Jump to content
IGNORERAD

Tumskruvarna dras åt....av Phuket Immigration


lars60

Recommended Posts

.säkert på gott och ont!

Phuket Immigration crackdown announced

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7507

PHUKET CITY: Phuket Immigration this morning held a press conference to announce measures aimed at improving compliance with immigration law, including the requirement that owners of all hotels, guesthouses and rental homes report foreigners on their premises to immigration within 24 hours of arrival.

Phuket Immigration Superintendent Chanatpol Yongbunjerd told the press that the crackdown follows the recent arrest of three ethnic Rohingyas on charges of involvement in an international human smuggling ring.

The three men, two of whom were arrested in Songkhla’s Haad Yai district, are also suspected of having links to terrorist groups including Jemaah Islamiyah (JI)....

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är för att jaga misstänkta brottslingar (som det verkar??) så är det väl kanonbra!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

.säkert på gott och ont!

Utveckla garna Lars. Vad for gott och vad for ont? Du startar sakerligen i sarklass flest tradar har pa MPR men allt som oftast bara nagon inkopierad text eller bild samt ibland nagot faordig och kryptisk kommentar. Vore skoj att ta del av vad som gor att du finner nagot sa pass intressant/viktigt att ta upp som en nyhet osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille, Lars kan säkert svara för sig själv men jag uppskattar hans tjänstvillighet eftersom jag själv och troligtvis många andra läsare av forumet inte sitter vid datorn och läser utländska tidningar och som eljest missat dessa notiser, så tack Lars för din tjänstvillighet.

Sen en annan sak som fick mig att fundera över Ditt svar, varför måste allt vara sakligt och övertänkt innan det presenteras här? Är de inte ett öppet forum, Du får ursäkta men Ditt inlägg känns som en nedvärdering av Lars60:s intresse för Thailand, och hans vilja att delge oss andra sina intressen för nyheter som i alla fall jag inte orkar sitta och söka.

Starta nu inte en tråkig fortsättning på detta, bara en annan medlems syn på det hela.

MVH

Baa

Beträffande nyheten i sig, är inte detta bara en skärpning av redan befintlig lag? Vad jag förstått av mina hotellbesök i Thailand (och i de flesta andra länder) är passnummerregistrering obligatorisk.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Utveckla garna Lars. Vad for gott och vad for ont? Du startar sakerligen i sarklass flest tradar har pa MPR men allt som oftast bara nagon inkopierad text eller bild samt ibland nagot faordig och kryptisk kommentar. Vore skoj att ta del av vad som gor att du finner nagot sa pass intressant/viktigt att ta upp som en nyhet osv.

Ja..du Wille...jag skriver hur mycket eller lite som jag vill.

Inom de regler och gränser som gäller för detta forum.

Vad som är på gott resp ont får läsaren/betraktaren

själv avgöra..sen om man delger det till någon annan,

står var och en fritt. även för mig och dig.

Ha det gött!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Josses, kanns som jag forsokt slakta den heliga kon! En nyfiken undran omvandlas i kansliga ogon om till ett illasinnat pahopp.

Jag var/ar nyfiken pa vad Lars tycker och tanker om saker och ting. Han ar valdigt engagerad i Thailand och haller sig onekligen ajour med vad som hander dar sa jag hade garna hort lite mer om hur han ser pa saker och ting. Jag har full respekt for att han valjer att inte gora det men tror han har mkt substantivt att tillfora manga diskussioner (som han sjalv ofta startar).

edit - vill undvika att trigga annu mera off topic diskussion

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Beträffande nyheten i sig, är inte detta bara en skärpning av redan befintlig lag? Vad jag förstått av mina hotellbesök i Thailand (och i de flesta andra länder) är passnummerregistrering obligatorisk.

Vad gäller guesthouse och hotell är det iaf ingen ändring. Vad gäller uthyrnig av privatbostäder vet jag inte. Det slår mig att mina föräldrar som hur ut sin "vinterstuga" i Portugal under somrarna nog aldrig lämnat in någon dylik rapportering vilket de i samma anda nog borde ha gjort. Qiem sabe?

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad gäller guesthouse och hotell är det iaf ingen ändring. Vad gäller uthyrnig av privatbostäder vet jag inte. Det slår mig att mina föräldrar som hur ut sin "vinterstuga" i Portugal under somrarna nog aldrig lämnat in någon dylik rapportering vilket de i samma anda nog borde ha gjort. Qiem sabe?

Som jag fattar det så tänker Immigration bara öka kontrollen av en befintlig lag.

Första gången jag inte visade pass på ett Guesthouse var senaste resan till Pattaya, nu i Januari, det var på ett litet GH vid Seckond road, de frågade inte ens om våra namn, men var i övrigt ett trevligt ställe, Tyskägt.

Dessutom så tar de bara frugans ID-kort de gånger som hon checkar in, antager att de borde kolla mitt pass enligt reglerna?

Så visst förekommer det slarv med rapporteringen.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Av Lars60s över 3000 inlägg är de flesta  av typen tack, fina bilder Lamai, fler bilder, etc..

Lars verkar vara en snäll och timid man, dock i detta sammanhang en något ljum typ.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket "sammanhang" :whistle:

Menar Du hotellkollen eller polisens nytända intresse? :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Av Lars60s över 3000 inlägg är de flesta  av typen tack, fina bilder Lamai, fler bilder, etc..

Lars verkar vara en snäll och timid man, dock i detta sammanhang en något ljum typ.

BTT

Jadu BTT, visst är Lars60 för det mesta snäll. Han har skapat sin egen forumkaraktär, och han behövs som motvikt till alla elaka inlägg. Vore väl tråkigt om alla var likadana på detta forum?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är kul med ett levande forum som har blandade karaktärer  :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jag håller med changen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...