Jump to content
IGNORERAD

hyra mini grävare


soi cowboy

Recommended Posts

finns det nån firma runt buriram och surin med omnejd som hyr ut minigrävare/traktor  som man kan köra själv med ?  mvh    TREVLIG MIDSOMMAR ALLIHOPA

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj soi cowboy.

Gissar att det är den kommande poolen som hägrar? Vet inte vem/vilka som hyr ut men en grävare med chaffis blir nog både billigare samt att man slipper köra den själv :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Farang, arbetskraft är hur billig som helst och så slipper man ev. snack om nåt havererar. Agera arbetsledare Du, det är både säkrast och lugnast.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Oroa dig icke jag ha sett grävmaskinister in action på Jomiten beach och dom ar duktiga  så hyr dig en grävmaskinist  :yes: ööh jag vet tyväerr inte var sorry :kort::wai:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

jovisst det är ju smartast att hyra med en förare jag själv kör trailer och långtradare i sverige men jag är så djävla barnslig sä jag tycker att det vore kul att köra själv en minigrävare och slippa blanda in tajjare i projektet för mycket det blir för mycket problem  när dom är med    mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jovisst det är ju smartast att hyra med en förare jag själv kör trailer och långtradare i sverige men jag är så djävla barnslig sä jag tycker att det vore kul att köra själv en minigrävare och slippa blanda in tajjare i projektet för mycket det blir för mycket problem  när dom är med    mvh

Ja tank om det inte fanns en massa thailandare i Thailand, vad skont det skulle vara. Tank er hela Thailand fullt av trevliga, intelligenta och givmilda svenska langtradarchaffisar, det vore nagot det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

vad menar du atom ?    jag har absolut inget i mot tajjare men jag har jobbat mycket med dom och dom vill så väl så ofta är det ett steg framåt och två bakät om jag tex vill hyra maskin så tar dom fram spadar istället och generös ja det var jag mycket i början av thaivistelse men nu nu har jag dragit ner på givmildehet pga alla lismare  som kommer mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om man nu vet exakt hur man vill ha det och är kapabel själv, varför då inte göra det själv om man har tid och lust?

Kan vara lite frustrerande ibland att försöka förklara för thailändare exakt hur något ska utföras och hur det ska bli.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi Cowboy, Herr Chang och flera med er,

Jag ser ofta pastaenden om att det ar svart att fa thailandare att gora som man vill, att de inte ar bra nog och ofta rent av dumma. Har ni aldrig tankt pa att det kan vara sa att de inte forstar pga att ni inte beharskar thailandska spraket och andra sociala forhallningssatt? Eftersom problemen uppstar i Thailand sa ar det ju isf ni som ar den felande parten eftersom thailandska, inte engelska eller svenska, ar det officiella spraket och thailandska forhallningssatt normen som galler.

Sjalvklart finns det en stor grupp jack-of-all-trades i Thailand som ena veckan ar byggnadsarbetare, nasta risodlare och sedan kor tuk-tuk eller jobbar pa en gaybar; de ar formodligen inte sarskilt duktiga pa att bygga swimming pools eller andra avancerade jobb. Dock har ju Thailand betydligt fler lyxhotell, lyxresorts, lyxhus, lyxcondos, lyxgolfbanor, lyxvaruhus mm mm an Sverige och dessa byggs av thailandare, med hjalp av burmeser och kambodjaner. Alltsa finns det en stor mangd thailandska arkitekter, byggnadsingenjorer, byggnadsarbetare och hantverkare som ar minst lika bra som sina svenska diton, men ruggigt mycket billigare. Prova att anlita nagon av dessa nar ni ska gora nagot, forvisso kostar de mer an de 150 Baht som bydagsverkarna tjanar, men helt klart valuta for pengarna. Om ni inte beharskar thailandska sa forsakra er om att den som oversatter verkligen ar insatt i vad ni vill, oversatta ord for ord blir oftast nagot helt annat an vad ursprungsmeningen var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Jag har aldrig påstått att thailändare skulle vara dumma för att dom inte förstår vad man menar. Det får man förstås räkna med om man inte behärskar thailändska språket.

Det förändrar dock inte det enkla faktum att ibland är det mindre blodtryckshöjande att göra något själv istället för att försöka förklara för en thailändare. Hur billigt dom än försöker utföra jobbet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har aldrig påstått att thailändare skulle vara dumma för att dom inte förstår vad man menar. Det får man förstås räkna med om man inte behärskar thailändska språket.

Men visst gör dom sig dumma ibland, hade denna konversation en gång när vi stannade på en mack och jag skulle köpa en

dricka. Frågade tjejen om ville ha nått, och även hon var törstig. Så jag stegade fram till försäljaren som satt i sin hydda...

Jag - Two coke please

Thai - Arai

Jag - Can I have two coke pleae

Thai - Mei mee arai.

Jag - Song nam coke krup.

Thai - Ahhhh, you want two coke?

Jag - Chai

Thai - Forty baht

Jag - Sisip baht, ok.

Han fattade precis vad jag sa när jag tog det på engelska alltså, han bara vägrade...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Atom,

Jag har aldrig påstått att thailändare skulle vara dumma för att dom inte förstår vad man menar. Det får man förstås räkna med om man inte behärskar thailändska språket.

Det förändrar dock inte det enkla faktum att ibland är det mindre blodtryckshöjande att göra något själv istället för att försöka förklara för en thailändare. Hur billigt dom än försöker utföra jobbet.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Visst ar det sa , "sjalv ar baste drang" :) . Alldeles for ofta laser jag dock om hur konstiga thailandare ar nar det formodligen oftast handlar om en Farang som inte kan spraket och de sociala koderna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är tur att man kan språket och dom såssiala kåderna  :crazy:

soi cowboy, kan tyvärr inte hjälpa dig med var man kan hyra en minigrävare.Men det är ju en gammal pojkdröm att köra grävmaskin och jag hade gärna lekt lite med en sådan nu på gamledar.

Skulle det gå åt h-vete med gropen till poolen så får man väl skaffa in experthjälp.

Svårare än så är det väl inte.

Man har nog haft lite småsköj iaf med maskinen!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, det är tur att man kan språket och dom såssiala kåderna  :crazy:

Tjena Lamai,

Antar att ovanstaende var en pik till mig, jag lovar att aldrig anvanda uttrycket "sociala koder" pa MPR igen, jag kande direkt nar jag skrev det att det nog inte skulle ga hem men det kan vara kul att vara lite messerschmidt ibland  ;) .

Soi cowboy far garna hyra en caterpillar eller en helikopter om han tycker det ar kul. Det var pastaendet att "det blir for mycket problem nar man blandar in tajjare" jag anmarkte pa. Liknande uttryck har jag hort/last till leda av "svennar-goes-LOS" och jag ville darfor bara nyansera bilden lite. Det kanske inte fungerade men forsoka duger :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Det är väl inget fel att påpeka att det finns sociala koder i Thailand som de flesta faranger kan väldigt lite om, mig själv inkluderad. Jag har dock insett att dom finns, och får försöka anpassa mig efter det så gott jag kan.

Huvudsakligen genom att överlåta viktiga förhandlingar till fru Chang ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kul med med minigrävare :yes:

Blir det för kul så har man snart största svimmingpoolen i Los plus fiskdammar mm :Drogar-Dum(LBG): :wink2:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i alla bezzerwissers och hyr en grävare, kul som fan. :dance1:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...