Jump to content
IGNORERAD

turkish airways bra?


henkethai

Recommended Posts

hej

funderar på att boka biljett med turkish airway cph-bkk med byte istanbul 2vuxna 2 barn 21700:- 28nov-27dec

någon som har erfarenhet av detta bolag ?

har flygit med sas,thai,finnair,austrailian,klm innan alltid nöjd så vad tycker ni?

henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med dem i Mars och det var en positiv överraskning. Fräscha plan, bra service och mellan Istanbul-Bangkok hade vi personliga skärmar. Enda nackdelen var väntetiden på Istanbuls flygplats men det har iofs inte något med flygbolaget att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög Turkish airlines från Bkk till Istanbul för 9 månader sedan, jag tyckte det var helt OK :great: , som de flesta stora bolag, bättre/trevligare än British airways iaf!

Flygplatsen i Istanbul är förresten den enda jag varit på där de säkerhets kontrollerar alla som kliver in i terminalbyggnaden, snabbt och effektivt!

Förövrigt så har jag inte mycket till övers för Turkiet ett skitställe att jobba på eftersom alla försöker luras hela tiden, verkar vara en "sport", hellre lura än göra ett riktigt jobb, även om det tar lika lång tid och kostar dem lika mycket... Förbryllande :diablo: .

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

hej

funderar på att boka biljett med turkish airway cph-bkk med byte istanbul 2vuxna 2 barn 21700:- 28nov-27dec

någon som har erfarenhet av detta bolag ?

har flygit med sas,thai,finnair,austrailian,klm innan alltid nöjd så vad tycker ni?

henrik

Beroende på vad resan till Arlanda kostar kanske ni kan spara en slant genom att resa därifrån i stället (exempel nedan 2 vuxna + 2 barn samma datum)

Mvh GD

14211_944fee11e041ff080fd1ab6015aacc6932

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Turkish Airlines är ett 4stjärnigt flygbolag liksom Thai Airways, har inte åkt med dom själv men hört mycket gott om dom och nu i höst har dom bra priser på en del destinationer tex STO-HKG ToR från ca 3600 inklusive alla skatter och avgifter. Se mitt andra mess här för mer info om detta och nej jag jobbar inte på Turkish Airlines.

För ranking se: http://www.airlinequ...nking/4star.htm

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Åkte med Turkarna senast.  4 stjärnigt är ett skämt. Man får vad man betalar för och turkair ligger snarare på samma nivå som aeroflot.

Men ner kommer man ju alltid ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åkte med Turkarna senast.  4 stjärnigt är ett skämt. Man får vad man betalar för och turkair ligger snarare på samma nivå som aeroflot.

Men ner kommer man ju alltid ;)

Var köttbullarna inte varma eller kom din väska sist på bagagebandet efter landning?

Eller var det något helt annat som var dåligt, är alltid kul om kritik specificeras lite tydligare. :)

Har själv aldrig flugit turkish men kollad DPs stjärnlänk. Har inte haft tillfälle att prova något av dom femstjärniga bolagen men konstaterade att jag rest med 7 av dom 4 stjärniga och 6 av dom 3 stjärniga. Och dom var enligt mig same same. För mig kvittar det egentligen vilka jag flyger med bara dom har en för mig acceptabel tidtabell, håller tiderna samt har ett konkurranskraftigt pris. Det mesta övriga är av underordnad betydelse.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...