Jump to content
IGNORERAD

Uppgradering till Bissnis Class


clion

Recommended Posts

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer
Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 
Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 
20191112_064438.thumb.jpg.553fa799cd0d0cb2275c98e680dd2381.jpg
20191112_064448.thumb.jpg.4a120ff853ea4c8aed4f8a26505918e2.jpg
Proffspackning där Clion! Tur man inte jobbar i gränskontrollen, vad fasen skulle man tänka?? Toapapper, medicin, smör, och kaffebryggare?

Sällskapsresan!

Att ha kaffebryggare i ryggsäcken ska inte bara nåt problem. Det är ingen kniv eller vätskor, bara ovanligt, ovanligt bra!



Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • clion

    39

  • broder tuk tuk

    15

  • andrejsdenruskige

    15

  • Tommy

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kaffebryggare...

 

Det slår jag lätt jag tog ner en microvågsugn med en brödrost inuti!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer

Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 

Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 

20191112_064438.jpg

20191112_064448.jpg

Packar du väskorna 2 veckor innan avfärd? Snacka om resfeber :rotfl:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer

Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 

Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 

20191112_064438.jpg

20191112_064448.jpg

Tänk på medicinen Clion.... om väskan mot alla odds skulle försvinna eller bli försenad ner. Jag tar alltid medica i handbagaget, inte kul att behöva skaffa ny när

man just anlänt. Om det nu är någon viktig sort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Medicin, ost, kaviar, hårt bröd och lite kläder.

Resten finns ju på plats och billigare än i Sverige.

Smör(liknande) finns ju på varenda seven. Spagetti även på de större. Annars finns det ju på Makro.

Snus finns väl på flygplatsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Får ju ha 23 kilo ₩ Lufthannsa darlingen åkte med Finnarna och hon vägde väskan och höll sig till 20 kilo vet inte om bolagen har olika bestämmelser men min väska väger 20 kilo nu och då ska jag lägga i 3 präst ost  och nått mer

Så det var ju bra 2 stockar snus blir det också 

Mejlade Sky scanner och frågade om hård osten kan tas.med i kabinen tror det däremot går det inte med mjukost 

20191112_064438.jpg

20191112_064448.jpg

2 rullar dasspapper räcker inte långt:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev hamnoi:

2 rullar dasspapper räcker inte långt:)

Nä ska göra ett klipp i morgon måste ju handla för 200kr men det gör man ju fort 

Hatar de billiga dass pappret som säljs på Seven Kines templet i Pattarna har ett skapligt men dit ska jag inte i början

Så det blir ett paket Färjestads kaffe och ett 4 rullar p a 100.meter styck

20191112_100246.jpg

20191112_100238.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Tänk på medicinen Clion.... om väskan mot alla odds skulle försvinna eller bli försenad ner. Jag tar alltid medica i handbagaget, inte kul att behöva skaffa ny när

man just anlänt. Om det nu är någon viktig sort?

Jo den åker ner i cokpit väskan men den viktigaste och dyraste måste jag tyvär lägga i stora väskan genopetrin inehåller

vätska nu har jag adresslappar både till Bangsaray och Rannebergen på den  

Har ju flygit många gånger och slarvat ibland med adress lapp. Missade min väska på Arlanda i vintras som tur var så hadde jag adress lapp på den kom med taxi nästa dag

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev hamnoi:

2 rullar dasspapper räcker inte långt:)

Kör du thaistyle och använder rullen med omsorg så ska det kunna räcka ett tag, varje bit ska användas med både anstrykning 1 och 2

rätsida och avigsida :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev clion:

Jo den åker ner i cockpit väskan

Hmm......det planet vill jag nog inte åka med, "godmorgon kära passagerare, cockpit här och Clirre är er kapten på dagens flight......" ;) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Proffspackning där Clion! Tur man inte jobbar i gränskontrollen, vad fasen skulle man tänka?? Toapapper, medicin, smör, och kaffebryggare?

Sällskapsresan!

Att ha kaffebryggare i ryggsäcken ska inte bara nåt problem. Det är ingen kniv eller vätskor, bara ovanligt, ovanligt bra!



Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Jag är bara lite orolig för 2 bagage  har ju I och för sej sett många komma med 

kabin väska och rygga men vet inte om de betalat för 1 bagage extra 

Och ska ju åka med Tyskarna och de kan vara nitiska i München 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Medicin, ost, kaviar, hårt bröd och lite kläder.

Resten finns ju på plats och billigare än i Sverige.

Smör(liknande) finns ju på varenda seven. Spagetti även på de större. Annars finns det ju på Makro.

Snus finns väl på flygplatsen?

Nä äääääää  präst ost finns inte bara Holländsk cheddar på kinestemmplet i Pattarna smör på Seven är stenhårt måste Micra det ok smör fins också på kinestemmplet  .men dyrt jag betalar 11kr för Lätt på Lidel 600gr ser ut som Lätt och lagom

Icas spagetti 10kr för storpack mm 

Däremot tar jag inte med blandfärs  och kallops kött det får köpas där nere 

Men jag äter ju Thaimat mest men ibland kann det va gott med lite svenskt 

Däremot tar jag inte med sill och kaviar skinka mm då jag inte är förtjust i det

Bryggkaffe finns inte 

En dosa Svea köps på tobaken utanför ica kvantum Angered a 25 kr st en stock för 230kr

Mycket dyrare på taxfri

20191112_105447.jpg

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Nä äääääää  präst ost finns inte bara Holländsk cheddar på kinestemmplet i Pattarna smör på Seven är stenhårt måste Micra det ok smör fins också på kinestemmplet  .men dyrt jag betalar 11kr för Lätt på Lidel 600gr ser ut som Lätt och lagom

Icas spagetti 10kr för storpack mm 

Däremot tar jag inte med blandfärs  och kallops kött det får köpas där nere 

Men jag äter ju Thaimat mest men ibland kann det va gott med lite svenskt 

Däremot tar jag inte med sill och kaviar skinka mm då jag inte är förtjust i det

Bryggkaffe finns inte 

En dosa Svea köps på tobaken utanför ica kvantum Angered a 25 kr st en stock för 230kr

Mycket dyrare på taxfri

20191112_105447.jpg

Jag skrev ju att du skulle ta med ost.

Fast det finns mycket svensk bra ost här på Phuket.

Bland annat Mackmyra whiskyost. Men den är dyr.

Mest prisvärt här är australiensisk cheddar. Samma pris som ost i Sverige.

Skapligt bryggkaffe finns på Makro.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Knasen:

Packar du väskorna 2 veckor innan avfärd? Snacka om resfeber :rotfl:

 

 

Förbereder och väger 20 kilo nu får ta i 3 kilo till 2 kilo Blanfärs ?Då får darlingen ett utbrott Ja resfebern är grymm nu

Fick video samtal från henne på Lai förut hon är ju och fixar i Ubon R nu

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev clion:

Förbereder och väger 20 kilo nu får ta i 3 kilo till 2 kilo Blanfärs ?Då får darlingen ett utbrott Ja resfebern är grymm nu

Fick video samtal från henne på Lai förut hon är ju och fixar i Ubon R nu

Man måste inte ha 23 kg.

Varför släpa något i onödan.

Blandfärs är ju jävligt känsligt och finns dessutom på Makro mfl ställen.

Mitt snitt förutom USA resor ligger garanterat under 20 kg och då har jag nästan alltid kunnat ha 40 kg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror aldrig jag haft med mej nån mat till mej själv till Thailand, kanske en tub kaviar nån gång.

Däremot har jag handlat med mej till goa vänner som önskat nåt speciellt.

 

Snus räknas väl förresten som livsmedel numera? isf har jag haft med mej en hel del livsmedel till LOS...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag tror aldrig jag haft med mej nån mat till mej själv till Thailand, kanske en tub kaviar nån gång.

Däremot har jag handlat med mej till goa vänner som önskat nåt speciellt.

 

Snus räknas väl förresten som livsmedel numera? isf har jag haft med mej en hel del livsmedel till LOS...

 

 

MVH

 

Samma här knappt någon mat men mycket olika sortes kryddor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Samma här knappt någon mat men mycket olika sortes kryddor.

