Jump to content
IGNORERAD

Läsa Thai i Udon


Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Jag tänkte tillbringa minst 1mån av mina 100dagar i Thailand i Udon nu i vinter. Är det någon som vet om det finns nån bra språkkurs eller så att gå i Udon?

AUA finns ju där.Någon som vet om AUA är bra eller kanske det finns andra allternativ?

Mvh Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jocke,

I ditt fall skulle jag rekommendera privatlektioner på AUA. Jag gick själv en timme måndag, onsdag och fredag på AUA i Chiang Mai. Kostnad THB 200 per timme, betalade tio lektioner i förskott (detta var 2003, kanske dyrare nu). Det blev mycket hemläxor och material att studera, men har man bara en månad på sig så torde detta vara bästa sättet att komma framåt snabbt.

Tar man privatlektioner kan man ju i princip bestämma sin egen läroplan. Jag var ambitiös nog att insistera på att först lära mig thailändska alfabetet och därmed kunna läsa och skriva innan jag lärde mig en massa glosor. Att jag efter några månader tröttnade är en annan sak...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Tack för svar Herr Chang

Jag har ju försökt att lära mig lite allredan i ca 1,5år genom olika internetsidor. Men det är svårt att får tiden att räcka till när man är hemma och jobbet tar en stor tid.

Även jag vill försöka att lära in det Thailänska alfabetet och tänkte nu prova på att göra det på plats i Thailand.Privatlektioner känns som att det skulle kunna vara värt att prova för min del.

Jag ska göra ett försök om jag får tag på någon vettig lärare i Udon  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Jag gick på AUA i Udon i vintras i 6 veckor och det var en bra kurs då. Men lärarinnan Pim som var jättebra har slutat nu och flyttat till Australien så hon blir nog svår att ersätta.

Gorocco

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick på ratanachai i somras i 14 dar duktig lärare

men som svensk hadde jag svårt för vissa Engelska (svåra ord) :P

2 timmar per dag

Men roligt att prova o lära känna andra landsmän i min kurs 1 norrman 1 tysk

1 Engelsman och så jag Svensken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag började på en skola förra veckan. A Joy Thai Center,Den ligger lite bortanför Mojos bar och just före Esso macken,det är ett litet cafe vid ingången. Jag tycker att detta verkar var en riktigt bra skola med en duktig och seriös lärarinna. Utbildningen är uppdelad på 5olika nivåer och jag började med Spoken thai för beginner.Det som vi gör nu är att försöka lära oss dom 5olika tonerna som finns i språket+vokaler och konsonanter. Hennes läroplan går ut på att lära sig rätt uttal och behärska dom olika tonerna dom olika innan vi börjar lära os ord och meningar. Mycket av den thai jag kunde innan var oftast i fel ton och fel uttal :mellow: Efter första dagen kändes det nästan omöjligt att kunna uttala i rätt ton.men nu börjar jag få lite mer kläm på det. Det ska bli väldigt intressant att se hur mycket jag lyckas lära mig på första kursen,Helst skulle jag vilja gått flera kurser direkt efter varandra,men jag vill hinna med och resa runt till olika vänner oxå innan det är dax att återvända till jobbet

mvh jlh

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...