Jump to content
IGNORERAD

Swissair och Travelstart


Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Hittade idag en biljett på Travelstart med Swissair. 5620kr 25Nov 09-5Mars 10.

Hur är det att flyga med Swiss och är Travelstart ok att boka med?

Priset ser ju kanon ut så det är väl inte mycket o tveka över eller?  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har åkt med Swizz ett antal gånger.  Dom är bra att flyga med.

Korta byten i Zürich.  Moderna plan. Egen bildskärm.

Enda nackdelen är att som dom flesta europeiska flygbolag har dom dragit in på gratis mat/dryck på europaflygningarna. Dom är dessutom stränga på vikten från BKK. Ingen (flytande) Taxfree kan köpas i BKK pga säkerhetskontrollen i Zürich. Köpes i Zürich som även är en av europas bästa flygplaser. Mycket klockor på taxfree.

Jag hade slagit till direkt om jag varit du.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Tack för svar :-) jag slog faktiskt till direkt efter att jag skrev tråden,det va ju inte mycket att tveka om  :yes: Nu blev det kanske en onödig tråd här men jag får ursäkta för den isåfall,nu blir det  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Tack för svar :-) jag slog faktiskt till direkt efter att jag skrev tråden,det va ju inte mycket att tveka om  :yes: Nu blev det kanske en onödig tråd här men jag får ursäkta för den isåfall,nu blir det  :drinks:

Tycker jag inte. Du kanske har glatt någon annan som läser här och letar billig resa under samma period. Tips på billiga biljetter är aldrig onödigt  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej

Har åkte med Swiss och de var väldigt bra, men som alltid beror det ju på besättningen... Vi hade bra mat, kall frukost, gratis dryck, egna skärmar. Skulle gärna åka med dem igen.

Upplevde det som aningen kort transfer i Zurich. Vi parkerade planet från KÖpenhamn på plattan, buss in till terminalen, upp genom gångarna och sedan nerför rulltrappan till ett tåg som skulle ta oss till terminalen där Swiss intercontinentala flighter gick från. Ny säkerthetskontroll och när vi kom fram var vi bland de sista ombord. Säkert inga problem men kändes aningen stressigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Jag har oxå tagit dom Jag betalde dryg 7000sek Den resan som du tog om den går från ARN tat 23 timmar ( Tror jag) Nu kommer jag ner på 14 o hem 18 Timmar Tro ni att man kan boka stolen hela vägen Har köpt Doodles servicepack a 99 Sek Där står det oxå Kan ej garnteras Anledningen till funderingarna är att Fg.inlägg tyckte det vare stressigt Jag har 45,min för bytet

:wai: Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat Stockholm -Bangkok via Zurich den 17/11-2/12 för 5520kr.Vad jag förstår är det Thai mellan Zurich och Bangkok.Mvh Burpan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Hej.Tackar för era svar

Jag har kollat upp min resa på Checkmytrip.Flyget mellan Arlanda och Zurich traffikeras av SAS,och Zurich-Bangkok av Thaiair.Väntetider är 1.20h på nervägen och 3.20 på hemresan.Restiden blir ca 14 ner och 18hem. Platsbokningen och registrering av Eurobonuskort fixade jag genom att maila direkt till Swissair.

Mvh Jocke  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nog inte så mycket väntetid på nedresan med ny security och ev byte av terminal.Mvh Burpan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det blir nog inte så mycket väntetid på nedresan med ny security och ev byte av terminal.Mvh Burpan

hejsan det stämmer från arlanda med swiss sedan byte i zurich med tajjens airbus plan nya kärror säjs det åker själv denna rutt 2 vxn + en 12 åring 22 december 21000 kr.kommer hem 24 januari mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade min resa via Travelstart 7dec-18feb 6045:- Då fluger jag med KLM-Amsterdam, China Airlines-BKK. På dit resan får jag vänta 2 timmar i Amsterdam och på hemresan får jag vänta 1 timma i Amsterdam. Helt ok tycker jag :drinks:

Har aldrig rest med China Airlines innan,någon som flygit med dom innan??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade min resa via Travelstart 7dec-18feb 6045:- Då fluger jag med KLM-Amsterdam, China Airlines-BKK. På dit resan får jag vänta 2 timmar i Amsterdam och på hemresan får jag vänta 1 timma i Amsterdam. Helt ok tycker jag drinks.gif

Har aldrig rest med China Airlines innan,någon som flygit med dom innan??

Jag flög den turen förra våren ,, helt ok ,same same but different

post-3240-125035667774_thumb.jpg

'Mvh Holst

post-3240-125035667774_thumb.jpg

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

hejsan det stämmer från arlanda med swiss sedan byte i zurich med tajjens airbus plan nya kärror säjs det åker själv denna rutt 2 vxn + en 12 åring 22 december 21000 kr.kommer hem 24 januari mvh

Ja då den rundan har jag flugit rätt ok bra käk och service i luften .

Du behöver tiden på flygplatsen till att gå från EU till icke EU och div säkerhetskontroller.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...