Chilli 😝....eller svenska korvkiosk klassiker som Aromat, grillkrydda och dillkrydda?. men antagligen var det allehanda mat och bakkryddor kan jag tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Naam jai:

Chilli 😝....eller svenska korvkiosk klassiker som Aromat, grillkrydda och dillkrydda?. men antagligen var det allehanda mat och bakkryddor kan jag tro?

Ja precis kryddor till matlagning och bak, det är ju de kryddor som du skriver inte till för förutom dill och det finns ju här men det finns mer och mer kryddor att köpa här.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Samma här knappt någon mat men mycket olika sortes kryddor.

 

45 minuter sedan, skrev Naam jai:

Chilli 😝....eller svenska korvkiosk klassiker som Aromat, grillkrydda och dillkrydda?. men antagligen var det allehanda mat och bakkryddor kan jag tro?

 

21 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja precis kryddor till matlagning och bak, det är ju de kryddor som du skriver inte till för förutom dill och det finns ju här men det finns mer och mer kryddor att köpa här.

Lite som när vi flyttade till Sverige för en massa år sedan en massa kryddor skulle med!

Svärmor reste med på besöksvisum, både hon och frugan vägrade tro på att det gick att köpa "Prik Thai" i Sverige, jag förklarade att det fanns överallt, så det skall inte packas ner, vi maxade bagaget inklusive ett "sportbagage" på 40Kg med Airberlin...

 

Tror ni inte att damerna smugit ner 1Kg "prik Thai" i bagaget i alla fall... Idoiter!!!

 

Förresten, "Prik Thai " är svartpeppar...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev apknug:

Proffspackning där Clion! Tur man inte jobbar i gränskontrollen, vad fasen skulle man tänka?? Toapapper, medicin, smör, och kaffebryggare?

Sällskapsresan!

Att ha kaffebryggare i ryggsäcken ska inte bara nåt problem. Det är ingen kniv eller vätskor, bara ovanligt, ovanligt bra!



Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

 

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Kaffebryggare...

 

Det slår jag lätt jag tog ner en microvågsugn med en brödrost inuti!

 

 

MVH

Äh lättviktare

 

har släpat med en 21 tums proffs nec cad blidrörsbildskärm samt en compaq stationär en resa

 

satan vad djävla tungt det var

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

 

 

Lite som när vi flyttade till Sverige för en massa år sedan en massa kryddor skulle med!

Svärmor reste med på besöksvisum, både hon och frugan vägrade tro på att det gick att köpa "Prik Thai" i Sverige, jag förklarade att det fanns överallt, så det skall inte packas ner, vi maxade bagaget inklusive ett "sportbagage" på 40Kg med Airberlin...

 

Tror ni inte att damerna smugit ner 1Kg "prik Thai" i bagaget i alla fall... Idoiter!!!

 

Förresten, "Prik Thai " är svartpeppar...

 

 

MVH

Riktiga "idoiter"!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Enis:

 

Äh lättviktare

 

har släpat med en 21 tums proffs nec cad blidrörsbildskärm samt en compaq stationär en resa

 

satan vad djävla tungt det var

 

enis

Inte från Thailand, men från England...

Jag hade en liten engelsk sportbil, en Triumph TR6 på 80-90-talet, delar till den kostade väl 3-4 ggr mer i Sverige än i London (som jag flög till) då.

 

Lyckades packa ner en helt ny inredning, alla mattor och dörrpaneler, sidopaneler och lite annan inredning, även till bagagerummet i en resväska...

Dessutom hade jag ett dubbelt rostfritt sportavgassystem i en låda, monteringsdetaljerna och de först bitarna efter grenröret låg i mitt handbagage (tror kabinväskan vägde närmare 25 Kg, bara den), sen hade jag köpt en del andra bra att ha saker till bilen, totalt ca 100 Kg...

 

Hade tur, betalade inte för nån övervikt, och när mannen i Säkerhetskontrollen efter incheckningen undrade varför jag hade en massa bultar och 2 rejäla bitar avgasrör i handbagaget, svarade jag som det var "I have A Triumph TR6 at home", sa han bara "TR6, thats a nice car!"

 

Slå det?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...