Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk SIBA/ONOFF/Elgiganten?


NangYak

Recommended Posts

Hejsan!

Försöker hitta någon nätbutik i Thailand där jag kan köpa en laptop, skrivare och lite annat smått o gott vilka kan leverera hem. Finns det något som motsvarar stora kedjorna här i Sverige typ SIBA/ONOFF/Elgiganten?

Alternativt om ni kan rekommendera en billig datorbutik i Udon Thani så vore det toppen?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hejsan!

Försöker hitta någon nätbutik i Thailand där jag kan köpa en laptop, skrivare och lite annat smått o gott vilka kan leverera hem. Finns det något som motsvarar stora kedjorna här i Sverige typ SIBA/ONOFF/Elgiganten?

Alternativt om ni kan rekommendera en billig datorbutik i Udon Thani så vore det toppen?

Har bara sett billigt i de stora databutikerna i Bangkok och Chiang Mai.

De butiker jag varit i i de mindre städerna har bara haft skit - och dyrt sådant.

Stanna upp i Bangkok, kanske, och handla där, nästa gång du är på väg från Sverige

alternativt köpa den på nätet i Sverige?

Kanske är det någon på MPR som kan ta emot datorn i Sverige och ta den med till

Thailand snart :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla i Central Plaza (complex) där finns det datorbutiker. Även de olika stormarknaderna (BigC, Tesco Lotus och Carrefour) har avdelningar för data.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leverera hem till Sverige eller Thailand?

I Bangkok trakten och även i Chiang Mai finns det en kedja som heter IT City som påminner om SIBA fast med dataprylar. Kanske finns de i någon shopping mall i Udon också?

Fast jag tror inte de pysslar med nätförsäljning?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du känner någon "datakunnig" Thai i Udon så vet dom garanterat en mängd ställen som säljer laptop's. Själv köpte jag mina Thaiprylar på Macro, samma märken som övriga och lite billigare, men som sagts, det finns småbutiker som bara servar Thai.

Säljarna på Macro skickade mig till en liten håliväggen butik där det installerades mer minne och en mängd program till kanompris. Kanske pirat, vad vet en stackars farang? :bag:

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Kolla Lotas,Big-C dom har datorer oxå, eller annars brukar det finnas datobutiker om Lotas är ett komplex som i Ayutthaya massa olika affärer inne.

Mvh.Plätt

Själv köpt på Lotas Ayuttahaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...