Jump to content
IGNORERAD

Guldintresse eller ej?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Ämnet har delats upp från en annan tråd för att inte förstöra den

Quote

Hörru Durian, nu är det ju en Thailändska som HansG skall äkta och det finns ingen Thailändska som inte tycker guld är romantiskt. :whistle:

Jodå! Flickvännen tycker guld är fult tillochmed, och inte gillar hon presenter heller. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • Kim

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • ban99arne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

Quote

Jodå! Flickvännen tycker guld är fult tillochmed, och inte gillar hon presenter heller. ;)

Då kan det inte vara en "riktig" thailändska du har träffat ;) Vet många damer som inte tycker om att visa upp sitt guld. Men dom föredrar ofta guld framför pengar, då det är lättare för dem att spara det, pengar rinner ju så lätt genom fingrarna på en del...  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jodå! Flickvännen tycker guld är fult tillochmed, och inte gillar hon presenter heller. ;)

Hon har inte nån ledig syster med samma inställning? :bag:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jodå! Flickvännen tycker guld är fult tillochmed, och inte gillar hon presenter heller. ;)

Min fru gillar förvisso presenter av olika slag men har aldrig varit intresserad av guld. Enda gången vi har besökt guldaffär i Thailand var inför bröllopet då det ju behövdes lite inköp av cermoniella skäl. Men det guldet har inte burits sedan bröllopsdagen utan skräpar i en låda och har väl närmast tredubblats i värde sedan inköpet. Så det var en riktigt bra investering.

Ett litet 18 karats guldhjärta med tillhörande tunn kedja inköpt i Sverige som present inför hennes 25-årsdag brukar hon dock bära från tid till annan. Men den imponerar som sagt var inte mycket på dom thai som önskar se rikare ut än vad dom egentligen är.

Nä för dom duger inget annat än fingertjocka 23 karats armband/halsband. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte heller min fru är speciellt intresserad av guld, däremot vigselringen är hon väldigt stolt över.mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tgf gillar inte guld, min tgf gillar inte pengar. blablabla och bullshit.

Alla drömmer vi om jackpot på Lotto ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTIS..thaiguld går alltid hem och vill man byta upp sig till nåt ännu vackrare någon gång i framtiden så är det väldigt enkelt att göra det med thaiguld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min tgf gillar inte guld, min tgf gillar inte pengar. blablabla och bullshit.

Alla drömmer vi om jackpot på Lotto ;)

Fru Chang gillar definitivt guld och pengar. Bland annat. Som tur är för mig kan hon numera tjäna ihop till sina behov på egen hand. Vilket väl får betraktas som något av en jackpot för mig...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Kim.

Jag citerar del av ditt inlägg:

"Ett litet 18 karats guldhjärta med tillhörande tunn kedja inköpt i Sverige som present inför hennes 25-årsdag brukar hon dock bära från tid till annan. Men den imponerar som sagt var inte mycket på dom thai som önskar se rikare ut än vad dom egentligen är.

Nä för dom duger inget annat än fingertjocka 23 karats armband/halsband. [img alt= <ahttp://www.maipenrai.se/forum/uploads/emoticons/default_wink.png' alt=';)'> ]http://www.maipenrai...efault/wink.gif "

Men då är de ju rika och inte bara tror att de är rikare än de är.Som du själva antyder så har ju guldet gått upp så till den milda grad att det guld du, av tvingande skäl, köpte till Oa när ni skulle gifta er, har gått upp 3 gånger inköpspriset...

Vad vet du om inköpsdatumet för det fingertjocka guldet som damerna, utsatta för dina förutfattade meningar, bär på? Kanske deras guld har 4 dubblats i värde?

Vad är det för fel att tycka tjockt och tungt guld är vackert? Likaledes som din fru tycker att ett tunt guldhjärta av föga ekonomiskt värde är fint, så kan det finnas folk som tycker att tjockt, tungt thaiguld är vackert och tilltalande och att de därför bär det..

Ditt inlägg andas förutfattade meningar om folk som bär på dyrbart guld.och dessutom ett förakt för dessa personer. Trots att du inte vet ett dyft om de bär det på samma grunder som din fru bär sitt guld, eller för all del, smycken av andra material.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller benägenheten att bära sitt guld får vi inte glömma risken att bli rånad. Jag får känslan av att fru Chang ofta avstår just pga det. Speciellt i Thailand.

Det beror ju förstås på hur mycket man ska vistas på offentlig plats vid varje tillfälle.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj, inte hade jag kunnat ana att mitt mess om guld kunde reta vissa så. ;)

Har inget emot thai som köper guld eftersom det som sagt var kan vara både en god investering samt skär sig riktigt snyggt mot deras gyllenbruna hy.

Däremot är jag väl mer tveksam till de som köper guld för att flasha mot sin fattiga hemmaomgivning. Kan nog vara att dom lyckas imponera i hembyn men i andra mer välbärgade omgivningar framstår dom tjocka guldlänkarna bara som ett billigt sätt att verka rikare än vad man är. Ungefär som dom unga invandrarkillarnas snygga bmw som dom inte har råd att tanka.

Fanns ju en tråd om att det var bättre att ha utan att märkas, det är också min filosofi. Och därför tycker jag det är bra att min fru inte visat något intresse av att gå omkring utspökad i guld. Och det beror inte på min påverkan, jag har t o m köpt guld åt henne (sinsod), men hon bär det som sagt var inte.

Och Farang, vad har drömmen om att vinna på lotto med guld att göra. Finns väl bra mycket vettigare saker att lägga en eventuell vinst på än smycken.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oj oj oj, inte hade jag kunnat ana att mitt mess om guld kunde reta vissa så. ;)

Tror ingen blev retad men alla gillar vi väl pengar?

