Jump to content
IGNORERAD

king of pop Michael Jackson död

Changnoi
 Dela

Recommended Posts

Michael Jackson död.

Drabbades av hjärtstillestånd i sitt hem  En av världens största popstjärnor, Michael Jackson, har avlidit efter en hjärtattack.    Michael Jackson, 50, drabbades av hjärtstillesttånd vid lunchtid på torsdagen.

Han fördes i ambulans under hjärt-lungräddning till UCLA Medical Center i Los Angeles. Sångaren andades inte när ambulanspersonalen kom till hans hem, rapporterar The Los Angeles Times.

– När ambulanspersonalen anlände såg de att hjärtlungräddning redan utfördes av någon i hemmet. (Jackson) andades inte, säger en talesman för Los Angeles brandkår, till E Online.

När han kom fram till sjukhuset låg han i djup koma.  "Väldigt dålig"  När han förts till sjukhus talade nöjessajten TMZ.com med Jacksons pappa, Joe Jackson.

– Han mår inte bra, bekräftade han då.

En annan familjemedlem sade att " han är i väldigt dålig form".

Jacksons mamma är på väg till sjukhuset.

SOS fick larmsamtalet från Jacksons hem i Holmby Hills i Los Angeles klockan 12.21 lokal tid.

Los Angeles-polisen och livvakter har stängt av entrén till akuten på UCLA Medical center där han vårdas, uppger OK Magazine.

Popstjärnan lämnar tre barn efter sig. Han har sonen Prince Michael, 12, och dottern Paris Katherine, 11, tillsammans med sjuksköterskan Deborah "Debbie" Rowe.

Jackson har även ytterligare en son, Prince Michael II som kallas för "Blanket", som föddes 2002. Vem som är modern till det barnet är okänt.  Rapporter om sjukdom  Michael Jackson har sedan länge omgärdats av sjukdomsrykten:

Tidigare i år kom rapporter om att Jackson tänkte skjuta upp konserterna i London i sommar och höst på grund av sjukdom. Jackson hade 50 konserter inplanerade i Londons O2 Arena, den första den 13 juli.

Enligt flera rapporter hade han också drabbats av hudcancer, något som dementerades.

Författaren Ian Helperin släppte förra året en biografi om popstjärnan där han påstod att han led av brist på Alpha-1 antitrypsin – en genetisk lungsjukdom som kan leda till döden.

Tidigare 2008 fotograferades han i en rullsrol – oförmögen att gå själv. 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

• Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Nineteen68

8

• Farang

8

• ban99arne

7

• UT006

6

Mest aktiva i denna tråd

Är väl bara jag här på forumet som tycker att han gjorde skitmusik, samt om att peddoanklagelserna stämmer att han kan brinna i helvetet?

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är väl bara jag här på forumet som tycker att han gjorde skitmusik, samt om att peddoanklagelserna stämmer att han kan brinna i helvetet?

Tyckte han gjorde underbar musik - men pedo-anklagelserna vill även jag gärna se klaras upp på riktigt.

Dela på andra sajter

Tyckte han gjorde underbar musik - men pedo-anklagelserna vill även jag gärna se klaras upp på riktigt.

Tror faktiskt inte dom stämmer, han borde blivit anklagad av fler om dom var sanna :)

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag vet inte... När man har de pengarna känns det som man kan komma undan med ungefär vad som.

Dela på andra sajter

Jag vet inte... När man har de pengarna känns det som man kan komma undan med ungefär vad som.

Jo, men det är för lätta pengar också åt andra hållet. Han blev väl stämd 2 gånger bara? Tycker/tror att det borde varit fler om han var peddo.

Men men, ifall anklagelserna stämde så önskar jag honom till ett varmare ställe än Thailand (nu fick jag in Thailand i tråden med :P ) annars så rest in peace. Gillade aldrig hans musik men det har ju inte med saken att göra.

Dela på andra sajter

Hejsan

Såå.skall vi ha en rättegång nu efter hans död..en utredning.

Man kan bara ta sig för pannan.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hejsan

Såå.skall vi ha en rättegång nu efter hans död..en utredning.

Man kan bara ta sig för pannan.

Jag har inte hört något som tyder på det? Hursså?

Dela på andra sajter

Börjar bli lite märkligt nu Nonki. Vem skall hålla rättegång mot M Jackson och var skall den hållas, samt vad har Durians eventuella uppväxt med saken att göra? Frågorna är många.

Dela på andra sajter

Börjar bli lite märkligt nu Nonki. Vem skall hålla rättegång mot M Jackson och var skall den hållas, samt vad har Durians eventuella uppväxt med saken att göra? Frågorna är många.

