Jump to content
IGNORERAD

Uppgradering till Bissnis Class


clion

Recommended Posts

Tycker det har blivit mycket off topic. Har någon provat Bissnis Class?

Är det någon som vet vilka bolag som erbjuder detta till Thailand idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    39

  • broder tuk tuk

    15

  • andrejsdenruskige

    15

  • Tommy

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 hours ago, M33 said:

Tycker det har blivit mycket off topic. Har någon provat Bissnis Class?

Är det någon som vet vilka bolag som erbjuder detta till Thailand idag?

Vet bara att Mumin air har "pissniss glas" men den har ju du provat ett flertal gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

För 30-40k får du gissningsvis ingen first

Set för just kring 40 med Emirates från Sthlm, vore skoj att prova en gång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

ALLA bonuspoäng för alla inköp av allting, inklusive Diesel, sprit, mat, kajavgifter, verktyg och reservdelar,

Smart upplägg, men hyfsad kredit denne fönstertittare måste haft på sitt kort?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det har blivit mycket off topic. Har någon provat Bissnis Class?
Är det någon som vet vilka bolag som erbjuder detta till Thailand idag?
Finnair business är kanon, flatbed täcke och kudde. Maten helt ok . Kör både A330 och A350 Helsingfors-BKK

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Muimatt:

Vet bara att Mumin air har "pissniss glas" men den har ju du provat ett flertal gånger.

Ja men Bissnis vore kul att prova. Får leta vidare ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Towe:

Finnair business är kanon, flatbed täcke och kudde. Maten helt ok . Kör både A330 och A350 Helsingfors-BKK

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Tyvärr så serverar dom skumpan in grogglas så dom går bort. 😁

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev M33:

Ja men Bissnis vore kul att prova. Får leta vidare ;)

Det finns nog bara till de som gömmer sig bakom pelare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så serverar dom skumpan in grogglas så dom går bort. [emoji16]
Nja iittala champagneglas[emoji23][emoji23][emoji23]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Tommy:

Ni bonuspoäng-amatörer behöver gå i skola hos en av mina gamla Kaptener.

 

Vi jobbade på en superlyxyacht, ägd av Vijay Mallya https://en.wikipedia.org/wiki/Vijay_Mallya , skorven hette "Indian Princess", det var Vijays mellanstora Yacht, han hade 2 till, då.

 

Av någon anledning så ville inte ägaren ge Kaptenen något Credit card för att betala inköp till båten, så Kaptenen fick en hyfsad deal...

 

Kaptenen betalade alla inköp till båten inklusive allt med sitt kreditkort och fick betalt av Vijays företag strax innan räkningen skulle betalas, och det sköttes helt korrekt, det hade nåt med skattetekniska saker att göra.

Vad fick Kaptenen för detta undrar ni kanske?

 

ALLA bonuspoäng för alla inköp av allting, inklusive Diesel, sprit, mat, kajavgifter, verktyg och reservdelar, personalens flygresor hem och tillbaka till Yachten, var vi än befann oss på klotet, alla övriga kostnader för Fartyget, som reparationer på varv, Ja alla räkningar för att driva en 55 meter lång SuperYacht med ca 20 personer i besättningen...

 

Jag pratade med Kaptenens "sambo" som också jobbade ombord (det är gott att vara chef), och undrade vad de skulle göra på sin 3-månaders semester under tiden som Yachten låg på varv i USA?

Han visade mej deras reseplaner, för året...

Jorden runt på 80 dagar, till en mängd olika städer på alla kontinenter, allt i Första klass och på de bästa hotellen på orterna...

Allt på bonuspoäng.

 

 

 

MVH

Hur många miljoner var krediten på?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tommy:

Den minsta av Vijays Yachter, Kalizma "bara" 156 fot lång, tidigare ägare är Liz Taylor och Richard Burton (namnet kommer från deras barns namn), sist jag såg den låg den på Phuket, där den oftast ligger.

Det finns ett par stora marinor långt norrut, på Phukets östra kust, ett kul utfyktsmål!

 

Motor Yacht KALIZMA https://www.mykalizma.com/history.htm

 

 

MVH

Kalizma ligger idag norr om Sydney.  https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:697076/mmsi:503680700/vessel:KALIZMA

 

Indian Princess ,  kanske denna ligger Gibraltar med nytt namn?   https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:214798/imo:8977261

 

                                                                  

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Naam jai:

Kalizma ligger idag norr om Sydney.  https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:697076/mmsi:503680700/vessel:KALIZMA

 

Indian Princess ,  kanske denna ligger Gibraltar med nytt namn?   https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:214798/imo:8977261

 

                                                                  

Ja, det där är Indian Princess, Den hette ursprungligen Southern Cross (efter stjärnbilden) bytte namn när Indiern köpte den, bytte tillbaka till Southern Cross (tror jag) När En Italienare köpte den, den gubben var gammal men hade märkligt nog en mycket vacker ung fotomodell som flickvän!

 

Att båten bytt ägare tvivlar jag inte på, den gubben borde vara borta vid det här laget...

Han invigde alla gästhytterna med att sätta på flickvännen i alla gästhytterna och naturligtvis även Master bedroom första veckan ombord!

