Jump to content
IGNORERAD

Köpa ny mobil Thailand eller sverige?


clion

Recommended Posts

Ja lite tipps vore bra Har ju sett skapliga 

priser med abonemang i Thailand och det går ju och låta darlingen stå för abonemang et  kontra köpa en kontant i sverige ska köpa Samsung 10 e 

Åker ner nu 25 nov till 1 maj 

Kallt som fan i sverige nu så det blir 6 månader med avresa 20 oktober 2020

DS  kan ju skicka månads betalningen till Darlingen syster

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    10

  • Tommy

    9

  • Tallviking

    4

  • Dolemon

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En riktig telefon är oftast billigare i sverige pga. lyxskatten i Thailand.

 

Men finns massor av lågprisvarianter och kopior att köpa i Thailand. Du kan köpa dig en S10 i Thai som är en typ S5 inuti... men det viktiga är ju att visa att man har den nya modellen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Ja lite tipps vore bra Har ju sett skapliga 

priser med abonemang i Thailand och det går ju och låta darlingen stå för abonemang et  kontra köpa en kontant i sverige ska köpa Samsung 10 e 

Åker ner nu 25 nov till 1 maj 

Kallt som fan i sverige nu så det blir 6 månader med avresa 20 oktober 2020

DS  kan ju skicka månads betalningen till Darlingen syster

Snälla Clion,

 

jag har läst lite om din historia och dina äventyr med det motsatta könet. I synnerhet när det gäller de ofrånkomliga ekonomiska konsekvenserna av ditt handlande.

 

Tror mig, det var mycket underhållande och skulle utan vidare kunna utgöra manuset till en kommande publikfavorit, typ ”Sällskapsresan”.

 

Köp en mobil här i Thailand och tillhörande kontantkort. Vill du ha internet (”mobil data”) kan du ju lägga på en tjänst för en billig peng (tex DTAC, 399 THB/mån) som förnyas varje månad och som också ger dig obegränsat fria samtal till DTAC-abonnenter.

 

Eftersom pengarna dras från mobilens saldo kan du enkelt avbryta ditt ”sponsorship” när du upptäcker att den tilltänkta förmånstagaren inte är din ”darling” utan en helt annan person som ofta kallas for ”syster” här i Thailand.

 

Jag säger detta med omtanke om dig och din ekonomi, eftersom inte mycket i dina ”memoarer” tyder på att du drar de - i mitt tycke - rätta konsekvenserna.

 

Men å andra sidan finns de ju onekligen ett underhållningsvärde i ”udda” förhållningssätt som vi ogärna skulle vilja gå miste om….

 

Välkommen till Thailand.

Ändrades av Iakttagaren
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

En riktig telefon är oftast billigare i sverige pga. lyxskatten i Thailand.

 

Men finns massor av lågprisvarianter och kopior att köpa i Thailand. Du kan köpa dig en S10 i Thai som är en typ S5 inuti... men det viktiga är ju att visa att man har den nya modellen. 

Tack för infon misstänkte det Men vad kostar en orginal s10 e i Thailand ?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Iakttagaren:

Snälla Clion,

 

jag har läst lite om din historia och dina äventyr med det motsatta könet. I synnerhet när det gäller de ofrånkomliga ekonomiska konsekvenserna av ditt handlande.

 

Tror mig, det var mycket underhållande och skulle utan vidare kunna utgöra manuset till en kommande publikfavorit, typ ”Sällskapsresan”.

 

Köp en mobil här i Thailand och tillhörande kontantkort. Vill du ha internet (”mobil data”) kan du ju lägga på en tjänst för en billig peng (tex DTAC, 399 THB/mån) som förnyas varje månad och som också ger dig obegränsat fria samtal till DTAC-abonnenter.

 

Eftersom pengarna dras från mobilens saldo kan du enkelt avbryta ditt ”sponsorship” när du upptäcker att den tilltänkta förmånstagaren inte är din ”darling” utan en helt annan person som ofta kallas for ”syster” här i Thailand.

