Jump to content
IGNORERAD

bärbardator laptop


haningemickee

Recommended Posts

haningemickee

Vad kostar en bärbar dator i Thailand? borde räcka om man skickar högst 4000 kr som hon får i baht i Thailand??

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    6

  • Farang

    5

  • Herr Chang

    3

  • AnOnYm

    3

Mest aktiva i denna tråd

Njaa för 16000 bath blir det inte mycket till laptop, en någotsånär kostar nära nog det dubbla, faktiskt mer än i Svedala.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad kostar en bärbar dator i Thailand? borde räcka om man skickar högst 4000 kr som hon får i baht i Thailand??

4000 kr? Skickar du det?

Vet inte vad du vet om Thailand, men en anställd på 7-Eleven har både högskoleutbildning samt 5000 baht i månaden...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

för 4000sek får man en netbook (aka craptop) priserna är ungefär som i sverige när jag va där senast.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Tjenare Haningemickee

Priserna har även rasat i Th, har kollat in dem ganska rejält och du får en bra dator för mellan 13000 till 16000 B.

Såg ofta Acer 5520 eller Compaq 40 för dessa priser och då har de ej under 1,6 Hertz, 1 Gb minne, 256

mb grafik och dvd multi, och det räcker gott och väl.

Säg till henne att gå på Big C, Lotus eller Power buy där såg jag dem allt som oftast så sent som i maj månad.

mvh

E K T

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Tjenare Haningemickee

Priserna har även rasat i Th, har kollat in dem ganska rejält och du får en bra dator för mellan 13000 till 16000 B.

Såg ofta Acer 5520 eller Compaq 40 för dessa priser och då har de ej under 1,6 Hertz, 1 Gb minne, 256

mb grafik och dvd multi, och det räcker gott och väl.

Säg till henne att gå på Big C, Lotus eller Power buy där såg jag dem allt som oftast så sent som i maj månad.

mvh

E K T

Menar du de senaste 3 månaderna när du säger att priserna har "rasat" i Thailand?

I mars var vi i de största butikerna i BKK och Chiang Mai för att hitta billigast möjliga

laptop till kompisen. 17900 baht var den billigaste Core2 - dator (i 20-25 butiker).

Tyvärr visade det sig vara en Acer (fast den kallades nåt annat)

och Acer tycker jag är ca det sämsta skit som nånsin har kallats för "dator".

(Den uppfattningen är baserat på inköp och installation av mer än 500 bärbara de senaste 3 åren)

Som andra skriver här - så är kvalitetsdatorer minst lika dyra i Thailand

och dessutom bör man testa dom noga innan man lämnar affären  - för garanti

enligt svensk modell kan du glömma.

Enda anledningen att köpa in den där skulle vara om man vill ha thailändsk tangentbord på den.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Jag är nöjd med min Acer 5620 o gumman med 5230e 5000 gör nr 1 3995 för nr 2 Men efte ha läst om

han som instalerat 500st  så har jag nug inte köpt någon Accer Flera sådana tipps

tycker Boffe :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej

Jag är nöjd med min Acer 5620 o gumman med 5230e 5000 gör nr 1 3995 för nr 2 Men efte ha läst om

han som instalerat 500st  så har jag nug inte köpt någon Accer Flera sådana tipps

tycker Boffe :wai:

Gott att du är nöjd, vi har aldrig lyckats bli det med Acer.

Dom gjorde kanon-datorer när dom lanserades på den svenska marknaden men efter ett

halvår eller så började dom tillverka plastiga grejor och mjukvaran funkade dåligt med

windows (2000 var det då).

Har indhandlat ett antal av deras skärmar och även dom har vi fått kasta efter 2 år.

Men billigt, det är det. Hellre 3 Acer än én Mac.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gott att du är nöjd, vi har aldrig lyckats bli det med Acer.

Dom gjorde kanon-datorer när dom lanserades på den svenska marknaden men efter ett

halvår eller så började dom tillverka plastiga grejor och mjukvaran funkade dåligt med

windows (2000 var det då).

Har indhandlat ett antal av deras skärmar och även dom har vi fått kasta efter 2 år.

Men billigt, det är det. Hellre 3 Acer än én Mac.

mvh GD

Även om Macen håller i 5 år?

Erkänn nu, i själva verket är det ju så att en skit PC måste kastas efter något år eftersom den då är så infekterad av virus att den i praktiken är oanvändbar, och det blir då enklare att köpa en ny istället för att desinfektera...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Även om Macen håller i 5 år?

Erkänn nu, i själva verket är det ju så att en skit PC måste kastas efter något år eftersom den då är så infekterad av virus att den i praktiken är oanvändbar, och det blir då enklare att köpa en ny istället för att desinfektera...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

55, skål HC  :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

55, skål HC  :drinks:

he he.

precis - 3 Acer på 6 år och  kostar som én Mac.

Ny dator vartannat år hellre än att sitta och hacka

på förr-förr-förra årets Mac som vissa här gör.

(ingen nämnd - ingen glömd)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, en ny plastig taskigt byggd PC vartannat år... leverantören sparar till exempel ett öre per produkt på att använda skruvar av sämre kvalitet. Men det blir ju billigt!

Ja, det gäller att få valuta för pengarna!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

HC

Största fördelen med Mac måste väl ändå vara att där inte finns spel att köpa till dom, så man slipper både lägga dom pengarna samt att uppgradera mer än vart 5:e år?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

haningemickee

Quote

för 4000sek får man en netbook (aka craptop) priserna är ungefär som i sverige när jag va där senast.

Quote

för 4000sek får man en netbook (aka craptop) priserna är ungefär som i sverige när jag va där senast.

nej har inte skickat ännu, kanske senare, jag vet inte så mycket men om man studerar i Thailand får man väl inga pengar??

Link to comment
Dela på andra sajter

En Kall Tiger

Quote

Menar du de senaste 3 månaderna när du säger att priserna har "rasat" i Thailand?

I mars var vi i de största butikerna i BKK och Chiang Mai för att hitta billigast möjliga

laptop till kompisen. 17900 baht var den billigaste Core2 - dator (i 20-25 butiker).

Tyvärr visade det sig vara en Acer (fast den kallades nåt annat)

och Acer tycker jag är ca det sämsta skit som nånsin har kallats för "dator".

(Den uppfattningen är baserat på inköp och installation av mer än 500 bärbara de senaste 3 åren)

Som andra skriver här - så är kvalitetsdatorer minst lika dyra i Thailand

och dessutom bör man testa dom noga innan man lämnar affären  - för garanti

enligt svensk modell kan du glömma.

Enda anledningen att köpa in den där skulle vara om man vill ha thailändsk tangentbord på den.

mvh GD

Jag vet inte vilka butiker du varit i och kollat, men det jag skrev innan är ren fakta och de hade intel core duo och även inbyggd kamera.

Kvalitetsdator frågas det inte om enligt skribenten och där kan jag hålla med om att de är dyrare i Th. men även fynd kan göras där om man nu inte tvunget skall ha den allra senaste.

Samt GD du nämner att Acer är skit men du nämner inte vilken som är bra och hur många av dem du har skruvat på.

mvh

E K T

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr visade det sig vara en Acer (fast den kallades nåt annat)

och Acer tycker jag är ca det sämsta skit som nånsin har kallats för "dator".

(Den uppfattningen är baserat på inköp och installation av mer än 500 bärbara de senaste 3 åren)

Jag kör bara på Acer har personligen en Acer Ferrari 5005, en Acer aspire one netbok, och en äldre Acer Ferrari 4000..

Har rekomenderat många kompisar att köpa Acer och vet ingen som är missnöjd..

Så de är nog mer som att smaken är som baken mer än att dom skulle vara dåliga..

Har förövrigt haft andra bärbara och stationära av lite olika märken och har installerat och supportat en hel del med datorer,

och enligt min uppfattning så är HP`s datorer bara skräp.. men de finns säkert dom som tycker att dom är toppen också.

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jag vet inte vilka butiker du varit i och kollat, men det jag skrev innan är ren fakta och de hade intel core duo och även inbyggd kamera.

Kvalitetsdator frågas det inte om enligt skribenten och där kan jag hålla med om att de är dyrare i Th. men även fynd kan göras där om man nu inte tvunget skall ha den allra senaste.

Samt GD du nämner att Acer är skit men du nämner inte vilken som är bra och hur många av dem du har skruvat på.

mvh

E K T

Tar lite för mycket tid & plats att skriva om alla som är bra och kom ihåg att jag inte

påstår att det är "fakta" - bara mina erfarenheter.

Jag har skruvat i alla de kända märken, tror jag, och det är ingen större skillnad.

Mycket HP/Compaq har det varit och även om dom generellt är bra så finns det dåliga

modeller från dom oxå. Modeller som håller under garantitiden och inte längre.

De allra bästa vi haft har varit LG i mellanprisklassen (dvs mellan 15 och 25000 med dagens priser)

och, märkligt nog, de allra billigasste HP 530/550 till ca 3000, men även ASUS, Toshiba, Samsung,

Fujitsu/Siemens mfl. har funkat bra år efter år.

ACER, däremot . usch, *rys*, aldrig mer.

mvh GD   

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst... jag har bara ägt en laptop och kommer väl inte skaffa mig någon mer, men det var en Acer.

