Jump to content
Naam kaeng

Årtusendets Thailandsräv

Recommended Posts

M33
15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Missade din särskrivning i @M33:s skola, så du kan nog räkna med kvarsittning och skamvrå 🤣🤣🤣🤣😳😳

Han är utsparkad, kan ju inte umgås med en sån.

• Haha 5

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
14 minuter sedan, skrev kycklingen:

Jag har inte en chans att vinna tävlingen mot SC och er andra, men jag ligger nog bra till bland svenska kvinnor på forumet att vinna tävlingen. Första resan -92, sen omkring 2 gånger om året i genomsnitt 3 veckor var resa sen dess.

Du vinner nog "klarar mest Chang på en dag utan att stupa" slår nog de flesta där :)

• Ge karma 1
  • Skål 1
  • Haha 1

Muimatt
24 minutes ago, Soengsang said:

Missade din särskrivning i @M33:s skola, så du kan nog räkna med kvarsittning och skamvrå 🤣🤣🤣🤣😳😳

Fan det såg jag inte😟😟😟😟

Får börja skriva inläggen på Thai, ingen risk för särskrivning då....

• Ge karma 1
  • Haha 7

Muimatt
11 minutes ago, M33 said:

Han är utsparkad, kan ju inte umgås med en sån.

Faaaaaan.........

• Haha 4

Esspe
4 timmar sedan, skrev spooncreek:

@Esspe, med första besöket redan -78 är en bubblare som inte ska underskattas. Huruvida han uppfyller övriga kriterier som @Atom numera ställt upp fär han redogöra för själv.

För egen del föll jag redan på "lilla thailandsrävsdiplomet". Inte fan kan man slå en rutinerad barbrud i fyra-i-rad. Helt omöjligt. 😉

Lilla är nästan och fyra brudar i rad är ju inga problem. Faller på den där j-a fisken.  

• Haha 7

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Baa

Atoms lilla pris är man snubblande nära, skamligt nog har jag faktiskt slängt ett 4. i rad spel ut genom dörren. frrån en bar i Lamaj för att rädda dels min ekonomi men mest för att rädda bardamen från akut spritförgifttniing .

Flyttade 100% år 2005 så i detta sällskap är man rookie.. Visserligen har det varit ngra semesteerhugg innan dess men samtidigt har det variit ungefär lika mycket utlaandsresor härifrån  så det jämnar nog ut sig.. 

• Ge karma 8

SatanG
On 2019-11-02 at 21:29, skrev Esspe:

Lilla är nästan och fyra brudar i rad är ju inga problem. Faller på den där j-a fisken.  

Haha samma här, fisken sabbar allt och ingen ändring på det i sikte heller.

Får man tröstpoäng om man var barröv i Thailand som tonåring och brudarna nästan alltid var äldre än en själv?

/ SatanG

Edited by SatanG
  • Ge karma 6
  • Fint 1
  • Haha 1

clion
On 2019-11-02 at 05:57, skrev Scandinaviancorner:

Kom hit 1976

Du vann 

• Ge karma 1
  • Fint 1

clion
On 2019-11-13 at 22:26, skrev clion:

Du vann 

Nu är jag ju lite dålig på år men kanske jag var där 76 också minns dina bilder från din tråd Så såg det ut när vi var i Phuket ingen el bambu hydda som bar 

Gasol lampa på kvällen 

Fick åka buss från Bkk med tanke på alla rån men vi klarade oss

• Ge karma 1
  • Skål 2

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev clion:

Nu är jag ju lite dålig på år men kanske jag var där 76 också minns dina bilder från din tråd Så såg det ut när vi var i Phuket ingen el bambu hydda som bar 

Gasol lampa på kvällen 

Fick åka buss från Bkk med tanke på alla rån men vi klarade oss

Var det inte på nattbussarna man kunde bli rånad på den tiden clirre??

BTT

clion
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Jp det stämmer de drog ut träd stammar över vägen 

• Ojojoj 1
  • Tråkigt 1

Esspe
4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Bussarna till Pattaya var fulla med kulhål på den tiden. 

• Tråkigt 1
  • Haha 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Naam kaeng
      By Naam kaeng
      Källa: SVT

I Thailand har polisen stoppat ett försök till storskalig narkotikasmuggling. Droger till ett värde av 160 miljoner kronor hittades gömda i utrustning till löpband.
      Drogtillslaget är ovanligt stort, och polisen fann totalt ett ton metamfetamin, även kallad crystal meth. Inuti stommarna till löpband hade drogerna gömts, och kunde upptäckas när man öppnade upp dem.
      Tillverkningen av metamfetamin har ökat kraftigt de senaste åren i området som kallas ”gyllene triangeln”, som omfattar delar av Thailand, Burma och Laos. Oftast säljs drogerna vidare till Australien, Nordamerika och Europa.

https://www.svt.se/nyheter/frackt-smugglingsforsok-avslojat-gomde-droger-i-traningsmaskiner

https://www.svd.se/stort-beslag-av-metamfetamin-i-Thailand

https://www.bangkokpost.com/Thailand/special-reports/1766004/cracking-down-on-meth

United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) regional representative Jeremy Douglas said he sees the methamphetamine production and trafficking trend continuing in the near term.
      There have been some improvements in cross-border cooperation, but as the regional market and demand have expanded significantly, it is unlikely it will subside any time soon.
      "The synthetic drug and methamphetamine situation has reached a crisis point -- hard to describe it any other way. Organised crime has flooded East and Southeast Asia with synthetics in what looks like a deliberate strategy to build the market, and they have been able to do so against a backdrop of poor cooperation and a largely chaotic policy," he said.

