Jump to content
IGNORERAD

Isaan på sommaren


Sangwal

Recommended Posts

Jag har funderingar att tillbringa lite tid i Surin nästa sommar, så min fråga är:

Vad är det för typ av klimat då?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har funderingar att tillbringa lite tid i Surin nästa sommar, så min fråga är:

Vad är det för typ av klimat då?

Rock on!

Helt ok. En del regn förstås men inget som stör, grönt och fint i jämförelse med vinterhalvårets torra gula omgivningar.

Det är framför allt i mars och april det kan vara outhärdligt varmt. När regnen börjar falla blir det behagligare igen. Så sommaren är ingen fara.

Den enda nackdelen är väl att man missar den svenska sommaren, i övrigt ser jag bara fördelar faktiskt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

Jag har funderingar att tillbringa lite tid i Surin nästa sommar, så min fråga är:

Vad är det för typ av klimat då?

Rock on!

Behaglig temperatur, omväxlande molnighet, en och annan regnskur med tillhörande stormbyar. I stort sett som en riktigt bra svensk högsommar.

Undvik icke permanenta vägar om du inte har 4-hjulsdrift. Det kan ha regnat mycket lokalt och det är då lätt att sätta sig fast.

Bilden är tagen i juli månad.

14267_d03acfbb5b6739b886267d46c37557cb28

14267_d03acfbb5b6739b886267d46c37557cb28

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren..

Jag brukar bara åka till Thailand på vintern, men nästa år har inget annat val..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...