Jump to content
IGNORERAD

Hjälp - Handläggas


Magrood

Recommended Posts

Hej

Vad menas den här meningen.

"Målet är att din ansökan om ersättning ska kunna handläggas inom en 14-dagarsperiod".

Det är om a-kassa.

Menas det att man ska ta upp målet och undersöka och arbeta med den inom 14 dagar. Sen kan det dröja ett tag till innan den arbetslöse får betald.

Eller menas det att målet är att man ska få betald inom 14 dagar från att man skickat in ansökan. . det känns om om det borde vara det här som menas. Men jag är osäker.

Tack på förhand.

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Målet är att din ansökan om ersättning ska kunna handläggas inom en 14-dagarsperiod".

Halloj Magrood, det innebär att nån lat handläggare kommer titta på ert ärende inom 2 veckor..

Lycka till

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder att någon kommer att göra någonting med den inom en 14-dagars period, men det garanterar inte på något vis att ärendet blir färdigbehandlat inom samma tidsram, eftersom det är en myndighet som yttrar sej.

Man har säkert som mål att behandla det så fort som möjligt, men det innebär ingen bestämd utfästelse när man har med myndigheter att göra.

Prova gärna samma metod då du t.ex. deklarerar, skriv när det närmar sej inlämningsdags att du kommer att handlägga deklarationen inom 14 dagar och att du har som mål att betala din restskatt snarast.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Målet är att din ansökan om ersättning ska kunna handläggas inom en 14-dagarsperiod".

antagligen felskrivning av ordet "Målet"  det skall nog stå.

"Målsättningen är att din ansökan om ersättning ska kunna handläggas inom en 14-dagarsperiod".

Link to comment
Dela på andra sajter

"handläggas" kan tydas som om utifall att vi orkar och det är minst 14 dagar som gäller, best effort. :na:

Bitter? Javisst, här på banken är det fem arbetsdagar som gäller och då är det verkligen på femte dagen det behandlas förutsatt du inte betalar extra i interndebitering.

Statliga och stora servicebolag har inget behov av att hjälpa snabbt och effektivt om ett ärende skulle gå fort bryter dom mot SLA´n (Service level agreement) som dom outsourcade puckona som jag måste jobba emot. Skål!  :suicide:

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jo det betyder att dom ska titta på ärendet vid denna tid om dom hinner med... Tyvär

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack...

Ojjj... Är det något att skryta om?

Konstigt.

Men tackar så mycket för hjälpen!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...