Jump to content
IGNORERAD

Trött på Pattis??


Odin

Recommended Posts

Quote

Hade en helkväll i Surin med noBuzz... först var vi på en glassbar, sen gick vi till en annan bar där dom visade fotboll på en stor bioduk :D

Hahahaha... anständiga gäster får anständig behandling! :)

Kommer, otroligt nog, inte ihåg att vi var där.. måste ha varit en särskilt sömnig kväll. :)

Quote

Farang! Jag funderar när jag läste om din helkväll med No Buzz. Du har ju skrivit om vaselin någonstans,det var väl ingen sådan tub i farten när ni träffades.

Förlåt, kunde inte låta bli,är på ett väldigt konstigt humör i kväll.

Det behöver inte alls vara ett konstigt humör, utan kan vara en del i din personlighet bara, att du inte kan låta bli att tänka på män och vaselinburkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • noBuzz

    8

  • Farang

    7

  • Odin

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag är trött på Pattaya, men inte trött på livet. Alla har vi olika åsikter, vilket är bra.

Jag trodde aldrig, då jag var här som turist tidigare, att jag skulle tröttna på Pattis. Det var ju hur kul som helst att komma hit.

Men nu har jag bott här sen -88, Pattaya har blivit för stort, för hårt, det är inte lika trevligt längre. Så när vår dotter har gått klart skolan, så säljer vi, eller hyr ut vårt condo, och flyttar upp till Buri ram. Saknar man sen Pattis nån gång, så är det ju bara att åka hit nån vecka.

Det är säkert annorlunda för er som åker hit ett par gånger om året och har skoj.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner lite samma sak som Möljis. För mycket trafik och avgaser och för mycket våld för att vara trevligt.

Buriram är inte rätt väg för mig men kanske något inom en timmes bilfärd från Pattis.

Hursomhelst så är jag iaf nyfiken på alternativ.

Frågan är... var hittar man en avslappnad, tropisk & kosmopolitisk atmosfär i närheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag var i Pattis november eller om de va december 2008, och det kliar som faaaaaaa...

Walking Street - High Quality

På den mellan benen, eller? :mdr: Kunde inte låta bli. :whistle:

:whistle: morgonpigga och tvättande gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På den mellan benen, eller? :mdr: Kunde inte låta bli. :whistle:

:whistle: morgonpigga och tvättande gubben :whistle:

Nä, kliar i restarmen.

Men kul att du är på bättre humör idag :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På den mellan benen, eller? :mdr: Kunde inte låta bli. :whistle:

:whistle: morgonpigga och tvättande gubben :whistle:

Hej GUBBEN det glädjer mej att du mår bättre , han som var här i går kände jag inte riktigt igen

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobuzz,

Sihanoukville? Lugnt, tropiskt och skönt. Än så länge.

Inga problem med 1-årsvisum heller

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Möljis,

Jo.. men det är ju det där med utbildningar för barnen och att man gärna såg att det var lite kosmopolitiskt också. :)

Är lite sugen på att testa Nya Zealand, Hawaii eller Seychellerna men tycker att de ligger lite långt bort.

Västindien är för litet och ingrott.

Äh.. det blir nog Flen iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobuzz,

Ja, med barn ska man nog inte flytta till S-ville, annars är det en trevlig håla.

Men det får väl bli Katrineholm då...

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Nobuzz,

Jag håller med dig om katrineholm.Jag har goda vänner som bor på Bahamas på vintern, dom tycker att det är bra. Visst det är långt bort, men det är skapligt civiliserat med bra skolor, mina vänner säger det i alla fall

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Möljis,

Bahamas är kanske ok?

Bodde i Florida i 3,5 år och var en del på Bahamas. Fastnade inte riktigt för det då.

Det är ju iofs 15 år sedan och mycket lär ha hänt.

Nu ska jag ner till byn och spela lite eftermiddagsbiljard.

Tror jag kanske tar mig en äppelpaj på beefeaters, den är för jävla god!

Helt klart en av de mina absoluta favoriter i Pattis numera.

Kanske slinker det ner en Irländsk Kaffe medans jag funderar på hur jag vill ha det framöver. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nobuzz,

Jag håller med dig om katrineholm.Jag har goda vänner som bor på Bahamas på vintern, dom tycker att det är bra. Visst det är långt bort, men det är skapligt civiliserat med bra skolor, mina vänner säger det i alla fall

Möljis

Jo, jag har passerat Katrineholm med lastbil, såg hyffsat civiliserat ut, skolorna såg jag dock ej till.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Frågan är... var hittar man en avslappnad, tropisk & kosmopolitisk atmosfär i närheten?

