Jump to content
IGNORERAD

Frågor vid UT ansökan!


Nick

Recommended Posts

Vad kan de vara för frågor de ställer på ambassaden vid UT ansökan, när en 7 åring ansöker tillsammans med sin mor?

Någon som har erfarenhet?

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, dom lär ju ställa frågor angående er relation och de är garanterat mer noggranna när det är underåriga barn med i bilden. Finns trådar om detta, bara att söka. Lycka till med allt!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske var otydlig i min formulering.

JAg menar vilken sorts frågor ställer de till barnet som är 7-8 år?

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen erfarenhet men tror inte att det skiljer sig så mycket beroende på vem det är som skall ha UT.

Frågorna är ju till för att bekräfta det som står i ansökningshadlingarna, tex om personen varit på beök i Sverige så är det ju vanligt att man får frågor om hur bostaden såg ut, om det finns en bil och vad det är för en.

Att man inte kan rabbla upp namnen på alla släktingar eller inte vet vilket bilmärke det är frågan om spelar ingen roll utan det är helthets intrycket som avgör.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Frågorna till barnet beror mycket på barnets mognad och ålder. Men frågor om vad barnet tycker om att komma till Sverige, om barnet känner mammans man, om barnet träffat honom, etc. En del frågor som rör barnets syn på att byta land och få en ny extrafarsa.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...