gubben4906 Inlagd Juni 24, 2009 Dela Inlagd Juni 24, 2009 Ingemar (Ingo) Johansson blev Världsmästare i Boxning, Tungvikt. Den enda svensk som blivit Världsmästare. Visas på TV1 klockan 21.00 nu på fredag den 26/6. Här kommer referatet som jag och min pappa lyssnade på via Radio Luxenburg tror jag det var. Lägger in den här också, hyllningen till The champ Ingemar Johansson Tribute ( 1932 - 2009 ) gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 24, 2009 Dela Inlagd Juni 24, 2009 Och Gubben fyllde 10 år... det var länge sen ;-) Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannef Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 1959 det var ett bra år. Kommer inte ihåg matchen föddes 2 veckor senare. Ska titta på matchen, har en gammal bok om Ingo /Janne, snart 50 år ung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juni 25, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 25, 2009 Quote Och Gubben fyllde 10 år... det var länge sen ;-) Herr Chang har talat. Ja Changen, det gjorde jag, kom ihåg att jag blev rätt så sur på farsan för att han väckte mig men så här i efterhand så blev jag bara glad att jag var en av de personer som fick uppleva denna historiska upplevelse. Vad jag minns så var det bara vi två som lyssnade på matchen. Morsan och mina två syrror vaknade av att vi skrek när Ingo blev Världsmästare. Det är så att jag nästan ryser fortfarande när jag tänker på matchen. gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Napho Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 Kunde du urskilja något av referatet ? Vad jag minns var bara ett surrande och skrikande och jag hade inte en aning om vad som hände. Referenten lyckades göra sig hörd ett bra tag efter det att matchen var över och vi fick veta att Ingo hade vunnit. Men visst var det kul ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 Quote Ingemar (Ingo) Johansson blev Världsmästare i Boxning, Tungvikt. Den enda svensk som blivit Världsmästare. George Cramne då mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juni 25, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 25, 2009 Hej, här kan ni se vad som hände det året http://sv.wikipedia.org/wiki/1959 Och här vad som hände den 27 juni 1959, utöver min 10-årsdag http://sv.wikipedia.org/wiki/27_juni 27 junigubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juni 25, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 25, 2009 Quote George Cramne då mvh Nerike Vad jag förstår så blev han aldrig Världsmästare i tungvikt. Han tog sedemera namnet Scott Han blev världsmästare i lätt tungvikt, läs nedan. Han blev den 7 oktober 1995 världsmästare i lättvikt då han vann WBU-titeln efter seger mot Rafael Ruelas, USA i en titelmatch på Bahamas. En titel han behöll fram till 1997. gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 gubben du skrev Den enda svensk som blivit Världsmästare. Du kanske skulle ha lagt till Den enda svensk som blivit Världsmästare i tungvikt. jag vet att han byte namn men Cramne hette han när han vann os-silver 1988 Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 Roligare var väll ett år tidigare Brassarna Sverige Tyskarna mfl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 25, 2009 Dela Inlagd Juni 25, 2009 Enda jag vet om Ingo är att han blev erbjuden en tredjedel för att ställa upp på nån gala. Han svarade tydligen, nänä jag ska ha minst en fjärdedel... han fick kontraktet... Åsso gillade jag hans Excalibur, trots att den var byggd på en Fåååååård member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.