Jump to content
IGNORERAD

Khon buri tips


Esspe

Recommended Posts

Ska ev stanna 1-2 nätter i Khon buri söder om Korat. Med alla beresta MPRare finns det kanske någon som har varit där? Tips på hotell, restauranger eller något annat? Finns inga hotell att boka på internetsajterna.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Ska ev stanna 1-2 nätter i Khon buri söder om Korat. Med alla beresta MPRare finns det kanske någon som har varit där? Tips på hotell, restauranger eller något annat? Finns inga hotell att boka på internetsajterna.

Hotel, så är det Elephant resort lite utanför, eller "Hotellet" mitt emot Tesco, finns också en ny resort mitt i byn så är rätt skaplig...boenden finns faktiskt i massor.

Restauranger är det lite sämre om nu, men Heng-Heng är populär, live musik och skaplig mat.

Stället nedan som Andrejs guidade till, ligger lite utanför och värt ett besök.

https://www.facebook.com/สวรรค์บ้านนา-คาเฟ่-FoodDrink-646941295746959/?__tn__=kC-R&eid=ARC60UiUVfvnY-tPISTjes_dh_VXj4twQA3QYE5LWlV2-nrt3ivoBnKhUM-eggzxsoqzhKjw_L306DUd&hc_ref=ARQnPF3RmYUvE1kYBEUSDbM8Dsc5uJguvjS4Iixgg5rtQ8iuVwQQ0JwkpW4h1UJpMq0&fref=tag&__xts__[0]=68.ARASKPxQg5Lj-JOsX91QH_cGb_THm-W3zAcyjOWQ1mfJ36cw0kzLMxTgGk-V3UAE4RO6kIB7xDN_5meye1h7bsnqpSwzu8JYuIDHzZ8dsuzDxNrE_guli06Ay9k5rWIDWmktMhU8_CdNLVMY6bT1lgBzwGXGoONaSWi8LM7OmDHIKrHxcXt59VC3k4OY9mZwo2RnCYzZlrvHmGRcBIVQqVWQW8NHbz65UFTmkBjjQK7CmcLDFmBI1eYQHKBTF2X-pmVfeK7kvyEo62s6D6XID_oCxwAC2Ck65482226_10214883983476659_47995044057055232_n.thumb.jpg.f79f48516a222d41b52abd5f0277fc35.jpg

När är du där, det är rätt nära mig.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du där nu i helgen om vi kommer iväg?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Är du där nu i helgen om vi kommer iväg?

Måndag.

Ska se om jag hittar den nybyggda resorten mitt i byn på FB, de har hyfsad resturang också...tyvärr ofta med ”sorry no have”

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Soengsang:

Måndag.

Ska se om jag hittar den nybyggda resorten mitt i byn på FB, de har hyfsad resturang också...tyvärr ofta med ”sorry no have”

Blir det av så åker vi i morgon. Hittade en som såg lite sådär ut med restaurang/Steakhouse. Är nog den du menar. Min fru känner till nåt också så du behöver inte lägga mer energi på det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Hotel, så är det Elephant resort lite utanför, eller "Hotellet" mitt emot Tesco, finns också en ny resort mitt i byn så är rätt skaplig...boenden finns faktiskt i massor.

Restauranger är det lite sämre om nu, men Heng-Heng är populär, live musik och skaplig mat.

Stället nedan som Andrejs guidade till, ligger lite utanför och värt ett besök.

https://www.facebook.com/สวรรค์บ้านนา-คาเฟ่-FoodDrink-646941295746959/?__tn__=kC-R&eid=ARC60UiUVfvnY-tPISTjes_dh_VXj4twQA3QYE5LWlV2-nrt3ivoBnKhUM-eggzxsoqzhKjw_L306DUd&hc_ref=ARQnPF3RmYUvE1kYBEUSDbM8Dsc5uJguvjS4Iixgg5rtQ8iuVwQQ0JwkpW4h1UJpMq0&fref=tag&__xts__[0]=68.ARASKPxQg5Lj-JOsX91QH_cGb_THm-W3zAcyjOWQ1mfJ36cw0kzLMxTgGk-V3UAE4RO6kIB7xDN_5meye1h7bsnqpSwzu8JYuIDHzZ8dsuzDxNrE_guli06Ay9k5rWIDWmktMhU8_CdNLVMY6bT1lgBzwGXGoONaSWi8LM7OmDHIKrHxcXt59VC3k4OY9mZwo2RnCYzZlrvHmGRcBIVQqVWQW8NHbz65UFTmkBjjQK7CmcLDFmBI1eYQHKBTF2X-pmVfeK7kvyEo62s6D6XID_oCxwAC2Ck65482226_10214883983476659_47995044057055232_n.thumb.jpg.f79f48516a222d41b52abd5f0277fc35.jpg

När är du där, det är rätt nära mig.

 


Vilka chefer!

Måste vara bästa bilden på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir det av så åker vi i morgon. Hittade en som såg lite sådär ut med restaurang/Steakhouse. Är nog den du menar. Min fru känner till nåt också så du behöver inte lägga mer energi på det.

Jo det var nog det jag syftade på, finns liksom inte så många att välja på.

Det är ett helt ok ställe, kunde vart kanon....men de gånger jag vart där har dem vart bedrövliga i restaurangen, "no have" i det mesta, till och med LEO, men maten har vart ok det man fått, men en steak är i Thai style.... 

Rekommenderar att du besöker Heng-Heng, bra tryck där på helger och bra thaimat, ligger centralt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Vilka chefer!

Måste vara bästa bilden på MPR

Jo speciellt den där nollan i mitten ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jo speciellt den där nollan i mitten [emoji6]


Mitten?
Ser du fler på bilden än vad jag gör
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Mitten?
Ser du fler på bilden än vad jag gör

 

I mitten av bilden :) Nollan kunde du väl inte missa iaf?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...