Jump to content
IGNORERAD

Myran och Patrick - hur man lever en livstid på 10 veckor

solis
 Dela

Recommended Posts

wow!

Väldigt häftig berättelse!

Mycket glad över att jag råkade på den här tråden.

Dela på andra sajter

wow!

Väldigt häftig berättelse!

Mycket glad över att jag råkade på den här tråden.

Och jag får tacka dig förr att jag "hittade" denav-109998.gifav-109998.gif.. MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Detta var nog den äldsta tråd jag råkat på hittills, men också den bästa :)

Dela på andra sajter

Håller med vad tidigare sagts!

Men är det bara jag som är nyfiken på vad hände sen?

Dela på andra sajter

Håller med vad tidigare sagts!

Men är det bara jag som är nyfiken på vad hände sen?

Nej Jag med.. Hur gick förra resan. Dom skulle väl åka april 2010? Ett drygt år sedan. Undrar hur det gick med tjejen? MVH HNjap.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

• 2 månader senare...

Först vill jag be dig, Myran, om ursäkt för att jag inte gett dig någon + karma... De har tagit slut under nattens reseberättelseläsning och jag ramlade in på den här som den sista... Men här får du ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++!!!

Grymt skrivet! Sjukt rolig läsning! Skön resa som jag fått ta del av! Awsome som bara den! WOW!!!

Tack HN för att du ramlade in på den och tog fram den åt mig och alla andra som totalt har missat den under åren.

Nu till fortsättningen.. Hur har det gått? Har du en ny tråd liggande nånstans med resan som du gjorde förra året? Hur går det med tjejen? Har hon varit på besök här i Sverige? Hur många fler resor ner till henne har du gjort? TELL US!!!

Sköt om dig Myran och din flickvän (om ni fortfarande är tillsammans...) vilket vi alla hoppas.

Du gjorde helt rätt i hur du hanterade situationen just då. Det kunde gjorts på 1000 andra sätt men i bråkdelen av en sekunds beslutsfattande så drog du högsta vinsten.

Sköt om dig!

Mvh Smuffe

โดยไม่เปิดไฟ เป็นเพียง วิทยุถ่ายทอดสด ...
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Ja, bättre sen än aldrig som man säger.

Vill först och främst tacka för alla kommentarer, grymt kul att få feedback.

Hade tänkt skriva om resan 2010 men kände aldrig att jag hade ordentligt med tid eller lust.

Kommer inte ihåg så många detaljer så det får nog bli en kort,humorlös och bildlös sammanfattning.

Flickvännen kom på en kort visit till Sverige i september, tror det var två veckor.

Åkte och skulle hämta henne på Arlanda, var lite orolig eftersom hon aldrig flugit ensam förut, och var dessutom tvungen att mellanlanda i Moskva.

Stod i vänthallen och väntade i en timme efter att planet landat, men inte fan dök hon upp.

Men när jag precis bestämt mig för att åka hem igen så kommer en vilsen liten tjej utspringandes.

Det var hon, dock utan bagage eftersom dom slarvat bort det i Moskva.

Efter en kort återförening med en minimal kram och ingen puss (Have people looking! Do later!) så begav vi oss ut till bilen för att åka hem.

Besöket flöt på rätt bra och hon kom bra överens med föräldrarna, trots vissa kommunikationssvårigheter.

Åkte till slottet och såg på högvakten, eftersom hon är besatt av militären, åkte till lokala thaiaffären så att hon kunde köpa svindyra thaiprodukter etc.

Sen var det dags att åka hem eftersom jag var tvungen att börja jobba igen ifall jag skulle ha råd att åka igen i februari.

Drog ner med bästa polaren "Patrick" precis som tidigare.

Den här gången var jag dock tvungen att dela tiden mellan honom och flickvännen, som jag hade haft daglig kontakt med på telefon sedan jag kom hem från

förra resan.

Det blev först ett par dagar i Bangkok med polaren, och sedan bar det av till Koh Chang för lite "traditionellt" semestrande med sol, bad och (måttligt) festande.

Efter nån vecka där var det dags att åka tillbaka till Bangkok för att träffa flickvännen.

Vi spenderade några dagar i Bangkok där vi fick låna en "condo" av en av hennes vänner. Gratis är gott.

Sedan kände vi att det var läge att åka till Koh Samui eftersom det var där vi träffades första gången.

Väl där nere förlovade vi oss, dock utan pompa och ståt.

En hawaiian burger och en som tam på Ark Bar i Chaweng samt några fyrverkerier fick duga.

Resten av resan flöt på bra.

Spenderade tid med polaren i Patong, Phuket, och med flickvännen i Kata.

Och det blev en hel del tid i Chiang Mai med både polare och flickvän.

Gillade den staden.

Passade även på att lära mig köra manuellt växlad motorcykel där.

Först men en liten kvick 125a, och sedan med en 250cc D-tracker.

Som vanligt så var det alltför snart dags att åka hem till Sverige.

Grymt bra resa.

Något lugnare än den förra men ändå riktigt bra.

Får jag någon respons på detta så kanske jag ids berätta om hur situationen ser ut i dagsläget :)

Myran out.

Dela på andra sajter

Läser gärna mer :av-109998::14: . Hur går det med bloggen?

Mvh Hn :wai:

Dela på andra sajter

Något berusad så ni får ursäkta stavfel och osammanhängande meningar :)

Hur som helst så infann sig den där speciella Sverige-känslan kort efter att jag kommit hem och börjat jobba.

Ni vet vilken jag menar.

Man går mest runt och stirrar med tom blick och tänker på vad fan man håller på med, och var ens liv är på väg.

Jag drömde mardrömmar om radhus, 2,5 barn och ett helt ok jobb.

Nej jag skulle fan ha ut nått mer av den korta tiden som man får spendera i det här livet.

Antal sätt att livnära sig på som farang i Thailand är dock inte många, och målet blev ganska snabbt att prova lyckan som engelsklärare.

Skulle möjligtvis kunnat bara åka ner och hittat nått lågbetalt jobb uppe i Isaan eftersom jag i stort sett pratar flytande engelska.

Men man har ju ändå ett ansvar mot eleverna, så jag kände att jag ville utbilda mig innan.

Att stanna kvar i Sverige i fyra år eller va fan det är som lärarlinjen tar kändes dock helt uteslutet, så det var bara att sätta igång och kolla

utbildningar och universitet i Thailand.

Till slut kom jag fram till att plugga till en Bachelors Degree (kandidatexamen?) på Ramkhamhaeng University i Bangkok.

Mest för att det inte var alltför dyrt och för att dom hade professorer från USA, Europa etc.

Medan jag jobbade ihop pengar hemma så tog jag även ett par Tesol-kurser över nätet.

Planerar att ta "lärar-kurser" i ordentliga skolor också men kurserna över nätet var ändå lärorika.

Jag fick känsla av att många i min omgivning tvivlade på att jag faktiskt skulle flytta ner och plugga, men det gjorde bara

att jag blev ännu mer målinriktad.

Får fortsätta imorn, trött som attan.

Myran out.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...