PlayTheGame Inlagd Juni 20, 2009 Dela Inlagd Juni 20, 2009 Ok, efter att under en lång tid ha avnjutit många av Era bilder utan att ha postat några själv så är det nu dags för ett försök. Ni får inte ha allt för stora krav på mig då jag, som sagt, aldrig har postat några bilder tidigare. Bilderna kommer från min och lilla gummans senaste resa till LOS och inkluderar ett antal olika orter. Mer om det längre fram. Nu till själva resan: Efter avfärd från Göteborg till Helsingfors var det dags för lite shopping. Lilla gumman hittade dock något som för stunden var väldigt intressant eftersom renar inte direkt växer på träd i Thailand. Efter en full inspektion så var det dags att bege oss till gaten för vidare transport till BKK. Efter att ha landat på Suvarnabhumi sent på kvällen så var det bara att ta en taxi och styra kosan mot Hua Hin. Vi anlände dit sent på kvällen. Checkade in på ett Hotel som heter Sundace som var helt ok. Det var definivt ingen trängsel på hotellet, såg nog bara ett 10-tal andra gäster under den veckan som Vi var där. Rummen var stora och rymliga till ett mycket överkomligt pris: ca 1000 Bath / natt inklusive frukost. Efter att ha tagit ett uppfriskande dopp i hotell-poolen så hyrde Vi en moped och åkte runt lite. Stannade bla vid en utsiktsplats. Stannade till vid ett inlopp från havet. Det var som synes inte mycket vatten på plats... Eftersom lilla gummen är mycket religös så blir det alltid att Vi besöker en hel del olika tempel vid varje resa. Här är ett strax utanför Hua Hin. Under tiden som gumman utför sina tempel rutiner så gick jag en sväng och köpte mig en Pepsi. Lämnade den för ett par sekunder och då var den borta. Tjuven i fråga hade stora problem med att komma åt innehållet i flaskan. Till slut så kom han på en lösning, med resultat av att han blev totalt nersprutad med Pepsi. Vilket i och för sig inte gjorde honom något. Han slickade nöjt i sig vad han kom åt. Dags att besöka ett nytt tempel. Denna gången var det en riktigt stor "Buddha" som hägrade. Tror att den var närmare 25 meter hög. Stannade till vid den "svenska" golfbanan: Black Mountain Golf Club Jag spelar inte golf själv men hela området var mycket imponerande. Stannade och åt lite på deras restaurang, inte billigt men mycket gott! Utsikten från terrassen var inte fel: Vädret de följande dagarna var inget vidare så jag tog inte särskilt många kort.Tyvärr. Tiden går fort och det var dags att bege sig Bangkok med tåg. Här är ett kort på den berömda tågstationen i Hua Hin. Fortsättning följer med Bangkok mm. ( under förutsättning av det finns intresse... ) "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannef Inlagd Juni 20, 2009 Dela Inlagd Juni 20, 2009 Fina bilder , det är bara att ösa på /Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Juni 20, 2009 Dela Inlagd Juni 20, 2009 Nice pix, PlayTheGame! Kör på!! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SWEDEMAN Inlagd Juni 20, 2009 Dela Inlagd Juni 20, 2009 Fina bilder Play The Game hoppas det kommer fler snart Mvh SWEDEMAN Mvh SWEDEMAN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Hej Play The Game, Trevlig början...ser fram emot mera! Känner igen en del "miljöer" från vår resa sept/okt -08. Finns här: http://www.maipenrai...9-1510-2008/45/ När var ni i Hua Hin? Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi cowboy Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 härliga bilder vill se mer mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juni 21, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2009 Quote Hej Play The Game, Trevlig början...ser fram emot mera! Känner igen en del "miljöer" från vår resa sept/okt -08. Finns här: http://www.maipenrai...9-1510-2008/45/ När var ni i Hua Hin? Vi var i Hua Hin i December 2008 "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Roligt "nya" medlemmar bidrar med reseberättelse såg att 243 st klickat kollat dom bilderna dåligt att inte fler lämnar lite eller egna berättelse. http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tisse Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 fina bilder mera Glöm dina problem,,, Imorgon kommer nya,, ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Fina bilder och kul apa member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juni 21, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2009 Ok, jag kör på med lite mer bilder. Efter tågresan från Hua Hin till Bangkok hoppade vi in i en taxi och åkte till Sukhumvit Soi 4 ( Nana ). Vi bor alltid på Majestic Suites när Vi är i Bangkok. Bra läge och bra pris. Här är utsikten från vårat rum på femte våningen. ( NEP sett från ovan och på dagtid ser inte särskilt kul ut... ) Närmsta granne: NANA HOTEL Efter en mycket väl behövd dusch så var det dags att ge oss ut i Bangkok och vad passar bättre än lite bilder på trafiken. 