Jump to content
IGNORERAD

Virus i Safari när jag öppnar MPR


Jordbromannen

Recommended Posts

Jordbromannen

Jag har fått något virus/adware i min iPad, som visar sig enbart när jag öppnar MPR! Sidan dirigeras då om till nedanstående:IMG_0902.thumb.PNG.ce405c2aa33246ac89a1760ac126832d.PNG

Jag har provat att gå in i ipadens inställningar/Safari och rensa historik och webbplatsdata, men det hjälper inte.

Om jag efter en rensning går till Inställningar/Safari/Avancerat/webbplatsdata, så ser jag att det är tomt. Om jag sedan går in på MPR och tittar på webbplatsdata så har 9 poster skapats:

1782810898_Webbplatsdata2019-10-31kl_16_34_10.thumb.png.1aeffb7a0a19aecf400cd99c24217bc8.png

Någon som råkat ut för något likande? Tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen
24 minuter sedan, skrev FF:

Jag får också samma meddelande, enbart på MPR.

 

   FF

Jag installerade om hela ipaden, och har fortfarande samma meddelande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen
30 minuter sedan, skrev FF:

Jag får också samma meddelande, enbart på MPR.

 

   FF

Vad har du för enhet/webbläsare när du får problemet? I mitt fall är det iPad med webbläsaren Safari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är ett försenat aprilskämt skapat av surin. 

Ungefär som den klassiska Sven55 tråden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Jordbromannen:

Vad har du för enhet/webbläsare när du får problemet? I mitt fall är det iPad med webbläsaren Safari.

Jag använder Safari.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev BanFang:

Det kanske är ett försenat aprilskämt skapat av surin. 

Ungefär som den klassiska Sven55 tråden. 

Vad var det för tråd, Sven55 känner jag väl och är ju en medlem även om det var länge sedan han skrev något.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Vad var det för tråd, Sven55 känner jag väl och är ju en medlem även om det var länge sedan han skrev något.

Var väl nått macro som gjorde att varje medlems namn kom upp när denne läste ett inlägg, och på så sätt kände sig utpekad.

Var inte alla som förstod det direkt och tog lite illa upp....tror det är det som det syftad på, men mins inte ifall just S55 gick igång på det?

Blev ju lite roligt i slutänden då ljuset gick upp för dem som blivit arga att de nämnts..... ovetande om att det drabbat alla.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jordbromannen

Nu är problemet löst. Jag har inte gjort något mer, men sedan någon dag tillbaka dirigeras inte MPR-sidan om till virussida längre.

 

Även FF har meddelat mig att problemet inte kvarstår för honom heller. Undrar varför det kan bli så här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...