 

Jag säger detta med omtanke om dig och din ekonomi, eftersom inte mycket i dina ”memoarer” tyder på att du drar de - i mitt tycke - rätta konsekvenserna.

 

Men å andra sidan finns de ju onekligen ett underhållningsvärde i ”udda” förhållningssätt som vi ogärna skulle vilja gå miste om….

 

Välkommen till Thailand.

Iakttagare bra namn Nu är jag inte riktigt under flötet som du tror 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Tack för infon betydligt dyrare i Thailand 

Blocket såg en annons i förra veckan 

Oupnad  S 10 e 5.500 omkring stöldgods antagligen 

Eller en kopia.

Svårt o få vettiga jämförelser om du ska blanda in blocketannonser.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev clion:

Tack för infon betydligt dyrare i Thailand 

Blocket såg en annons i förra veckan 

Oupnad  S 10 e 5.500 omkring stöldgods antagligen 

 

Om du skall köpa en mobil via Blocket, så möt personen, ha någon med dig, kontrollera att telefonen fungerar för dig och betala som sista handling! Ett tips! (Eller använda deras sk. Blocketpaket")

 

Många som skickar pengar och sedan aldrig får någon telefon. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

 

Om du skall köpa en mobil via Blocket, så möt personen, ha någon med dig, kontrollera att telefonen fungerar för dig och betala som sista handling! Ett tips! (Eller använda deras sk. Blocketpaket")

 

Många som skickar pengar och sedan aldrig får någon telefon. 

 

 

Blocket paket vad är det ?

Om det blir köp på Blocket så gör jag som du säger åker dit om de nu inte är i Luleå ha ha får ringa Kim i så fall He he

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev clion:

Blocket paket vad är det ?

Om det blir köp på Blocket så gör jag som du säger åker dit om de nu inte är i Luleå ha ha får ringa Kim i så fall He he

Kika på Blocket.se

Det är en tjänst som i kort innebär att du har en stund att kontrollera varan - INNAN pengarna går vidare till säljaren. Mycket bra alternativ.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Tack för infon betydligt dyrare i Thailand 

Blocket såg en annons i förra veckan 

Oupnad  S 10 e 5.500 omkring stöldgods antagligen 

Köp en Svensk mobil med abb i Sverige blir troligen billigast och bäst ( 3 är väl den enda opperatör som låser mobilen ).

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Dolle:

Köp en Svensk mobil med abb i Sverige blir troligen billigast och bäst ( 3 är väl den enda opperatör som låser mobilen ).

Nu kör jag med comvik a 145 kr i månaden för pensionärer det enda tråkiga är att jag inte får behålla surfen om jag har någon kvar vid månads slutet så jag kör utan wifi

Brukar kolla efter 3 veckor hur mycket surfa jag har kvar är det då 2 Gb kvar sätter jag på wifi hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en surfplatta inköpt i Thailand, fungerar bra med simkort i Thailand. 

Fungerar enbart med wifi i Sverige. 

Provar jag med 3G/4G får jag ogiltigt IMEI nummer. 

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev clion:

Nu kör jag med comvik a 145 kr i månaden för pensionärer det enda tråkiga är att jag inte får behålla surfen om jag har någon kvar vid månads slutet så jag kör utan wifi

Brukar kolla efter 3 veckor hur mycket surfa jag har kvar är det då 2 Gb kvar sätter jag på wifi hemma

Byt till Fello istället så får du spara överbliven surf upp till 25 Gb

 

https://www.fello.se/mobilabonnemang/

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev clion:

Nja var lite snabb där tror jag har 8ggb på comvik nu för 145kr

På Fello får du som pensionär (över 55 år) 8 gb surf för 145 kr per månad samt obegränsat ringande i Sverige och obegränsat sms:ande i Världen

 

Det du inte förbrukar i surfen sparar du i en pott som max får vara 25 Gb

 

image.png.e2313e36beac6c66b6b779040dad180d.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev clion:

Hade Hallon tidigare också men det var nått som inte var bra så jag bytte tillbaks 