5 filer men 8-9 bilar i bredd. Absolut ingen ovanligt Utanför MBK Lite senare på kvällen Tog en taxi till Lumpinii Boxing Stadium för att titta på lite riktig Thai Boxning. På vägen skulle dock gumman stanna för lite sedvanlig Buddha-bedjan. Utanför själva stadium. ( tog tyvärr inga bilder där inne ) Återkommer senare med China Town, Gatu mat, Mera tempel och som avslutning i Bangkok: Lite bilder från Nana Plaza. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Vi väntar med spänning!! Alltid kul med bildberättelser. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juni 21, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2009 Fortsätter i Bangkok med China Town Ytterligare en från China Town Nu har vi kommit till avdelningen Gatu Mat. De här "rätterna" skulle nog inte passa särskilt bra på ett svenskt midsommarbord. Tur att lilla gumman inte är glad i insekter. Efter detta "smörgåsbord" av delikatesser så var det dags att åka till Khao San Road och hälsa på vänner. Vädret var som synes inget vidare men det hindrar inte alla handlare från att göra sina affärer. Mina vänner som bor på Khao San Rd har bestämt att de skall åka till Hard Rock Cafe för att äta ?! Ok, vi följer med Dagen börjar att gå mot sitt slut men lilla gumman är fast inställd på att lite kvällsshopping inte är fel. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juni 21, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2009 Nästa dag så är vädret betydligt mycket bättre. Vi tar en båttur på Chao Praya River Idag är det många tempel som gäller. Vi börjar med Wat Arun. Följer upp med Wat Phra Kaew. Hela det tempelområdet är enormt imponerande. Väldigt stort. Tyvärr så är det en turistattraktion utan dess like och antalet besökare var skyhögt. Största antalet turister kom nog från Japan och Ryssland. De har tom. rysktalande guider på området. Det var dock ganska kul att se och höra Thailändskorna prata ryska.det kändes helt fel Undrar om ärkeidi*ten Hitler visste vad han gjorde när han "norpade" hakkorset? Efter en dag med mycket sightseeing och gång så var det dags för lite mat. Vi valde Gulliver's på Sukhumvit Soi 5. Ett ganska coolt ställe med god mat och väldans massa biljardbord. Och inte att förglömma: En vansinnig massa frilansande tjejer. Efter mat och lite biljard var lilla gumman trött och ville sova. Jag fick dock "ledigt" någon timme och tänkte spendera den tiden med att dricka lite välförtjänt öl. Jag valde en högt placerad bar till vänster om ingången på NEP för att ha bra utsikt över allt folk. De har tydligen åk-attraktioner för vuxna inom området Avslutar Bangkok vistelsen med ytterligare en bild över NEP från vårat hotellrum. Nu bär det av söderut... "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Och nu kom lite barbilder med member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Nice PTG ser fram emot mer och speciellt Kenta Såg att du hade bott på Majestic och var nöjd, tänkte testa detta för första gången nästa tripp. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Juni 21, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2009 Mer bilder kommer vid ett senare tillfälle. "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnOnYm Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Fina bilder ! ไม่ระบุชื่อ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Verkar tyvärr som att alla bilder i tråden gått om intet.. Synd. Men det är bara att ta nya tag PTG så ser vi fram emot fortsättningen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 http://my.imageshack.us Om du vill fortsätta, uppskattade dina bilder member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Quote Verkar tyvärr som att alla bilder i tråden gått om intet.. Synd. Men det är bara att ta nya tag PTG så ser vi fram emot fortsättningen Va? Jag ser alla bilder i tråden, någon annan som inte kan se? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Quote Va? Jag ser alla bilder i tråden, någon annan som inte kan se? Herr Chang har talat. Du ser dom nog från cashminnet, bandbredden är överskriden på PlayTheGame's konto member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Ja jag kan inte se photobucketbilder När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Bandbredden uppäten uppgradera till proversion..foooootohinken suuuuuger.. men det är säkerligen fina bilder du bidragit med "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Juni 21, 2009 Dela Inlagd Juni 21, 2009 Nu syns ju bilderna igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu