Jump to content
IGNORERAD

Behövs kontoutdrag, lönebesked från referenten för besöksvisum?


Acid_Crow

Recommended Posts

Tjena.

När jag skickade papper till kärringen hade jag inte en krona på kontot, och hade inte jobbat på 8 månader. Så jag skickade helt enkelt papper på hur mycket jag tjänade förra året. Räcker det, eller måste jag skicka kontoutdrag med, nu när jag fått in lite dollars på kontot?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

För besöksvisum så räcker det att bara skicka förra årets förtjänst(skatteutdrag).

M.v.h.  RedDragon

 

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enklast med en kopia på slutskattsedlen!!

På förra året.

Det täker in de flesta av oss!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Om referenten står för försörjningen under vistelsen krävs kontoutdrag, lönebesked eller pensionsbesked för styrkande av att medel finns för hela vistelsen.

Läs här: http://www.swedenabr...e____73844.aspx

Det brukar även gå bra med slutskattsedeln som det tidigare påpekats i sveren.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hur mycket stålar ska man då ha för att få hit darlingen några månader?

500.000 kr på kontot,

450000 i lön efter skatt?

Dyra i drift är de ju.  :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

En minimilön kring 12.000 kr efter skatt har gått bra tidigare.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur mycket stålar ska man då ha för att få hit darlingen några månader?

500.000 kr på kontot,

450000 i lön efter skatt?

Dyra i drift är de ju.  :whistle:

BTT

BTT avslöjar som vanligt sin okunnighet i dessa frågor, det finns ju liksom inga egna erfarenheter. Han har dock inga problem med att tala om för andra precis hur det är. Vad kallar man en sådan forumkaraktär?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gjort besöksvisum 2ggr åt 2 olika tjejer så även 2 UT har jag ordnat.har aldrig behövt visa nåt kontoutdrag, det dom velat se var senaste löneavin samt att dom velat ha ett arbetsgivarintyg. Inga andra krav..jag sökte även visum för min nya innan jag fått klart med UT för mitt x så att hon och pojken kunde stanna kvar.hjälpsam kille som man är :great: . Det gick bra det med.någon större koll har dom då aldrig haft.

En kille jag känner tog hit sin tjej trots att han var arbetslös,skulder hos fogden och hade suttit på kåken några månader innan pga misshandel av sin förra svenska sambo(skyldig eller ej lägger jag inga värderingar i).Tydligen gick det också..dom frågade ingenting,kollade inte upp någonting osv.

Det låter krångligare än vad det är tycker jag det verkar som på många av er på forumet.

:drinks:   skål på er denna soliga dag

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det brukar fungera bra med de senaste lönebeskeden (gärna ett par stycken) liksom arbetsgivarintyg där lön framgår. Det viktigaste är att man som inbjudare kan visa att man har pengar till tjejens försörjning under tiden hon har visum.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det brukar fungera bra med de senaste lönebeskeden (gärna ett par stycken) liksom arbetsgivarintyg där lön framgår. Det viktigaste är att man som inbjudare kan visa att man har pengar till tjejens försörjning under tiden hon har visum.

Mvh Thaikonsult

Har alltid räckt med en lönespec och arbetsgivarintyget har bara varit undertecknat från chefen om att man har fast anställning, inga pengar har framgått där.

Men som sagt även folk utan pengar och jobb får hit sina tjejer så det går uppenbarligen ändå på ett eller annat vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man kan även ha inkomst från A-kassa eller pension som inbjudare vid visum. Vad man ska visa upp är att man har pengar till tjejens försörjning under visumtiden.

Därefter görs en bedömning av beslutsfattaren på ambassaden om denne kan godta de inlämnade underlagen.

Sedan ska man inte chansa och kanske riskera att tjejen får ett avslag. Bättre att vara på den säkra sidan och lämna in lite mer papper än vad som är minimikravet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan även ha inkomst från A-kassa eller pension som inbjudare vid visum. Vad man ska visa upp är att man har pengar till tjejens försörjning under visumtiden.

Därefter görs en bedömning av beslutsfattaren på ambassaden om denne kan godta de inlämnade underlagen.

Sedan ska man inte chansa och kanske riskera att tjejen får ett avslag. Bättre att vara på den säkra sidan och lämna in lite mer papper än vad som är minimikravet.

Mvh Thaikonsult

Vissta ska man inte chansa för mycket men man behöver inte alls överdriva för det är enklare än vad många tror även om det byråkratiska Sverige är lite av en såpopera i falsett när det gäller sånt här med papper och dokument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar va j. olika. (På min tid va det mycket lättare)

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, det det verkade va lättare på min tid.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det var både enklare och svårare för ett antal år sedan. Det svåra berodde mest på två handläggares humörsvängningar hos svenska ambassaden i Bangkok och avsaknaden av egentliga riktlinjer. Det enkla var att ambassaden inte hade några direkta möjligheter att kontrollera personerna som sökte visum eller var inbjudare därför kunde det fuskas en hel del.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...