Jump to content
Jordbromannen

Virus i Safari när jag öppnar MPR

Recommended Posts

Jordbromannen

Jag har fått något virus/adware i min iPad, som visar sig enbart när jag öppnar MPR! Sidan dirigeras då om till nedanstående:IMG_0902.thumb.PNG.ce405c2aa33246ac89a1760ac126832d.PNG

Jag har provat att gå in i ipadens inställningar/Safari och rensa historik och webbplatsdata, men det hjälper inte.

Om jag efter en rensning går till Inställningar/Safari/Avancerat/webbplatsdata, så ser jag att det är tomt. Om jag sedan går in på MPR och tittar på webbplatsdata så har 9 poster skapats:

1782810898_Webbplatsdata2019-10-31kl_16_34_10.thumb.png.1aeffb7a0a19aecf400cd99c24217bc8.png

Någon som råkat ut för något likande? Tips?

Edited by Jordbromannen
  • Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

FF

Jag får också samma meddelande, enbart på MPR.

FF

Jordbromannen
24 minuter sedan, skrev FF:

FF

Jag installerade om hela ipaden, och har fortfarande samma meddelande!

Jordbromannen
30 minuter sedan, skrev FF:

FF

Vad har du för enhet/webbläsare när du får problemet? I mitt fall är det iPad med webbläsaren Safari.

BanFang

Det kanske är ett försenat aprilskämt skapat av surin. 

Ungefär som den klassiska Sven55 tråden. 

• Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

FF
42 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Vad har du för enhet/webbläsare när du får problemet? I mitt fall är det iPad med webbläsaren Safari.

Jag använder Safari.

FF

stefan5300
51 minuter sedan, skrev BanFang:

Det kanske är ett försenat aprilskämt skapat av surin. 

Ungefär som den klassiska Sven55 tråden. 

Vad var det för tråd, Sven55 känner jag väl och är ju en medlem även om det var länge sedan han skrev något.

• Ge karma 1

Soengsang
10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Vad var det för tråd, Sven55 känner jag väl och är ju en medlem även om det var länge sedan han skrev något.

Var väl nått macro som gjorde att varje medlems namn kom upp när denne läste ett inlägg, och på så sätt kände sig utpekad.

Var inte alla som förstod det direkt och tog lite illa upp....tror det är det som det syftad på, men mins inte ifall just S55 gick igång på det?

Blev ju lite roligt i slutänden då ljuset gick upp för dem som blivit arga att de nämnts..... ovetande om att det drabbat alla.

• Ge karma 1

Jordbromannen

Nu är problemet löst. Jag har inte gjort något mer, men sedan någon dag tillbaka dirigeras inte MPR-sidan om till virussida längre.

Även FF har meddelat mig att problemet inte kvarstår för honom heller. Undrar varför det kan bli så här?

• Ge karma 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Mankan
      By Mankan
      Min google Chrome app har låst sig och fungerar inte längre. Den har en mörk skugga över sig och går ej att öppna.

Jag har startat om enheten vilket inte gör någon skillnad
      Jag har iOS 9.3.2 Programvara behöver inte uppdateras står det.
      Jag har försökt avinstallera appen men lyckas inte.( håller länge på appen tills ett x dyker upp, trycker på det, och väljer radera men inget händer)
      Jag har gått in på appstore och sökt upp appen för att se om den går att uppdatera, men vad jag ser finns bara valet att öppna appen därifrån.

Någon som har tips på hur jag löser detta?
    • Singha711
      By Singha711
      Har precis fått ett bluffmejl om ett paket från 'PostNord' som påstås inte har kunnat leveraras.
      För att undvika extra avgifter (64 kr/dygn) uppmanas man att klicka på vissa länkar för att få en ny fraktsedel med korrekta uppgifter.
      Enligt utredning resulterar detta dock i att en brandfarlig virus smittar datorn som ganska omgående raderar alla diskar på datorn.
      RADERA MEJLET GENAST OCH FRAMFÖRALLT TRYCK ALDRIG PÅ NÅGON LÄNK NÄR NI HAR FÅTT DETTA MEJL.
      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21475663.ab
      Mvh
      //Singha711

• thaiola
      By thaiola
      man skall äta med silversked på silvertallrik och dricka ur silverbägare
      http://www.thenhf.se/folkhalsomyndigheten-erkanner-att-kolloidalt-silver-fungerar-pa-de-flesta-virus/

• Drik
      By Drik
      Hej
      Vi funderar på att besöka detta ställe.
      Någon som har varit här?
      Vore skoj att höra lite info om stället.

Är det som Borås eller Kolmården?

http://www.safariworld.com/

• Herr Chang
      By Herr Chang
      Jag är alldeles matt efter att ha sett Microsofts presentation av en kommande produkt, Microsoft Surface. Länk tlll blog av tillställningen:

http://new.livestream.com/accounts/687825/events/937818

Lugna och fina nu, detta är producerat av uppenbara Microsoft fanboys! Och fangirls Endast kommentarer och stillbilder via internet från de som är närvarande. Hittar ingen bättre länk just nu.

Varning dock för att något rörligt blir det först efter cirka 9 minuter. Och Microsofts spektakel i Los Angeles skulle börja 15.30 lokal tid, men tydligen dröjde det till 16.13 innan man kom igång. Tills dess kan man avnjuta entusiastiskt pep-talk.

Länk till Microsofts pressrelease här:

http://www.liveside.net/2012/06/18/microsofts-surface-the-press-release/

Eller:

http://macdailynews.com/2012/06/18/microsoft-previews-own-surface-tablet/

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Positivt är i varje fall att det inte är en uppenbar kopia av iPad. Konkurrens uppskattas! Till skillnad från vad vissa asiatiska härmapor förmår erbjuda…

Dock inte bra att Microsoft inte kan vara konkreta vad gäller pris och säljstart. Varför är man så tidigt ute? Misstänker att det är väl beprövad taktik som kändes angeläget innan företag köper in för många iPad. Nu kan hjärntvättade IT-ansvariga köra sin vanliga vals:

"Jamen, jamen… köpa en massa iPads? När Microsoft snart kommer med något mycket bättre? Det vore mycket strategiskt att avvakta!"

Indikera gärna vad ni tycker i omröstningen ovan.

Herr Chang har talat.
NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy