Jump to content
IGNORERAD

Uppgradering till Bissnis Class


clion

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev L64:

Clion, köp en riktig biljett från början så slipper du dessa undringar!

Nja en är ju pensionär.LM ingen glidare som dig ha ha

Det får bli efter Lotto vinsten om den kommer 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    39

  • broder tuk tuk

    15

  • andrejsdenruskige

    15

  • Tommy

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev apknug:

Lufthansa har nog branschens bästa service i ekonomi. Det serveras tom sekt dvs tysk champagne utan avgift i ekonomiklass. På rutten Munich Bangkok så är det inte lufthansa metall dock. Flighten körs med en av Eurowings Airbus 330 och besättningen är från sunexpress. Båda är helt eller delvis ägda av Lufthansa.

Det är fullservice på bangkoksträckan trots Eurowings, flög den själv ner nu i oktober.

De finns för övrigt ingen business på Munich Bangkok sträckan bara ett mindre antal premium economy. Med tanke på servicen i Eco skulle jag inte betala särskilt mycket för en lite bättre stol.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Tack för infon

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan variant är komma sent och se att de redan köar för och komma ombord och det 15 20 minuter kvar

Och det jobbar för fullt bakom disken 

Går man fram med ett leende och visar biljetten .Kan du sätta dig ner lite ok 

Efter 5 10 minuter kallas man fram 

Du får en uppgradering  lite folk i first class Tack Tack 

Sen rör man sig mot bommarna plötsligt öppnas de kommer sist går om bord först 

Om.blickar kunde döda ha ha

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 timmar sedan, skrev clion:

Ja jag betalade 5.300kr 

 

Är det för en 6 månaders biljett?

 

Fan jag betalade 5000 för en månads med kineserna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Är det för en 6 månaders biljett?

 

Fan jag betalade 5000 för en månads med kineserna.

 

BTT

 

 

Men du får väl fler mellanlandningar för det priset?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Esspe:

 

Men du får väl fler mellanlandningar för det priset?

 

Bara två mellanlandningar i Peking med ca 2 timmars väntetid.

 

Överkomligt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Är det för en 6 månaders biljett?

 

Fan jag betalade 5000 för en månads med kineserna.

 

BTT

Åkte med dem i vintras 5300 så du gjorde ett klipp ha ha

Men fy fan vilken stor och öde flygplats ta med dig ett par böcker och en varm tröja kall är den också och en jäkla väntetid Peking Bkk 8 9 timmar om ja inte missminner mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Bara två mellanlandningar i Peking med ca 2 timmars väntetid.

 

Överkomligt.

 

BTT

Nu får du kolla billjeter 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Är det för en 6 månaders biljett?

 

Fan jag betalade 5000 för en månads med kineserna.

 

BTT

 

Fast den biljetten har du ju inte kvar, om det var 2/2 från ARN

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Fast den biljetten har du ju inte kvar, om det var 2/2 från ARN

 

Nej åker 9 februari

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej åker 9 februari

 

BTT

Ja, det såg ut som att du hade en ny biljett, dock inte ombokad utan en helt ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev clion:

Åkte med dem i vintras 5300 så du gjorde ett klipp ha ha

Men fy fan vilken stor och öde flygplats ta med dig ett par böcker och en varm tröja kall är den också och en jäkla väntetid Peking Bkk 8 9 timmar om ja inte missminner mig 

 

Jag har tre timmars väntetid i Peking på ditresan och 2 timmar på hemresan plus en timme på Kastrup.

 

Flyger med SAS från Köpenhamn till Stockholm.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev clion:

Åkte med dem i vintras 5300 så du gjorde ett klipp ha ha

Men fy fan vilken stor och öde flygplats ta med dig ett par böcker och en varm tröja kall är den också och en jäkla väntetid Peking Bkk 8 9 timmar om ja inte missminner mig 

 

Hur var benutrymmet på planet och servicen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hur var benutrymmet på planet och servicen?

 

BTT

Clirre har alltid rikligt med benutrymme..

 

Rock on 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Sangwal:

Clirre har alltid rikligt med benutrymme..

 

Rock on 

 

Clirre han går väl som handbagage:))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Men du får väl fler mellanlandningar för det priset?

Och mer flygtid runt halva världen ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger helst Lufthansa, om priset är i nivå med andra, alltså inte mycket dyrare, bra service och chans att få besöka Airbrau på Munchens flygplats (inte avgörande men trevligt med ett bryggeri i flygplatsen).

 

Flyger inte KLM sedan 2004, de diskriminerar rullstolsbundna, som min bror tex...

Han får inte flyga med KLM om han inte har en "Ledsagare" med sig, trots att han bor i egen villa, har jobbat sedan han var 21 år, idrottar och klarar sej helt själv i hemmet och på jobbet, utan ledsagare eller annan hjälp.

KLM är så vitt vi vet, ensamma om att diskriminera rullstolsbundna.

 

KLM och Amsterdams flygplats suger förresten på andra sätt, det finns ingen annan flygplats där så många Européer får betala skatt på varor de köpt på sina semesterresor... Undvik Schipol.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger helst Lufthansa, om priset är i nivå med andra, alltså inte mycket dyrare, bra service och chans att få besöka Airbrau på Munchens flygplats (inte avgörande men trevligt med ett bryggeri i flygplatsen).

 

Flyger inte KLM sedan 2004, de diskriminerar rullstolsbundna, som min bror tex...

Han får inte flyga med KLM om han inte har en "Ledsagare" med sig, trots att han bor i egen villa, har jobbat sedan han var 21 år, idrottar och klarar sej helt själv i hemmet och på jobbet, utan ledsagare eller annan hjälp.

KLM är så vitt vi vet, ensamma om att diskriminera rullstolsbundna.

 

KLM och Amsterdams flygplats suger förresten på andra sätt, det finns ingen annan flygplats där så många Européer får betala skatt på varor de köpt på sina semesterresor... Undvik Schipol.

 

 

MVH

Airbrau is da shit som ungdomarna säger.

 

Muchen är en smidig flygplats att byta på, kommer man från Sverige och ska vidare utanför Schengen, till Thailand då! , Så är det bara att åka upp en trappa och smidigt gå genom helautomatisk passkontroll. Ingen ny säkerhetskontroll! Man slipper packa ur allt ur handväska o ta av sig brallorna.

 

Har man en längre tid på München flughafen så kan det vara värt att gå igenom säkerhetskontrollen i alla fall. Airbrau finns visserligen inne vid gates men utanför finns Airbrau Biergarten i en jättestor vinterträdgård känns som man sitter ute o ölen är halva priset mot därinne (2,5 Euro mot 5) Det är nog fasen billigaste microbryggerikvalitetsölen som finns att beställa på någon internationell flygplats vad jag vet.

 

Feta halvlitrara är det (finns maas också).!

 

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lufthansa har mist sin forna stjärna om nån frågar mig. Visst bättre än SAS men det är de flesta. Deras business är bra tråkig och jag väljer alltid något annat. First är självklart bra men även där tycker jag att de tappt en del. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Khonis:

Lufthansa har mist sin forna stjärna om nån frågar mig. Visst bättre än SAS men det är de flesta. Deras business är bra tråkig och jag väljer alltid något annat. First är självklart bra men även där tycker jag att de tappt en del. 

Halvbra First är inget som stör mej! 😘

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-10 at 15:40, skrev broder tuk tuk:

 

Hur var benutrymmet på planet och servicen?

 

BTT

Brnutrymmet tänker jag alldrig på dvärg som man är Däremot servicen de var inte snåla med dryck men på ner resan somnade jag och blev inte väkt då käket komm in och då satt jag längst till höger .Så det blev några stännkare till nästa tur Peking Bkk somnade jag igen men nu gick jag med barsk blick till köket och fråga va fan de höll på med .Fick en bricka och bärs 

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Halvbra First är inget som stör mej! 😘

 

MVH

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer

Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 

Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 

20191112_064438.jpg

20191112_064448.jpg

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer

Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 

Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 

20191112_064438.jpg

20191112_064448.jpg

Ja det är väl bara att gratulera om den kaffebryggaren är hel när du kommer fram. Jag hade då packat den bättre med emballage eller ta den som handbagage. Vad det gäller hårdost så brukar jag också packa sånt i incheckningsväskan väl eballerat för att hålla kylan. Är det smör i byttan dom det står?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja det är väl bara att gratulera om den kaffebryggaren är hel när du kommer fram. Jag hade då packat den bättre med emballage eller ta den som handbagage. Vad det gäller hårdost så brukar jag också packa sånt i incheckningsväskan väl eballerat för att hålla kylan. Är det smör i byttan dom det står?

Nä inget smör i den kommer skydda bryggarn när det blir dax   ok tack misstänkte att hård osten var ok i kabin väskan 

Tänkte ta med smör också och det måste ju ligga i den stora väskan Finns ju i och försigg smör i Pattis  men nu blir det Bkk några dar först hos systern sen Ubon R innan Bansarsy

Ska ha spaghetti i smör byttan 

Nu brukar du väll åka bissnis och first

Mankan och då får man ju ta med ett bags till

Jag åker i apklassen och undrar om jag får ha bryggarn i en rygga ? Tyskarna är ju griniga tänker på Munchen

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...