Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines STO-HKG 3580 SEK ToR


Destination Philippines

Recommended Posts

Destination Philippines

Hallå!

Skrev detta på Destination Philippines för ett par dagar sen, kanske det kan finnas ngt intresse här med.

Det går ju att flyga med tex Air Asia mellan HKG till BKK för runt 1000 SEK.

Tomas

Källa:http://destphil.se/viewtopic.php?f=5&t=233

Hej!

Biljett tips.

Turkarna har bra priser nu i höst/vinter bla till Hong Kong dit man kan komma från Stockholm via Istanbul fram och tillbaka för 3580 SEK inklusive alla avgifter.

Tex ut 2 Sep och hem 7 Okt. Restid inklusive transfer 15h15m dit och 20h45m hem.

Kollade lite mer och detta pris gäller året ut hittade priset på nästan samtliga datum jag sökte tex ut 8 DEC och hem 31 DEC, vill man åka över årskiftet så är det billigaste priset jag hittade 4560 SEK inklusive alla avgifter.

Från HKG till Filippinerna kan man tex använda sig av Cebu Pacific.

Kostar från ca 700 HKD upp til 1000 HKD Hongkong-Manila/Clark.

Så för runt 4500 SEK kan man få en ToR STO-MNL.

Ett av dom lägsta prisen jag sett.

Tomas

För info se länkar:

http://www.travelstart.se

http://www.travelsta...e/search.jsp?ho ... andom=5166

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Under rubrikerna "Billig resa till Thailand", "turkish airways bra?" m.fl

har det skrivits en del om TA's billiga biljetter till Hongkong.

Även Finnair har just denna helgen (-28/6) extrapris till både HKG och BKK.

Billigaste biljetten från Hongkong till Bangkok jag hittat gick på 1500 kr (t.o.r)

beställd härifrån Sverige, men det kanske kan fås billigare på plats.

Se nedan att om man letar lite extra kan man även över årsskiftet

ta sig från Arlanda till Hongkong för 3400.

mvh GD

14316_0ccf9079acf1132e3bf4d14dee3681504e

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Under rubrikerna "Billig resa till Thailand", "turkish airways bra?" m.fl

har det skrivits en del om TA's billiga biljetter till Hongkong.

Även Finnair har just denna helgen (-28/6) extrapris till både HKG och BKK.

Billigaste biljetten från Hongkong till Bangkok jag hittat gick på 1500 kr (t.o.r)

beställd härifrån Sverige, men det kanske kan fås billigare på plats.

mvh GD

www.airasia.com      prova med dom boka i tid flög med dom för en tusenlapp i vintras hongkong-bkk

gjorde en provbokning nu ca 300 kr dom kör kampanj nu om man bokar innan 28 juni

kan åka fram till april    Depart  Hong Kong (HKG) to Bangkok (BKK)  Thu 25 Feb 2010 FD 3691    Depart 1045  Arrive 1235  Depart  Hong Kong (HKG) to Bangkok (BKK)  button-collapse.gif FD 3691 -  Depart HKG 10:45 AM 02/25/10  Arrive BKK 12:35 PM 02/25/10    Depart Total 253.00 HKD  Depart Total 253.00 HKD  Normal Fares  1 Guest @ 100.00 100.00 HKD  Airport Tax 153.00 HKD 


  Services and Fees  0.00 HKD  Services and Fees  0.00 HKD      Total253.00 HKD

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

www.airasia.com      prova med dom boka i tid flög med dom för en tusenlapp i vintras hongkong-bkk

gjorde en provbokning nu ca 300 kr dom kör kampanj nu om man bokar innan 28 juni

kan åka fram till april    Depart  Hong Kong (HKG) to Bangkok (BKK)  Thu 25 Feb 2010 FD 3691    Depart 1045  Arrive 1235  Depart  Hong Kong (HKG) to Bangkok (BKK)  button-collapse.gif FD 3691 -  Depart HKG 10:45 AM 02/25/10  Arrive BKK 12:35 PM 02/25/10    Depart Total 253.00 HKD  Depart Total 253.00 HKD  Normal Fares  1 Guest @ 100.00 100.00 HKD  Airport Tax 153.00 HKD 


  Services and Fees  0.00 HKD  Services and Fees  0.00 HKD      Total253.00 HKD

Testade oxå och det verkar som de 253$ är enkel resa, men även utan kampanj är det

betydligt billigare att köpa där än att beställa härifrån. Ca halva priset utan kampanj.

Gäller även resor inom Thailand - det har iaf lönat sig för oss att köpa biljetten på flygplatsen

ett par timmar före avgång.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Testade oxå och det verkar som de 253$ är enkel resa, men även utan kampanj är det

betydligt billigare att köpa där än att beställa härifrån. Ca halva priset utan kampanj.

Gäller även resor inom Thailand - det har iaf lönat sig för oss att köpa biljetten på flygplatsen

ett par timmar före avgång.

mvh GD

Ja det verkar så eftersom jag gjorde bokningen på enkel resa ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...