Jump to content
IGNORERAD

Trött på Pattis??


Odin

Recommended Posts

Quote

Ja killar eller gubbs. jag bor ju i bangsale strax söder om jomtien.jag har nog valt rätt pleis. ha ha där är

som thai vart förut lagom lugnt men bara 20minuter till partyt när man känner för det ha en bra kväll  :drinks::drinks::drinks:

clion,

:wai: gubben :wai: som undrar vad prisnivån ligger på när det gäller lägenheter, stor 1:a eller liten 2:a och så vidare. :whistle: + givetvis, hur ser brudbeståndet ut. :whistle:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • noBuzz

    8

  • Farang

    7

  • Odin

    6

Mest aktiva i denna tråd

John Khonken

Gubben .

Du kan få en etta i jomtien för runt 800000 bath. Går säkert att pruta på

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gubben .

Du kan få en etta i jomtien för runt 800000 bath. Går säkert att pruta på

Khonken,

eftersom jag fyller 60 så hade jag nog tänkt att bara hyra en lägenhet på årsbasis. Varför ska jag slänga ut pengar på att köpa för när jag kan ha kul för dessa pengar i stället. Men tack för ditt svar.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Gubben

Då finns det väl hur mycket som helst att hyra. Gå in på fair properties Och välj. Håller helt med hyra bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

M000234287x020023

Quote

Vem fan vill bosätta sig i Malaysia?

Jag var i Penang i tre dagar och höll på att bli knäckt.

Inga barer eller bartjejer någonstans och en massa efterhängsna taxichaufförer som försökte blåsa en på stålar.

Dessutom varmt och kvavt som i helvetet.

Som grädde på mosen blev jag dessutom bränd av en manet efter 10 sekunder i havet och det sved i tre dagar efteråt.

BTT

Pajas...  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Khonken,

eftersom jag fyller 60 så hade jag nog tänkt att bara hyra en lägenhet på årsbasis. Varför ska jag slänga ut pengar på att köpa för när jag kan ha kul för dessa pengar i stället. Men tack för ditt svar.

:wai: gubben :wai:

Bäste Guube, såvida ni inte är väldigt lillgammal så är ni alldeles för ung för att slå ner edra popålar i äldereboendet Jomtien.

Lillunge Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Är inte ett skit trött på livet. Är däremot jävligt trött på månadslånga fyllor samt

kacklande barpapegojor i jeansshorts och sunkiga gaddningar. Rätt ställe för boysen

som vill leka erfarna med singhalinne och en väl placerad tribal. Kul förr i tiden men

känns numera, för mig, prepubertalt. Nä tat lugnt nu grabbar, det är ok att roa sig

i pattis också hahaha 

Haha :mdr: ...det ligger mycket i dina ord min vän :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är inte ett skit trött på livet. Är däremot jävligt trött på månadslånga fyllor samt

kacklande barpapegojor i jeansshorts och sunkiga gaddningar. Rätt ställe för boysen

som vill leka erfarna mha singhalinne och en väl placerad tribal. Kul förr i tiden men

känns numera, för mig, prepubertalt. Nä tat lugnt nu grabbar, det är ok att roa sig

i pattis också hahaha 

Yess mycket väl valda ord, det var ungefär just det jag menade...

Och då känns Surin som en nypressad annanasjuice efter en månad på Chang... Jag älskar Chang men inte en hel månad...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

.men Khon Kaen då ???:D

Va faan nu ska vi inte prata illa om min gamla favvostad :rtfm:

där har jag haft ett av mina bästa ..ull någonsin :dance1: bääää

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej gubben i Bangsale fins inget å hyra.Men som jk skriver så fair probertis har lägenheter på ett rum med kokvrå .som ägarna hyr ut när dom inte är där.har altid bott där innan kåken vart färdig. sen kan man hyra moppe å dra till bangsale å äta på en del fina resturanger.sen har dom en bar som heter jasmin bar där jag brukar häcka god mat men tjejerna e väll inga tolvtaggare precis.det är en norman som äger stället med sin fru så det brukar sammlas en del norrmän där

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej clion,

"Hej gubben i Bangsale fins inget å hyra."

Hmm, inte för att jag varit där, men tillåt mig tvivla. Att hyra finns väl överallt i Thailand, gäller bara att hitta rätt person.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja ja glömde ju jasmine bar dom har rum men ac na e ju lit dålig kräm i.

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tack Odin. Surin har ett ganska trevligt nattliv som vi såg första natten där.

Vi får göra om det, när jag blir "utsläppt" igen. Blir väl våren 2013 skulle jag tro. Ber om ursäkt för det... :(

Annars är ju som sagt inte Surin att jämföra med Pattis på nåt sätt som flera sagt i tråden, och det är just därför jag föredrar att bo här i stället för Pattaya. Jag menar, vart åker man på semester om man bor på "semesterorten"?

Nej, tacka vet jag vardag. Grått o tråkigt. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

P3

Som du vet så går inte Koh Chang av för hackor heller, Sitter här sönderbränd efter gårdagens moppetur och badande.

Men skam den som ger sej, ska snart ut på nästa utflykt till östra sidan av ön ska bada i dom svinkalla vattenfallen i Klong Nung.

// Janne Si Deng mak mak

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tycker Maitan uttryckte sig ungefär som jag känner för Pattaya.

"Men ja kan bli trött ibland när man får höra samma visa och hur jävligt dom tycker de har blivit behandlade..

Ibland så man som en socialbyrå sitta och lyssna på deras elände.

Och jag blir trött på detta,när man kan ha mycket roligare..Hälsningar Maitan"

Det jag kan lägga till är väl att för mig finns inte det Pattaya som jag lärde känna en gång längre.

Allt är så annorlunda att man nästan inte känner igen sig längre, det rivs och byggs stort hela tiden.

Klimatet har också hårdnat och kriminaliteten har ökat otroligt dom sista 10-20 åren.

Det Pattaya som jag besökte 1985 får man läsa om i avdelningen nostalgi.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra att Isan Lover och Maitan drar till sig så mycket eländeshistorier här i Pattaya. Större tur för mig då som haft lyckan att få höra mest kul saker från de jag haft nöjet att träffa. En och annan tråkig kärlekshistoria förstås men rådande koncensus tycks ändå vara att "det var det värt" så de flesta hänger inte läpp någon längre stund för det heller.

Ska kanske tilläggas att jag brukar dra mig tillbaka tämligen tidigt om kvällarna och det kan mycket väl vara så att självömkande klagovisor företrädesvis kommer fram lite senare allteftersom alkoholintagen ökat. Inte alls omöjligt.

Att Pattya blir större dag för dag kan ingen bestrida och det är väl världens gång är jag rädd. Inte minst Stockholm har blivit större under de senaste två decenierna. Vad jag personligen tycker är så härligt med Pattaya (och Stockholm) är just att få tillång till alla storstadens erbjudanden jämte det superlugna. Up to me, som jag brukar säga...

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Isan Lover.

Det du skriver är ungefär som ja känner mig ibland,men så är det med myndigheterna här nere.Man bedriver inte verksamheten på samma vilkor som Thai, känner sig förföljd. Suga en på pengar.jävligt jobbigt. :rtfm:  

Vänliga Hälsningar Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan.

Du gör ett jä***ligt gott jobb där nere och får alla att känna sig gött välkomna.

Va stolt och känn dig som en milstolpe för den värme Thailand står för.

Vart där och vet vilken värme du står för.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ulrika!

" up to me, som jag brukar säga"

Där har vi en skillnad mellan svenska kvinnor och thaikvinnor.

Jag har aldrig hört nån thaitjej säga up to me.

Däremot en himla massa up to you.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ulrika!

" up to me, som jag brukar säga"

Där har vi en skillnad mellan svenska kvinnor och thaikvinnor.

Jag har aldrig hört nån thaitjej säga up to me.

Däremot en himla massa up to you.

BTT

Hej BTT,

Efter några år i Sverige lär man sig säga "up to me"... även thailändska kvinnor.

Och jag får nog säga att jag trots allt föredrar det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!!

Förstår precis vad du menar.

Up to you tillsammans med en olycksbådande min betyder trubbel på gång.

"you want you can do, no pobem for me, up to you"

Har man ju hört ett antal gånger och låter man då inte damen få bestämma så kommer tystnaden som ett brev på posten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt BTT...

Det är bättre att damen säger rakt ut vad hon vill. Istället för några mer eller mindre subtila "hintar" som för henne förstås är helt uppenbara, men som går mannen rakt förbi...

Det kan ju diskuteras om detta fenomen är typiskt thailändskt eller helt enkelt kvinnligt. Jag kan dock observera en förändring hos fru Chang efter mer än tre år i Sverige. Hon är numera mer benägen att tala om vad hon vill.

Är det Sverige eller bara en normal utveckling i ett långt förhållande?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang,

Jag tror att det är en normal utveckling. Vi bor i Thailand, vi har varit gifta i flera år, och nog verkar det som om min fru tar till sig en del av mina "europeiska" vanor.

Det är inget up to you, hon passar tider, men ändå så är hon thailändska i den bemärkelsen att det är jag som ska fatta besluten, på gott och ont!

Likaså stöder hon mig i alla lägen.

Och jag får den service som brukar känneteckna flickorna här. " Du jobbar och drar in pengarna, då ska jag sköta hemmet", säger hon. Vilket passar mig bra.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var och dansade på Bamboo, men dom har minskat dansgolvet! Finns det något liknande ställe som gamla Bamboo? Jag gillar inte disco...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...