Jump to content
IGNORED

Clions resetråd 2

clion

Recommended Posts

broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev Atom:

Du tipsar ju om hotell och tåg så vad är problemet med att jag också tycker han ska åka?

Han behöver ju inte betala flygbiljetten nu så 4,000 lär han ju ta sig hem på. När de så sakteliga släpper på Europa-flygen om 3-4 månader kommer nog de billigaste enkelbiljetterna ligga på 20,000 så då kommer han definitivt inte ha råd att åka hem. Vem vet när, och om, han någonsin kan använda sin originalbiljett?

Trodde du menade att han var tvungen att pröjsa 4000 för flygbiljetten plus hotellet i Bangkok och mat plus resan från Frankfurt till Göteborg och sen bussbiljetten hem till lägenheten.

Då pratar vi ju om samma sak ungefär.

Fast hur kommer du fram till att det skulle kosta honom 5000 kronor att ta sig hem om han inte behöver betala flygbiljetten nu?

BTT

Edited by broder tuk tuk

Soi 7

• Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• clion

824

• Soengsang

189

• broder tuk tuk

165

• Tommy

117

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu blir det billder på rumme.och Horison Lounge  🤑😜 massage duch det finns du badkar också och eftersom sketstolar är på tapeten i.pojkarnad inlägg så kör jag väll vidare på temat  dubbel be

Jo han har landat     Och nycklar har han 

Lite billder från dagen  Gillar ju namnet Berit  det namnet  dök upp i kolan  så suggan får heta det Ferdinand Ferdinans darling med kalv Fler Buffel rövar roliga

Posted Images

clion
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Dom hotellen jag la in kostar bara ca 150 kr natten

Frukost ingår med för övrigt.

BTT

Tack Btt nu hoppar jag av den resan har bara 4000 pp kontot får vänta till den 30  och hoppas att biljetten är konfirmerad 

• Ge karma 1
  • Ojojoj 2
clion

Sitter på smyg stället (från käringen hon blir galen pm jag dricker öl ) har blivigt kimmpis med polisen utanflr banken bra och ha köpte en  Leo til han igår och en bulle 😃

• Ge karma 1
  • Skål 5
  • Haha 2
clion
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Ska darlingen med till Sverige eller åker du själv?

BTT

Åker själv darlingen har inte fått Upehållstillstånd  änu  runt nyår hoppas jag

• Ge karma 1
clion

Stannar tillden 30  då jag har bokad hemresan  har bara 4000 på kontot  just nu vågar innte chansa  med tåg flyg mm 

Vänntar in pensionen den 20  och  åker hem den 30 med lufthannsa eller  om det  skiter sig med dem blir det Qatar typ 15 maj för 19.000bath

• Ge karma 2
1 minut sedan, skrev clion:

Stannar tillden 30  då jag har bokad hemresan  har bara 4000 på kontot  just nu vågar innte chansa  med tåg flyg mm 

Vänntar in pensionen den 20  och  åker hem den 30 med lufthannsa eller  om det  skiter sig med dem blir det Qatar typ 15 maj för 19.000bath

Hej.

Tror du att något bolag flyger då?

• Ge karma 1
broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Atom:

Flygbiljetten får du väl en faktura på och behöver inte betala nu? 4,000 SEK måste ju räcka för att ta dig Suvvan och ett tåg från Frankfurt till Göteborg?

Om du inte har så det räcker och du har ett Thaikonto så kan jag skicka dig ett litet lån så du kommer hem. Inte en chans att det finns något flyg sista april eller i maj så vill du vara hemma till juli så måste du åka nu.  

För en gångs skull är jag beredd att hålla med Atom om detta.

Skulle tippa på att Sveriges gränser kommer att stängas inom en månads tid. Sen hur länge det kommer att vara stängt återstår att se.

Enligt vissa bedömningar kommer halva Sveriges befolkning att vara smittade av viruset inom två månader.

BTT

• Ge karma 9

Soi 7

Enis
5 timmar sedan, skrev Atom:

mediciner

Ja @clion du vill väl inte inte dina medikamenter slut

/Enis  

• Ge karma 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

rolba
2 minuter sedan, skrev Enis:

Ja @clion du vill väl inte inte dina medikamenter slut

/Enis  

Apoteket röda näsan finns ju överallt i Thailand. Men det pratas om nedstängning på den fronten åxå.

• Ge karma 1
HuaHindinnge

@clion

Om du är på sponken är risken stor att darlingen kastar ut dig och då har du ingenstans att ta vägen.

Jag antar att du tog med dig mediciner från Sverige när du åkte och att dom har tagit slut. Särskilt antabus. 

• Ge karma 7
broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev clion:

Var försiktig nu och tänk rationellt Clion.

Lufthansa har ställt in varannan flygning nu tydligen.

https://www.hbl.fi/artikel/lufthansa-staller-in-varannan-flygning/

• Ge karma 4

Soi 7

rolba

Nu är det ju ändå försent, tåget/bussen har gått.

Idag erbjöd Swiss air brittiska invånare plats på planet som går vid midnatt från Phuket. Typ sista minuten. Samma villkor, betala när du kommit hem.

• Ge karma 8
  • Fint 1
broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev rolba:

Nu är det ju ändå försent, tåget/bussen har gått.

Idag erbjöd Swiss air brittiska invånare plats på planet som går vid midnatt från Phuket. Typ sista minuten. Samma villkor, betala när du kommit hem.

Brukar finnas nattbussar från hembyarna till Bangkok.

BTT

• Ge karma 1

Soi 7

Drivern

Här har du nog sista chanchen @clion

23:00 23:00 Frankfurt (FRA) Lufthansa LH 773 On-Time
Edited by Drivern
  • Ge karma 4
broder tuk tuk
16 minuter sedan, skrev Drivern:

Här har du nog sista chanchen @clionkontakta dem genast

23:00 23:00 Frankfurt (FRA) Lufthansa LH 773 On-Time

Då måste han vara vid gaten ungefär klockan 22.00 och nu är klockan 19.00 i Thailand vilket innebär att Clion måste ta sig från hembyn till Suvvan på tre timmar.

Hur ska det gå till??

BTT

• Fint 1

Soi 7