Jump to content
IGNORERAD

Köpa ny mobil Thailand eller sverige?


clion

Recommended Posts

SPARA upp till 25 Gb och 8Gb i månaden???

 

Undrar om mitt surfande är normalt?

Har använt 192Gb hittills, sedan 22 Oktober, vad har ni för usla abonnemang?

 

Obegränsat med Telenor, fast bara 100Gb/månad fri surf i Thailand, på mina svenska abonnemang men fria sms och samtal till familjen så det funkar fint!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    10

  • Tommy

    9

  • hamnoi

    4

  • Dolemon

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

46 minuter sedan, skrev Tommy:

SPARA upp till 25 Gb och 8Gb i månaden???

 

Undrar om mitt surfande är normalt?

Har använt 192Gb hittills, sedan 22 Oktober, vad har ni för usla abonnemang?

 

Obegränsat med Telenor, fast bara 100Gb/månad fri surf i Thailand, på mina svenska abonnemang men fria sms och samtal till familjen så det funkar fint!

 

 

MVH

Och vad kostar det per månad ?

 

Jag använder wifi på jobbet och hemma så surf i mobilen är mest bara på resa till och från jobbet och då kör jag jobbmobilen för onlineradio

 

Privat använder jag nog 2-4 gb/månad bara

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev clion:

Nu kör jag med comvik a 145 kr i månaden för pensionärer det enda tråkiga är att jag inte får behålla surfen om jag har någon kvar vid månads slutet så jag kör utan wifi

Brukar kolla efter 3 veckor hur mycket surfa jag har kvar är det då 2 Gb kvar sätter jag på wifi hemma

Ha ha nyfiken fråga varför måste du använda upp potten? Varför inte bara surfa på wifi när du är hemma oavsett hur mycket pott du har kvar?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Tallviking:

Och vad kostar det per månad ?

 

Jag använder wifi på jobbet och hemma så surf i mobilen är mest bara på resa till och från jobbet och då kör jag jobbmobilen för onlineradio

 

Privat använder jag nog 2-4 gb/månad bara

 

 

Ca 850 i månaden, för 3 abonnemang, Mitt, frugans och grabbens, hurså?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev samet:

En riktig telefon är oftast billigare i sverige pga. lyxskatten i Thailand.

 

Men finns massor av lågprisvarianter och kopior att köpa i Thailand. Du kan köpa dig en S10 i Thai som är en typ S5 inuti... men det viktiga är ju att visa att man har den nya modellen. 

Riktiga mobiler tillverkade Nokia och Ericsson på 90 talet!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Ca 850 i månaden, för 3 abonnemang, Mitt, frugans och grabbens, hurså?

 

 

MVH

Priset är ofta i direkt paritet med mängden surf man får för pengarna

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Priset är ofta i direkt paritet med mängden surf man får för pengarna

 

Skönt ändå, att helt obegränsad surf i Sverige (och BARA 100Gb) i Thailand är så billigt!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tommy:

Skönt ändå, att helt obegränsad surf i Sverige (och BARA 100Gb) i Thailand är så billigt!

 

MVH

Kör med wifi hemma i Sverige å i Thailand när jag är ute leker jag sällan med mobilen  gör inte slut på 4Gb/mån

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Skönt ändå, att helt obegränsad surf i Sverige (och BARA 100Gb) i Thailand är så billigt!

 

MVH

Och den thaisurfen nyttjar du frekvent;)

I familjen kör vi med Tre, Tre Världen ingår https://www.tre.se/privat/varfor-3/ingar-hos-tre/3varlden/faq-atl/

Så när vi drar iväg i december så slipper vi byta till Thaisim. Surf/samtal/sms som vanligt, både till thai/ svenska nummer.

Smidigt för oss som aldrig är borta mer än 30 dagar.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som använder svenska sim i Thailand, smidigt men de som vill ringa er från thailändskt nummer får ju betala dyrt.

Eller????

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Ni som använder svenska sim i Thailand, smidigt men de som vill ringa er från thailändskt nummer får ju betala dyrt.

Eller????

Så är det säkert, har dock inga som brukar ringa mig med thainummer.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, hamnoi said:

Och den thaisurfen nyttjar du frekvent;)

I familjen kör vi med Tre, Tre Världen ingår https://www.tre.se/privat/varfor-3/ingar-hos-tre/3varlden/faq-atl/

Så när vi drar iväg i december så slipper vi byta till Thaisim. Surf/samtal/sms som vanligt, både till thai/ svenska nummer.

Smidigt för oss som aldrig är borta mer än 30 dagar.

Phuket eller yxbyn?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Muimatt:

Phuket eller yxbyn?

Samet, yxbyn, bkk den här resan.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Muimatt:

Phuket eller yxbyn?

Säkert yxbyn och buffel rövarna 

Molle är ja gumman ha ha

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev clion:

M33 och takbarer ???

Nä, han ska vara hemma o öva inför VM i fickpingis som går av stapeln 28/12 i Bromölla.

Vi håller tummarna för att han kan förbättra sin bronspeng från fjolåret, var en tajt kamp in i det sista.

Hade inte fickan i hans japanska designerjeans gett upp i semifinalen så hade guldet varit hemma.

Inte för inte som VM-18 kallas för "rysaren i Säffle".

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev hamnoi:

Och den thaisurfen nyttjar du frekvent;)

I familjen kör vi med Tre, Tre Världen ingår https://www.tre.se/privat/varfor-3/ingar-hos-tre/3varlden/faq-atl/

Så när vi drar iväg i december så slipper vi byta till Thaisim. Surf/samtal/sms som vanligt, både till thai/ svenska nummer.

Smidigt för oss som aldrig är borta mer än 30 dagar.

Har inte varit i Thailand på 6,5 år, men det funkade strålande i somras när frugan och grabben var där!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Ni som använder svenska sim i Thailand, smidigt men de som vill ringa er från thailändskt nummer får ju betala dyrt.

Eller????

Köp en lur med 2 SIM-kortsplatser, det finns massor t.ex. de 2 jag nämnde tidigare, så kan du använda både Sve och Thai-kort samtidigt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Dolle:

Kör med wifi hemma i Sverige å i Thailand när jag är ute leker jag sällan med mobilen  gör inte slut på 4Gb/mån

Har använt 195Gb sedan den 22e Oktober, alla e vi lite olika!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Köp en lur med 2 SIM-kortsplatser, det finns massor t.ex. de 2 jag nämnde tidigare, så kan du använda både Sve och Thai-kort samtidigt.

 

 

MVH

Jag kör med dubbla sim.

Tänkte mest på de som kommer hit 2-4 veckor och bara har svenskt sim.

Har man en lur med dual sim så bör man ju skaffa ett thaisim åxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Ni som använder svenska sim i Thailand, smidigt men de som vill ringa er från thailändskt nummer får ju betala dyrt.

Eller????

Mina polare som kommer ner bara för bara ett par veckor brukar jag korrespondera med via sms, räcker gott tycker vi.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev audirs2:

Riktiga mobiler tillverkade Nokia och Ericsson på 90 talet!:lipa:

nokia.jpg.f986b6f2ada7aa4650f59c477b726284.jpg

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Jag kör med dubbla sim.

Tänkte mest på de som kommer hit 2-4 veckor och bara har svenskt sim.

Har man en lur med dual sim så bör man ju skaffa ett thaisim åxå.

 

 

Tycker det är bättre att köra med dubbla telefoner ja...

 

En som frugan känner till och en som hon inte hittat........ännu

 

:big_smile:

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här går det många GB...

 

Fugan använder Youtube som internetradio ute i svamp och bärskogen...

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...