolan ? eller nån .myndighet 

• Ge karma 1
Mankan
9 minuter sedan, skrev clion:

Var skaffar man det  trafikskolan ? eller nån .myndighet 

Myndighet, Department of land transport

• Ge karma 2
  • Fint 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Khemmarat

Vad f var du i khemmarat igår ? Dom dansande damerna är jo där. Alec spelade match 500 meter från marknaden igår kväll. Du får säga till när du är i krokarna,

• Haha 1

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

58 minuter sedan, skrev Khemmarat:

Vad f var du i khemmarat igår ? Dom dansande damerna är jo där. Alec spelade match 500 meter från marknaden igår kväll. Du får säga till när du är i krokarna,

Misstänkte det skulle komma nåt från dig ha ha jävvla väg nytvättat bil svart nu lika skiten igen 

• Ge karma 1
  • Haha 2
Soengsang
34 minuter sedan, skrev clion:

Misstänkte det skulle komma nåt från dig ha ha jävvla väg nytvättat bil svart nu lika skiten igen 

Ahh då får du åka till @Khemmarat, han tvättar bil nästan varje dag och är en fena på det, han har inte mycket för sig och fixar det lätt som en plätt🤣

• Haha 1

Precis nyss, skrev Soengsang:

Ahh då får du åka till @Khemmarat, han tvättar bil nästan varje dag och är en fena på det, han har inte mycket för sig och fixar det lätt som en plätt🤣

Synd att jag måste åka huvudvägen fanns tydligen omväg de ska asfaltera vägen så mycket grus åkning blir det

• Ge karma 2
ellim63
6 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Jag tyckte väl det såg bekant ut!

• Ge karma 1
On 2019-11-30 at 13:44, skrev bimmer:

Bra och veta var du var i Ubon R

Var på imigration i Khemarat och han viste inget om körkort började svamla om visum mm så det var bortkastad tid

• Ge karma 1
On 2019-12-01 at 10:06, skrev Soengsang:

Khemmarat kanche vet något om förnya körkort i stan eller någon bra bilskola 

• Ge karma 1