Hehe.ja jag säger då det..

skall jag verkligen behöva att förklara..

Jag syftar naturligtvis på de inlägg i denna tråd som hänvisar till Jacksons pedofilanklagelser.

Vissa här tar upp detta och börjar ifrågasätta om de hade grund eller inte.

Vilket jag tycker är lågvattenmärke efter hans död.

Begrep du`verkligen inte att jag syftade på detta? ??? ?

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Begrep du`verkligen inte att jag syftade på detta? ??? ?

Jo, men ser inte någonstans i tråden att där skall hållas någon rättegång ;)

Dela på andra sajter

Hehe, finns det  någon lämplig kommentar...jag undrar det.

Tänk efter farang.om det inte klarnar så skall jag förklara för dig via mail.

Jag tycker det är för genant för dig att ta det här i öppen tråd..'

God morgon, nu loggar jag av.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Hehe, finns det  någon lämplig kommentar...jag undrar det.

Tänk efter farang.om det inte klarnar så skall jag förklara för dig via mail.

Jag tycker det är för genant för dig att ta det här i öppen tråd..'

God morgon, nu loggar jag av.

MVH Nonki

Tänkt efter, M Jackson var en offentlig person sen 5 års ålder om jag inte har fel, hans rättegångar har varit på TV, radio samt i tidningar, och han har där gått under namnet Wacko Jacko. Nu har han avlidit, ser inte nån anledning till varför man inte skall få diskutera hans eventuella liv och leverne då längre? Än så länge kan jag inte se någon i tråden som dömt honom...

Önskar dig en god natt, samt att du kan ta det öppet imorgon när du vaknat om du vill :)

Dela på andra sajter

Michael Jackson King of pop, låt mig småle, då har man väl inga större krav på musik. Håller fullständigt med Farang vilken skitmusik

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Michael Jackson kallas för The King of Pop av en anledning.

Förstår man inte den har man nog ingen vidare musikalisk bildning.

Att sen över huvudtaget sätta "krav" och "musik" i samma mening är osedvanligt missuppfattat

eftersom musik är en subjektiv upplevelse och inget som kan kravmärkas kvalitativt.

Det är ungefär som att säga att någon är kass för att han gillar grönt mer än blått.

Dela på andra sajter

Jag är väl inte heller något fan av MJ men han var ändå stilbildande med sin Moondance eller vad den nu hette. Han, Prince och Madonna som nån skrev i en tidning var ju ikoner.

För mig var det Elvis, Dave Clark Five, Roling Stones + hela gänget som kom där på 50 och 60-talet. Idag är det så att om jag hör en låt som jag gillar så tycker jag om den för att jag tycker den är bra och då kvittar det om det skulle vara MJ eller nått gammalt dansband. Jag kan erkänna fär er här att en av de låtar jag älskar har faktiskt ett dansband spelat in. "De sista ljuva åren". Här kommer ett smakprov och för farang och gänget en hårdrocksversion oxå.

:diablo: gubben :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Hmmm..

Vass sångare, speciell och skicklig koreografi, 4-5 superhits för 20-25 år sedan. Deltog i några banbrytande musikvideos.

För egen del så tröttnade jag på hickandet för 25 år sedan, och "King of Pop" är väl  :dance1: Ray Davis i Kinks :dance1: och ingen annan!  :yes:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Vad har detta med LOS att göra

Boffe

Ps King of Rock är Elvis

Ds

Inget med LOS att göra, därav fann du tråden i "Offtopic" (ungefär "utanför ämnet") -delen på MPR.

Sorgligt att the king of pop är död, RIP Michael Jackson.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Det som hänt är var väl ganska väntat.  De där megastjärnorna brukar ju inte bli så gamla.

Och va f-n alla tänder väl på olika grejer. Många gillar ju celluliter t ex. Inget märkligt med det.

"Thriller" och "Billie Jean" är två kanonlåtar jag kommer komma ihåg Mickael för. Annars "it doesnt

matter if you are black and white". Hur f-n tänkte han där?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

Jag har aldrig varit något Michael Jackson fan. Alldeles för poppigt enligt min smak.

Tacka vet jag country.

Johhny Cash, Waylon Jennings och Glen Campell, det är musik det.

Jacksons musik är bara för discoungdomarna.

Har för övrigt bara varit på disco en gång i Pattaya. Då blev jag så packad att jag ramlade i en trappa och spillde ut ett helt glas sangsom för 120 baht och fick en skrapa av min dåvarande thaiflickvän.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...