 

Southern Cross byggdes i Japan i  en Glasfiber sandwich konstruktion, nåt som ställde till det för oss när vi låg i Torrdocka eller på en slip, dörrar gick inte att stänga, sprickor i gelcoaten osv.

Det största problemet var att stabilisator-vingarna som den utrustades med strax innan jag kom ombord utsatte skrovet för större krafter än vad det tålde, på den första resan över Atlanten efter ombyggnaden fick vi vatteninträngning där axlarna gick ut till vingarna, och en av stabilisatorerna träffade skrovet och slogs sönder... Det var några spännande dagar! (det var illa...)

Som tur var var vädret hyfsat bra och vi kom fram till Västindien utan att sjunka.

Det som förvånar mej mest är att skorven fortfarande används, trodde den var skrotad vid det här laget!

 

Väldigt vacker Yacht designad av en av de bästa, konstruktionen var mer tveksam.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Här är det bisssnisss!
Uppgraderat till att få bort en passagerare.

Då plasserar någon idi*t sin jacka på sätet. MITT säte

2ea2f458f4be970e0b9409a3a94fab1a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Towe:

Finnair business är kanon, flatbed täcke och kudde. Maten helt ok . Kör både A330 och A350 Helsingfors-BKK

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Heter "bissiniss" juh! Man skulle starta ett flygbolag som heter just så! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2019-11-12 at 18:40, skrev andrejsdenruskige:


Tror @B747 känner folk som har tagit med toalettstolar från Sverige till Thailand. 

Det stämmer.Gustavsberg är fan så mycket bättre än fucking american standard.Sitter du på muggen med en american så hänger ju tasken och bollarna ned i vattnet för fan,och när du spolar tvingas du se skiten åka runt 10 gånger i muggen innan den försvinner,äckligt är förnamnet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev B747:

Det stämmer.Gustavsberg är fan så mycket bättre än fucking american standard.Sitter du på muggen med en american så hänger ju tasken och bollarna ned i vattnet för fan,och när du spolar tvingas du se skiten åka runt 10 gånger i muggen innan den försvinner,äckligt är förnamnet.

Välkommen tillbaks den rusklge behöver ruskas om ibland härjar fritt nu

Mvh Clirre

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev B747:

Det stämmer.Gustavsberg är fan så mycket bättre än fucking american standard.Sitter du på muggen med en american så hänger ju tasken och bollarna ned i vattnet för fan,och när du spolar tvingas du se skiten åka runt 10 gånger i muggen innan den försvinner,äckligt är förnamnet.

Vilken klassiker han drog med på. 
Helt klart den okrönte bagagekungen

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev B747:

Det stämmer.Gustavsberg är fan så mycket bättre än fucking american standard.Sitter du på muggen med en american så hänger ju tasken och bollarna ned i vattnet för fan,och när du spolar tvingas du se skiten åka runt 10 gånger i muggen innan den försvinner,äckligt är förnamnet.

Fast det är sällan det blir bromsspår i American standard vs Gustavsberg,IFÖ mm.

Blir lite mera mjuklandning där mot för fritt fall.

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-22 at 15:24, skrev Mankan:

Det finns nog bara till de som gömmer sig bakom pelare.

Pissnise går fet bort ska de vara nåt så är det bara det bästa som duger😙

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Pissnise går fet bort

Hahaha han hade jag glömt bort :)

 

Nissefisk

photo-thumb-6911.jpg.49221e0ba8bbc53e97b2f3bbce49f3ef.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2019-11-22 at 12:19, skrev M33:

Ja men Bissnis vore kul att prova. Får leta vidare ;)

Inte värt kulorna enl.alla foton som herrarna har tagit på drinbordet.ähhh

Ett rejält bord med linne duk och riktiga tallrikar silver bestik och clirr glas som man kan knacka på lite försynt när man vill ha påfyllning  Ni får börja banta era magar syns bakom pelarn 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev clion:

Inte värt kulorna enl.alla foton som herrarna har tagit på drinbordet.ähhh

Ett rejält bord med linne duk och riktiga tallrikar silver bestik och clirr glas som man kan knacka på lite försynt när man vill ha påfyllning  Ni får börja banta era magar syns bakom pelarn 

Du glömde clirre att i biz så håller dom i snalen när man kissar och torkar varsamt om den med linneduk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-22 at 15:22, skrev Mankan:

Tyvärr så serverar dom skumpan in grogglas så dom går bort. 😁

Flatbed täcke 😙 nu .går fan  på torra land Fan gumman du som har en månadslön på 40.000 kr kan väll unna dig en first (ds har kollat vad V trafiks tågförarn känar ska se om jag kan lottsa darlingen till de jobbet) nu e la hon för gsmmal  50 men har du nån info får du gärns pm a

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-22 at 15:24, skrev Mankan:

Det finns nog bara till de som gömmer sig bakom pelare.

M33 skulle nog klara det mager som han e eller v tränad hasip hasip😣

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev L64:

Du glömde clirre att i biz så håller dom i snalen när man kissar och torkar varsamt om den med linneduk

DET ser jag fram emot 😁

Screenshot_2019-12-14-20-07-26-676.thumb.jpeg.e21ecde6b745eb4495b758296edc6cb9.jpeg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...