Omdömme, stentråkig men funkade. Vadan detta hat mot Acer?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Säger samma som Farang Lg det hade jag en dvd inspelningsbar Fungerade men väldigt bökigt Åkte i golvet ( Ej Lg´s fel) Har nu en sony funkar klockrent Men... detta djävla kopireingsskyd! Kan ej kopiera min gla. videbeoband från 1979 och framåt Av detta själ aldrig mera en Sonyprodukt

OBS pricipiella själ

:diablo: Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Seriöst... jag har bara ägt en laptop och kommer väl inte skaffa mig någon mer, men det var en Acer.

Omdömme, stentråkig men funkade. Vadan detta hat mot Acer?

Hat och hat...

Inte köper väl du något heller bara för att testa om det råkat bli bättre

om det var skit förre gången?

5-10000 är lite för mycket att experimentera med för de flesta och ska man

som jag köpa in 20 eller 30 bärbara åt gången och sedan hålla ordning på dom

då väljer man det säkra fram för det osäkra.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hat och hat...

Inte köper väl du något heller bara för att testa om det råkat bli bättre

om det var skit förre gången?

5-10000 är lite för mycket att experimentera med för de flesta och ska man

som jag köpa in 20 eller 30 bärbara åt gången och sedan hålla ordning på dom

då väljer man det säkra fram för det osäkra.

mvh GD

Korrekt där, skulle inte köpa igen ifall det var skit förra gången. Just av den anledningen bojkottar jag till exempel Sony's och Soundblasters produkter numera, och jag får väl anta att jag är rätt ensam om det här, boffe1609 köper aldrig Sony igen iofs. Mina anledningar till dessa två varumärken är att jag hade en Sony CD-brännare (före DVD'ns tid) där jag fick formatera om, och hade slarvat bort den medföljande CD'n till brännaren. Kunde om jag ville få köpa nya drivrutiner från Sony's hemsida, så den landade i papperskorgen bokstavligt talat och jag köpte en DVD-combo istället. Vad gäller Soundblaster så hade jag ett h*lv*te med ljudet under Vista, allt laggade. Googlade mycket och fann till slut att en hemprogrammerare hade släppt drivrutiner som funkade. Soundblasters svar att stämma honom ifall han inte drog in dom självmant, dom borde ju erbjudit han jobb istället. Nu sitter jag med Windows 7 och betadrivisar till ljudkortet, dom funkar och jag vågar inte uppgradera. Vad gäller Acer så var jag nöjd, fick det jag betalade för och vet andra som tycker samma. Förstår ifall du inte tänker köpa dom något mer, men jag skulle inte tveka ifall jag ville ha en laptop och dom hade bästa priset :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Farangs text här ovan fick mig att tänka att jag faktisk hater något... och det är Vista.

Sitter just nu med 10 Compaq 6730S (trevliga och billiga, men sega) och det finns inte tid (läs pengar) att leta reda på drivers och installera XP.

Tvingas därför konfigurera med Vista Business och ilskan, hatet och risken för hjärnblödning bara växer och växer.

Hur fan kunde MS släppa det?

Dom har iofs kommit så nära ett erkännande av brottet det nånsin går att komma genom att

leverera gratis uppgradering från Vista till XP med en hel del datorer.

Dock inte med denna 3400 kr + moms - Compaq.

mvh GD

 

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Gummans Acer vista tar ej Nero 7.o Funderar på att köpa nyare Nero men innandes har någon ett råd om någon bätter OBS Äkta med Disc ej från nätet

Boffe :drinks::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Farangs text här ovan fick mig att tänka att jag faktisk hater något... och det är Vista.

Sitter just nu med 10 Compaq 6730S (trevliga och billiga, men sega) och det finns inte tid (läs pengar) att leta reda på drivers och installera XP.

Tvingas därför konfigurera med Vista Business och ilskan, hatet och risken för hjärnblödning bara växer och växer.

Hur fan kunde MS släppa det?

Dom har iofs kommit så nära ett erkännande av brottet det nånsin går att komma genom att

leverera gratis uppgradering från Vista till XP med en hel del datorer.

Dock inte med denna 3400 kr + moms - Compaq.

mvh GD

 

Hehe, M$ vill nog kalla det nedgradering istället för uppgradering (vilket det ju är)...

Det är definitivt anmärkningsvärt att M$ fortfarande känner sig tvungna att leverera ett så gammalt OS. Ska bli mycket intressant att se när dom slutar med det. Skjuts ju liksom ständigt fram typ ett halvår i taget...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Gummans Acer vista tar ej Nero 7.o Funderar på att köpa nyare Nero men innandes har någon ett råd om någon bätter OBS Äkta med Disc ej från nätet

Boffe :drinks::wai:

Du kan väl köra den i XP läge ?

http://windowshelp.m...cf5f101033.mspx

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...