Drogkriget fortsätter.......

• MAlban
      By MAlban
      Hej,

Jag och min flickvän är tillsammans för mer än fem år nu, jag har även har bott och jobbat i Thailand nästan 12månader (inom IT). Nu har vi bestämt oss att bo i Sverige.

Vi har läst Migrationsverket website och lämnar in våran ansökan snart. Men där finns en grej som vi undrar om. När man gör en ansökan, så tar det upp till ett år att få svar. Men istället att vänta, kan min sambo ansöka om turist visum för tre månader trots att vi ansökte familjvisum?

Alla hjälp ska uppskattas

mvh
    • Enis
      By Enis
      Trevlig resa @clion

Hoppas på många trevliga bilder på din tur till Thailand... kanske i denna tråd...

/Enis
    • Enis
      By Enis
      Tja

nu drar jag direkt skall bara fixa med pappret jag fick i vanliga analoga brevlådan idag.

enis
    • Leni
      By Leni
      https://nyheter24.se/debatt/902816-staffan-nordstrand-var-turism-finansierar-thailands-sexhandel

Staffan Nordstrand: "Thailand är ett populärt resmål för oss svenskar.
      Men frågan är hur länge vi kan blunda för en verklighet där handel med kvinnor och barn fortfarande är vardagsmat?"

Lyckliga barägare gnor händerna och önskar turisterna välkommen. Än är inte högsäsongen över för turistindustrin i Thailand. De närmare 400 000 prostituerade, lovar att göra sitt bästa under den tid de har kvar. 
      Från uppfostringsbordeller säljs de till barer, bordeller och hallikar för att ha samlag med ca 85 procent asiater och resterande turister från Australien, Nordamerika, Asien, olika delar av Europa samt Sverige.
      Antalet barn, sex till tio år, som tvingas ut av föräldrar har ökat drastiskt tillsammans med gatubarn som tror att de ser sin möjlighet till en enkel förtjänst, med livslång traumatisering som följd. Enligt FNs källor finns det upp till ca 90 000 barn i sexhandeln. Mellan 1,2 och 1,5 miljoner totalt.
      Hur länge kommer det att dröja innan det blir fullt möjligt för sexköpare att beställa ett barn eller en kvinna från Thailand på nätet utan att ens behöva besvära sig med att resa dit? 
      Aningslösheten är total och med medias rapportering blir mottagaren i många fall känslomässigt avtrubbad. På familjens semesterresa till Thailand är det mesta plötsligt glömt. 
      Hur många förstår att det vi ser är öppen slavhandel som är i lag förbjuden, men som landets polis och militär gör mycket lite åt. Då och då kan vi läsa att någon högt uppsatt militär eller polis dras inför rätta, men under tiden är det andra kollegor som tar över.
      Hur många av oss vet att Thailand är ett transitland för människohandlare som i dagsläget kidnappar tusentals kvinnor från stammar som Rohingya? Alltså samma muslimska minoritetsgrupp som ni säkert har hört talas om i nyheterna, som ”Rohingya-flyktingar”.
      Thailand är inte bara ett transitland. Det är också ett land varifrån thailändska kvinnor säljs till olika länder i bland annat Europa. Ofta kommer de tillbaka i trälådor. I Thailand är ledamöter i parlamentet, militären och polisen inblandade  eftersom det finns ett solklart vinstsyfte i att inte göra lagen för tydlig.
      I Sverige stiftar vi lagar, men de ansvariga har inte en aning om hur verkligheten faktiskt ser ut. I praktiken innebär det att de som utnyttjar kvinnor går fria. Vi behöver tydligare lagar och strängare straffskala. 
      Det förekommer att svenskar systematiskt hämtar kvinnor i Thailand, utnyttjar dem sexuellt och sedan skickar tillbaka kvinnorna. Det här måste ge domstolarna rätten att rubricera dessa fall som människohandel och inte låta sig luras av dåliga utredare som får det att se ut som att det bara var en tillfälligt dålig relation när både polis och offer visar på en annan realitet.  
      Vackra Thailand är ett populärt resmål för oss svenskar. Men frågan är hur länge vi kan blunda för en verklighet där handel med kvinnor och barn fortfarande är vardagsmat? Med en feministisk regering som förebild är det dags för Sverige att gå från ord till handling.
      Detsamma gäller oss resenärer. Tänk till en extra gång innan du bokar en familjeresa till Thailand. 
      Vi har ett större ansvar än vi kanske inser.
      Staffan Nordstrand,
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy