Jump to content
IGNORERAD

Vad finns det att göra i Surin ?


Changnoi

Recommended Posts

Denna resa va det första gången jag va norr om Bkk.reste upp till Surin 4 ggr på 3,5 månader.Men jag undrar va finns det att göra i Surin ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Denna resa va det första gången jag va norr om Bkk.reste upp till Surin 4 ggr på 3,5 månader.Men jag undrar va finns det att göra i Surin ?

Frågan är väl närmare, vad kan man inte göra i Surin?

Finns det mesta... men inget hav så vill du bada så blir det i sötvatten.

Var i Surin håller du/ni till?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tror det hette ban klong/klung Tambon,jo jag va vid en ganska stor sjö, men vet inte vad den hette.

Man satt i små "bås" över nån damm med fiskar i och beställde mat.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah.. första anhalten på farang-vallar-slingan.. hoi sanääng. :)

Next stop - "Big C".

Kim,

Man kan t.ex inte spela bandy i Surin. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad finns det att göra i Surin ?

Lyssna på P3 såklart  :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bandy?? Spelas väl bara i Bollnäs eller nåt.

Annars i Surin... Bowling, Badminton, Tennis, Golf, Se elefanter i sin "naturliga" miljö, Bada i sjö/pool, Se tempel, Äta god mat, Se på fula tjejer som sjunger sjukt dåligt, Lata sig på hotellrummet, Dricka sig onykter, gå på a gå gå, Äta tysk mat, Äta engelsk mat, Äta norsk mat, Lyssna på traditionell Thaimusik a la Loso och Carabao, Handla Thaisiden, Se hur siden tillverkas, Se hur silver smids till smycken och en hel del annat...

Lyssna på P3 går att göra via nätet, ja... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok... liite övernegativt kanske. Det finns ju faktiskt en del kul att göra.

Man kan gå på marknad och köpa 3 köttbullar på en pinne etc.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man nu köpa köttbullspinnar så är det lämligt på torsdags(?) marknaden vid militär(?) området på höger sida

på vägen till Prasat. Nästan direkt efter utfarten fran staden (efter rondellen med elefanterna).

Stället kryllar av söta tjejer varje gång. Det är nog fler snygga tjejer där än på speed.

Varför nu det är bra när man är sugen på köttbullar vet jag inte. :)

Annars är det ju rätt trevligt att ta en promenad på Petchkasem plaza.

Eller varför inte gå och bli rakad hos herrfriseringen på baksidan av plazan.

Eller en massage vid parkeringen till Petchkasem hotell.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så länge sedan jag gjorde i Surin så det hade jag glömt. ;)

Däremot så var Ken Doherty på besök i Pattis och uppvisningsspelade på Megabreak igår. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar föressten varför det inte finns Finsk mat i Surin (undantaget finsk sommarsoppa).

Det ska tydligen bo en finne permanent i Surin numera och karelska piroger skulle nog gå som

rostade kackerlackor vid hoi sanääng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, gå ut ifrån Maneerote hotellet så ser du den finska nya restaurangen/baren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om man t ex känner för en fest så kan man ju samla ett roligt gäng svenskar, ta in på majestics toppenhotell, hoppa i poolen och beställa dit några gin tonic samt skoja lite med dom unga snygga traineeservitriserna genom att se dom fnittra blygt av alla slängkyssar från poolkanten. När man har badat färdigt så kan man gå över till hotellrestaurangen och be dom finklädda unga flickorna sätta på lite Loso eller Carabao istället för pianoklink på musikanläggningen. Och när flickorna väl gjort det knalla in in bakom disken och dra upp volymen rejält, sjunga med och sedan bjuda upp servitriserna till lite dans mellan restaurangbordens vita dukar. När även dom servitriserna börjar visa tecken på att vara fnittrigt generade så kan man dra vidare och ta en ostbricka med några changöl på Farang connection, skoja och skratta med den trevlige engelska ägaren och hans gäster. Efter det kan man dra vidare mot nattlivsområdet och kolla agogo i en 15-20 min, dricksa rejält, tjoa och ha kul. Förresten, dricksa ska man göra på alla ställen från pool till agogo och helst bara betala notorna med jämna tusingar.

Efter 20 min agogo drar man sen vidare till häftiga Tawan daeng och beställer in ett par helrör samtidigt som man trakasserar tjejerna i borden intill med glada hejaramsor och otaliga skålar. Och har man några pengar kvar så kan man hoppa upp med bandet på scen och fritt välja rocklåtar dom ska spela genom att stoppa ned en femhundring i sångarens skjortficka för varje önskan. Naturligtvis hoppar man hejdlöst med till musiken och sjunger med. När man börjar bli hungrig är det bara att knalla tillbaka till nöjesgatan igen och beställa in en brakmiddag och bjuda över några andra glada gäster till bordet och sedan är den natten gjord. Hinner man så kan man smita in på lite skojsig karaoke innan man på nattkröken stövlar hem till hotellet igen.

Och när man vaknar dagen efter är det bara att börja om på steg 1, poolen/gintonic. ;)

Skämt åsido, att göra listor på vad som finns att göra låter sig inte göras så lätt, så det är nog bättre att ta dagens som den kommer och spontant försöka göra den rolig genom att interagera med sin omgivning.

Och givetvis låter det sig göras lättare om man inte som jag också har en familjs bästa att tänka på. Själv kan jag inte hålla på som i exemplet ovan... men mina polare kan. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämt åsido, att göra listor på vad som finns att göra låter sig inte göras så lätt, så det är nog bättre att ta dagens som den kommer och spontant försöka göra den rolig genom att interagera med sin omgivning.

Och givetvis låter det sig göras lättare om man inte som jag också har en familjs bästa att tänka på. Själv kan jag inte hålla på som i exemplet ovan... men mina polare kan. [img alt= ;) ]http://../../Smileys/default/wink.gif

Jadu Kimpa jag befinner mej som du kanske vet i ett från din position inverterad situation, och har börjat pricka av dina strålande tips.

Är på väg till Suwanapum snart så jag får väl fortsätta nästa gång, för nästa gång om (2-3 mån.) så blir det Surin igen... There is no lady like Isan lady..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skämt åsido, att göra listor på vad som finns att göra låter sig inte göras så lätt, så det är nog bättre att ta dagens som den kommer och spontant försöka göra den rolig genom att interagera med sin omgivning.

Och givetvis låter det sig göras lättare om man inte som jag också har en familjs bästa att tänka på. Själv kan jag inte hålla på som i exemplet ovan... men mina polare kan.

Jadu Kimpa jag befinner mej som du kanske vet i ett från din position inverterad situation, och har börjat pricka av dina strålande tips.

Är på väg till Suwanapum snart så jag får väl fortsätta nästa gång, för nästa gång om (2-3 mån.) så blir det Surin igen... There is no lady like Isan lady..

Låter kul!  Om du är tillbaka i Surin om en 2-3 mån så är det mycket troligt att även jag är på plats. Och då kan vi väl passa på att dela några gintonic i hotellpoolen samt fortsätta med en ostbricka och Chang på Farang Connection osv osv. Jag hänger på så långt det är acceptabelt för familjelivet dagen efter och sedan hejar jag på dig att fortsätta vidare när jag förväntas gå hem. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspad att vi ska göra stan Kim.

Fast det tar ju några dar, hur lång permis tror du att du kan erhålla??

P3 har mitt nr. fast det är tveksamt om han vågar följa med mej ut igen...eller?

Jaja ser fram mot att träffas//Janne

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naj, jag har varit så snäll att jag blir nog utsläppt om ett par månader.

Vi lär väl höras innan dess...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Naj, jag har varit så snäll att jag blir nog utsläppt om ett par månader.

Vi lär väl höras innan dess...

Har du sett Ingemar Bergmans film Tystnaden?

Hehe...

Jag sticker till flygplatsen nu jag ringer från Svedala nästa gång (jävligt djup suck)

Ta hand om Thailand åt mej... I'll be back

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Att det fanns så mycket att göra i Surin..

I okt. ska jag fortsätta trakassera flickorna på Majestic.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...