Jag gråter hellre i en Porche än i en folka ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror ingen blev retad men alla gillar vi väl pengar?

Jag gråter hellre i en Porche än i en folka ;)

Jag också, men får jag välja fritt mellan en porche och 0 kr på kontot eller en folka + en halv mille i kassan så tar jag det sistnämda.

För många guldglänsare i Thailand gäller det första alternativet och det är förstås genomskådat av alla utom dom arma stackare som bor i hyddor på landsbygden.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag gråter hellre i en Porche än i en folka ;)

same shit different name  :whistle:

I denna skulle även jag kunna gråta med plats för familen dessutom..

14266_3794957af880755188f9c8e38043bfb145

14266_3794957af880755188f9c8e38043bfb145

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, jag säger som min gamle farsa R.I.P

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk  :mdr:

Enis, i Porchen slipper man familjen  :na:

. säger jag som åker buss  :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min tgf gillar inte guld, min tgf gillar inte pengar. blablabla och bullshit.

Alla drömmer vi om jackpot på Lotto ;)

Eller dom som spelar på tipset, för vissa spelar "bara" för spänningens skull inte för att dom suktar efter dom stora pengarna.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller dom som spelar på tipset, för vissa spelar "bara" för spänningens skull inte för att dom suktar efter dom stora pengarna.

Rock on!

Jo, är nog många som spelar och hoppas på att inte vinna... (ironi) ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, är nog många som spelar och hoppas på att inte vinna... (ironi) ;)

Precis... jag är en av dom. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller dom som spelar på tipset, för vissa spelar "bara" för spänningens skull inte för att dom suktar efter dom stora pengarna.

Rock on!

Ja den inställningen är nog ganska sund, då blir det i regel bara småsummor som spelas bort. Har kompisar som gått in för att vinna också och då har det hänt att miljonbelopp spelats bort. Säkert stor nerv och mycket endorfinkickar när man är mitt inne i det, men mindre kul när det är över och skulden skall betalas.

Själv spelar jag inte alls och har antagligen vunnit några hundratusen på det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja den inställningen är nog ganska sund, då blir det i regel bara småsummor som spelas bort. Har kompisar som gått in för att vinna också och då har det hänt att miljonbelopp spelats bort. Säkert stor nerv och mycket endorfinkickar när man är mitt inne i det, men mindre kul när det är över och skulden skall betalas.

Själv spelar jag inte alls och har antagligen vunnit några hundratusen på det.

Men snälla Kim..

Alla som spelar vill väl vinna...Annars så kan man bara fylla i kupongen och skita i att lämna in den..

Sen kanske man är nöjd med småvinster, men skulle nog inte gråta blod om dom vann högsta vinsten..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim, jag säger som min gamle farsa R.I.P

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk  :mdr:  

Håller med din farsa, men tyvärr måste man väl vara född rik för att kunna leva upp till det fullt ut. Något jag personligen inte lyckades med.

Men däremot att låtsas vara rik är ju lite sjukt och då är det nog bättre att vara fattig och frisk trots allt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men snälla Kim..

Alla som spelar vill väl vinna...Annars så kan man bara fylla i kupongen och skita i att lämna in den..

Sen kanske man är nöjd med småvinster, men skulle nog inte gråta blod om dom vann högsta vinsten..

Rock on!

Ja självklart vill väl alla vinna, men många inser väl hur orealistiskt det är att högvinsten slår till och dom väljer därför att bara satsa småsummor. Då är man ju ändå med och har en chans, om än mikroskopisk. Ger väl en miniendorfinkick vid rättningen av raden för dom människorna jämfört med dom som får jättestora kickar av att rätta sina urseriösa 10 000 kronorssystem. Men visst spelar alla för att vinna högvinsten.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry HansG jag har inga romantiska tips att komma med da jag varken kanner dig eller din blivande fru. Daremot vill jag garna lagga mig i OT-diskussionen om guld och pengar  ;) .

En liten present da och da tror jag alla gillar, oavsett om man ar man eller kvinna, svensk eller thailandska. Att ha pengar tror jag ocksa de flesta vill aven om vissa gor andra prioriteringar. Att fa pengar utan egen insats tror jag dock inte alla uppskattar da det for manga innebar att man pa nagot satt ar kopt. Guld ar i Thailand en klass- och till viss del generationsfraga. Ett par kg guldtackor i bankvalvet sager nog ingen nej till men ett fett guldarmband eller halsband signalerar arbetarklass lang vag och for ovre medelklass/overklass ar det inte sa onskvart. Jag minns en morgon da jag lamnade dottern pa dagiset och en av de taiwanesiska mammorna hade ett fett, sakert 5 Baht, guldhalsband pa sig. En av thaimammorna utbrast da, fritt oversatt, "hon ser ut precis som en somtam-forsaljerska". Att hon sjalv hade diamantorhangen for sakert 5 miljoner Baht, vilket jag tycker ar an mer malplace nar man lamnar sitt barn pa dagis, tyckte hon formodligen bara visade pa en otrolig klass  :whistle:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Eller dom som spelar på tipset, för vissa spelar "bara" för spänningens skull inte för att dom suktar efter dom stora pengarna.

Rock on!

Exactemente Herr Sång Val, det blir ju dessutom betydligt billigare eftersom man inte behöver lämna in kupongen.

Adrenalin-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här delas trådar och ok jag fattar varför

Finnes väl ingen som inte drömmer om att vara ekonomiskt oberoende?

Varför drömmer jag om jackpot på lotto, varför svarar en fattig snygg tjej på 25 år när jag ringer. lägg av, alla vill ha ett bättre liv!!!

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...