Bäst är att kolla om man bor lite mer avsidigt att operatören har täckning, själv bor man lite avsidigt men det funkar

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Dolle:

Bäst är att kolla om man bor lite mer avsidigt att operatören har täckning, själv bor man lite avsidigt men det funkar

Har Hallon i Sverige. Funkar bra och billigt. Kan vila abbet när jag åker till Thailand genom att göra om det till kontantkort. Byter tillbaka när jag kommer till Sverige och då har jag fått extrapriset för nya abb igen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Ett lilltips är att köpa telefonen där du bor.. Garanti, etc..

 

Fick mig en näsbränna när jag köpte en Samsung fire edition även kallad Samsung Note 7 i Korea och var tvungen att lämna ifrån mig den på Suvvan då man inte fick flyga Samsung fire edition.

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

På Fello får du som pensionär (över 55 år) 8 gb surf för 145 kr per månad samt obegränsat ringande i Sverige och obegränsat sms:ande i Världen

 

Det du inte förbrukar i surfen sparar du i en pott som max får vara 25 Gb

 

image.png.e2313e36beac6c66b6b779040dad180d.png

Har Fello själv...och bra täckning med Telias nät... mycket bättre än 3 (Tre) som jag hade innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp denna: Moto G7 power 2000Kr https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/18011/motorola-moto-g7-power-smartphone-svart?&scid=SEM3620303930&utm_source=google_search&utm_medium=SEM&utm_campaign=google-pla&utm_content=telecom&gclid=CjwKCAiAzanuBRAZEiwA5yf4uqahsvUM1CV4n4JUgAi7CNKXUmxkcyzWxTtDHmx7QvBayOXd0RUIKxoCZXIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Grym batteritid, stort internminne, 64Gb och kan ta minneskort upp till 512Gb, så har du plats för en massa bilder, jävligt mycket bilder, kameran är bra.

Grabben har en och älskar den.

Jag har en lite äldre en G6 plus, också en utmärkt lur!

 

För ca 500-900 spänn mindre får du en Moto G7 Play, halva internminnet 32Gb men även den med plats för Minneskort upp till 512Gb, lite mindre skärm (5,7tum istället för 6,2tum), jag föredrar större skärm, men den mindre ger en smidigare lur. https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/18010/motorola-moto-g7-play-smartphone-guld?&scid=SEM3620303930&utm_source=google_search&utm_medium=SEM&utm_campaign=google-pla&utm_content=telecom&gclid=CjwKCAiAzanuBRAZEiwA5yf4upoCxyv8geik2ts7nuFIeYK6wJNl2DNYzM-dGBNELQDKXOc2MzKrfRoC_ykQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Ändring: Såg nu att Webhallen säljer G7 Play för 1111Kr, bara att handla! https://www.google.com/shopping/product/1488733722781692234?lsf=seller:101201569,store:3771154507357508009&prds=oid:3156105609034386617&q=moto+g7+power&hl=sv&ei=P8_KXb-kGcOLk74P3qysqAs&lsft=gclid:CjwKCAiAzanuBRAZEiwA5yf4upQ33cXe6Fstg_FCxiIBjBlCjyebfUoPbuwpjU4hzGWvHnoyB-qo2RoCS58QAvD_BwE

 

Håller med STJP, köp luren hemma.

 

Ändring 2; båda har plats för 2 simkort, så man kan ha både sitt Svenska och Thailändska mobilnummer i samma lur, båda har snabbladdare som standard, på 20 minuters laddning klarar man sej hela dagen om man snålar lite.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

På Fello får du som pensionär (över 55 år) 8 gb surf för 145 kr per månad samt obegränsat ringande i Sverige och obegränsat sms:ande i Världen

 

Det du inte förbrukar i surfen sparar du i en pott som max får vara 25 Gb

 

image.png.e2313e36beac6c66b6b779040dad180d.png

Dessutom kan man pausa sitt abonnemang t.ex vid en längre utlandsvistelse.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...