Det här låter som ett skämt, men är faktiskt ett allvarligt tips.

Sydney's västra förorter. Invandrartäta med nästan bara ost-asiatiska invandrare.

Avslappnat, tropiskt, och kosmopolitiskt. Dessutom tryggt och med god levnadsstandard och trygghetssystem. Billig bra autentisk asiatisk mat. Billigare än både Thailand och sverige sett i förhållande till inkomst-utgifter. Nära till Sydney om man känner sig i behov av lite 'western civilisation' eller underbara beacher. Relativt enkelt att fixa uppehållstillstånd med rätt arbete/utbildning och ålder.

mvh ... 

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jo, jag har passerat Katrineholm med lastbil, såg hyffsat civiliserat ut, skolorna såg jag dock ej till.

Fortfarande för långt bort.

Har inte varit där heller men har flugit över det, tror jag.

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Känner lite samma sak som Möljis. För mycket trafik och avgaser och för mycket våld för att vara trevligt.

Buriram är inte rätt väg för mig men kanske något inom en timmes bilfärd från Pattis.

Hursomhelst så är jag iaf nyfiken på alternativ.

Frågan är... var hittar man en avslappnad, tropisk & kosmopolitisk atmosfär i närheten?

Det hittar du i Rayong,45 min från Pattis

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Är man bara  en kortids turist så är det nog svårt att tröttna på Pattis, Däremot när man är där en längre tid så kan man ibland vakna och känna att man inte pallar med tempot. Men då är det ju bara att ta en tripp till Koh Samet eller liknande. Om man som Maitan jobbar där nere så ta bilen/hojen och kör ut i bushland på andra sidan sukhumvit ett par timmar så är har du ju nästan kommit till Issan :mdr:   lugnt och avkopplande. Hamnade en gång på en liten marknad efter kanske 30-40 min körning och där sprang barnen med stora ögon och pekade på farangen.. Som sagt nästan som Issan..

Men har man ruttnat på stället totalt så gör man både sig själv och andra en tjänst om man söker sig till andra platser. Är så j-la less på att sitta och lyssna på allt gnäll från folk som stannat för länge utan att inse att dom borde bytt miljö för länge sedan.. Så less att jag faktiskt undviker svenskställen numera  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

.men Khon Kaen då ???:D

:D:D:D:D

Har varit där och letat o letat  o letat, men  näääää,  Tacka vet jag Udon.

MVH

Baa :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma brääng fan,

Bra tips! Ska kollas in. :)

Drivern,

Ska ta en tur ner och kolla åt det hållet. Får se vad jag hittar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Malaysia är ett hett alternativ för folk som vill bo i tropikerna.

Man kan enkelt få 10års visum och kan som utlänning äga sin egen kåk med mark: http://www.12retireinmalaysia.com/

Har en jobbarkompis som flyttar dit så fort han får sin kåk i England såld, han flyttar med sin fru, tror det är till Lankawi de tänker sig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja killar eller gubbs. jag bor ju i bangsale strax söder om jomtien.jag har nog valt rätt pleis. ha ha där är

som thai vart förut lagom lugnt men bara 20minuter till partyt när man känner för det ha en bra kväll  :drinks::drinks::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

För di "prismedvetna" forumisterna är ju Afganistan ett bra alternativ.

Omedvetne Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vem fan vill bosätta sig i Malaysia?

Jag var i Penang i tre dagar och höll på att bli knäckt.

Inga barer eller bartjejer någonstans och en massa efterhängsna taxichaufförer som försökte blåsa en på stålar.

Dessutom varmt och kvavt som i helvetet.

Som grädde på mosen blev jag dessutom bränd av en manet efter 10 sekunder i havet och det sved i tre dagar efteråt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte ett skit trött på livet. Är däremot jävligt trött på månadslånga fyllor samt

kacklande barpapegojor i jeansshorts och sunkiga gaddningar. Rätt ställe för boysen

som vill leka erfarna mha singhalinne och en väl placerad tribal. Kul förr i tiden men

känns numera, för mig, prepubertalt. Nä tat lugnt nu grabbar, det är ok att roa sig

i pattis också hahaha 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...