Jump to content
IGNORERAD

Att ladda mobilt internet 1 2 Call


Papa San

Recommended Posts

Hur gör man när man måste "fylla på" sitt ab av mobilt internet?? Min kompis har nu betalt 100 baht för 20 tim, men hur gör man när dom timmarna är slut och måste fylla på själva internetet? Abbonnemanget varar tills den 10 juli, men hans undran är hur gör man för att fylla på innan den automatiska dragningen görs den 10 juli på 100 baht igen? Någon som vet?

Tack på förhand!!!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står det ju vare sig vad det gäller för typ av abbonemang eller vilken operatör det gäller?

Men i alla fall på Dtac så ringer man ett nr (glömt vad nr var) och hör en automatiskt röst där man får gör ett antal val genom att trycka på tangenterna. Olika typer av tänst, olika typer av abbonemang, olika tidsrymder osv. T ex kan man klicka att man vill förlänga internetabbonemanget med 40 tim, en vecka eller en månad obegränsad surf osv. När man gått igenom alla steg så dras kostnaden från kontantkortet direkt och man kan surfa vidare så fort man får ett bekräftelsesms.

Nu förstår jag ju thai och ringer alltid på den automatiska tjänsten där dom talar thai, men jag är är övertygad om att dom har något liknande även på engelska.

Och det finns säkert fler sätt än detta att tanka/förlänga abbonemang, jag beskriver bara det jag brukar använda.

Kan skilja en del mellan olika operatörer men går din kompis in hos en telefonförsäljare och frågar så får han säkert guidning.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim missade du rubriken ;)

Med mitt  1 2 call sim-Net så gick jag till The Mall i Korat så fyllde dom på

med 30tim för 250bht tror jag det var. Men det här var 2år sen minst.

Jag hade ju såklart experter runt omkring mig thai-släkten med vänner

som "kunde" det där men tydligen inte. Så vi tog den enklaste vägen att

be dom som säljer simkorten att fixa det. Men vill du lösa det själv vet jag

inte.

Sen så vet jag en i Pattaya som fyller på sitt D-tac kort på Tukcom på

samma sätt senast förra veckan.

Glöm inte att ta med dig simkortet ;)

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim missade du rubriken ;)

Jo det gjorde jag allt. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur gör man när man måste "fylla på" sitt ab av mobilt internet?? Min kompis har nu betalt 100 baht för 20 tim, men hur gör man när dom timmarna är slut och måste fylla på själva internetet? Abbonnemanget varar tills den 10 juli, men hans undran är hur gör man för att fylla på innan den automatiska dragningen görs den 10 juli på 100 baht igen? Någon som vet?

Tack på förhand!!!  :wai:

Hej,

Du kan aktivera fler timmar med internet enligt följande koder som du knappar in på telefonen och sen sänder.

*138*0331*869575#  Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575#  Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575#  Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575#  Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Se bara till att ha pengarna laddade på ditt kort innan du sänder koden.

Lycka till!

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

:great: Tack snälla för hjälpen!!! Dom är uppe i nord östra nånstans där det inte finns så många som kan det där med mobilt internet... kom på en fråga till Hur kollar man hur många timmar man har kvar av sitt internet-abbonnemang? Eller kommer det ett sms att timmarna är slut??

Tack än en gång!!!  :wai:  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Hej,

Du kan aktivera fler timmar med internet enligt följande koder som du knappar in på telefonen och sen sänder.

*138*0331*869575#  Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575#  Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575#  Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575#  Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Se bara till att ha pengarna laddade på ditt kort innan du sänder koden.

Lycka till!

Keroan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...