Jump to content
IGNORERAD

Biljett ut ur Thailand


Holst

Recommended Posts

Hej på er ,, har en fråga, har bokat 30 dagar i Thailand mars april, på papperet så är det 32 dagar 23mars till 24 april  men jag kommer in i Thailand 24 mars och går genom passkontrollen dag 30,, 

kom på att jag kanske skulle behöva visum för att komma på planet i stockholm,

men så  såg jag att ja kunde boka en bussbiljett online från Bangkok till siam reap för 24 dollar 

skulle en sån duga vid ev kontroll?

Tackar på förhand Holst 

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kommer in 24 mars och går i genom passkontroll 23 april ur Thailand så är det 31 dagar. Alla dagar räknas så 24 mars är dag 1 och då blir 23 april dag 31. I detta fall kan de neka dig kliva på planet på Arlanda om du inte har utresebiljett ut ur i Thailand inom dag 30. Bussbiljett ut ur landet funkar. Lämpligast är väl att söka 60-dagars turistvisa så är problemet löst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag åker till Stockholm på ambassaden och söker ett turistvisa  ,Skickar ambassaden hem passet med visat sen eller måste jag resa tillbaka för att hämta Passet

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om min resa hit är signifikativ, eller om det bara var en lat tjänsteman i disken.

 

Vid incheckningen visade jag först mitt nya pass, men när stämplarna för mitt uppehållstillstånd är i det gamla passet, ville jag lämna fram det också. Svaret blev då att han inte var intresserad av att se.mina stämplar, utan ville man bli svartlistad i Thailand var det ens eget ansvar. Jag hade då en sex månaders resa, och några stämplar eller utresebiljetter ville han inte se, sådant hade de slutat kontrollera enligt honom, sedan Thailand infört hårdare regler. Detta var med Thai Air.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev gst:

Vet inte om min resa hit är signifikativ, eller om det bara var en lat tjänsteman i disken.

 

Vid incheckningen visade jag först mitt nya pass, men när stämplarna för mitt uppehållstillstånd är i det gamla passet, ville jag lämna fram det också. Svaret blev då att han inte var intresserad av att se.mina stämplar, utan ville man bli svartlistad i Thailand var det ens eget ansvar. Jag hade då en sex månaders resa, och några stämplar eller utresebiljetter ville han inte se, sådant hade de slutat kontrollera enligt honom, sedan Thailand infört hårdare regler. Detta var med Thai Air.

Skulle vara intressant att höra, kur det går för den som blir stoppad att komma in i landet på Suvvan.

Om man måste sitta tills flyget man har går hem igen eller hur man blir avvisad.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Holst:

Om jag åker till Stockholm på ambassaden och söker ett turistvisa  ,Skickar ambassaden hem passet med visat sen eller måste jag resa tillbaka för att hämta Passet

De skickar ej.

Men om du lämnar kvittot till någon som kan skicka till dig så är det ok.

Jag har anlitat Alla Visum. Tycker deras service är bra. Tror det kostade en femhundring och det räknar man inte hem på två stockholmsresor och två lediga arbetsdagar.

Tja, beror ju på var man bor och om man jobbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...