Jump to content
IGNORERAD

Vill någon ha gamla semesterfilmer till DVD?


L64

Recommended Posts

Tänkte bara erbjuda lite hjälp om det är nån som vill ha sina gamla filmer på band överfört till DVD.

Formaten som jag kommer på nu som kan fixas är VHS, VHS-C, Video8 och miniDV.

Full sekretess utlovas naturligtvis på känsliga filmer  :crazy:

Maila helst på m@magnusj.org då pm-funktionen här på MPR inte funkar helt 100.

Känner nån moderåtta att detta låter som nåt regelbrotts-inlägg så är det bara att trycka på delete  ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ, har själv ett par gamla egeninspelade band som jag gärna skulle haft på dvd men pga dess känsliga art så tror jag att det är bäst att jag hittar ett sätt att göra det själv. ;)

Däremot har jag en dykfilm på VHS där jag medverkar som kanske är 30-45 min lång. Går den mängden data att få in på 1 st DVD utan att komprimera/försämra kvalitén?

Kvalitén ju tyvärr inte är någon höjdare ens från början så ytterligare försämring vill man nog försöka undvika.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör man den enkla varianten med combo-spelaren så går det in 1.05 på en DVD i högsta kvalitet.Tror inte det försämrar jättemycket den vägen, annars kan jag gå den jobbigare vägen från video till dator via kablar och då kanske det finns utrymme för att klämma ut högre kvalitet!?

Vill du göra ett försök så blir ju kostnaden frakt ToR Göteborg, skivan kan jag tänka mig att betala med mina surt förvärvade pengar  :drinks:

ps. kan tänka mig att blunda och stänga av ljudet när filmer av känslig art kopieras  :whistle:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kör man den enkla varianten med combo-spelaren så går det in 1.05 på en DVD i högsta kvalitet.Tror inte det försämrar jättemycket den vägen, annars kan jag gå den jobbigare vägen från video till dator via kablar och då kanske det finns utrymme för att klämma ut högre kvalitet!?

Vill du göra ett försök så blir ju kostnaden frakt ToR Göteborg, skivan kan jag tänka mig att betala med mina surt förvärvade pengar  :drinks:

ps. kan tänka mig att blunda och stänga av ljudet när filmer av känslig art kopieras  :whistle:

Under självkostnadspris låter ju som ett väldigt bra erbjudande. ;)

Men självklart betalar jag det det kostar samt så mycket att det räcker till några öl också om du lyckas få min gamla dykfilm till en dvd.

Och det ska nog räcka med den enkla varianten medels combospelare.

Hör av mig via mail för din adress.  :great:  

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte ute efter nån ekonomisk vinning på detta så de e lugnt.För er som mailat så hör jag av mig efter helgen pga lite upptagen nu  :drinks:   ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...