Jump to content
IGNORERAD

Letar jobb i oljebranchen Norge


Dalton

Recommended Posts

Hallå! 
Vet det finns lite onshore/offshore gubbar här inne... Jag har gått alla kurser som krävs för att komma ut på rigg, plus skaffat helseattest... Så letar nu jobb för fulla muggar... Helst offshore men kan även tänka mig onshore till en början.. Någon som har tips och råd vart jag kan skicka cv? Helst inom svets men söker allt egentligen för att få ut en fot :)

Är även flyttbar till Norge, men vill egentligen hitta jobb först så jag vet vart jag ska flytta isåfall 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Matilda
5 timmar sedan, skrev Dalton:

Hallå! 
Vet det finns lite onshore/offshore gubbar här inne... Jag har gått alla kurser som krävs för att komma ut på rigg, plus skaffat helseattest... Så letar nu jobb för fulla muggar... Helst offshore men kan även tänka mig onshore till en början.. Någon som har tips och råd vart jag kan skicka cv? Helst inom svets men söker allt egentligen för att få ut en fot :)

Är även flyttbar till Norge, men vill egentligen hitta jobb först så jag vet vart jag ska flytta isåfall 

https://www.lifeinnorway.net/oil-gas-jobs/

 

Finns en del info här. Kan översätta åt dig om engelskan sviker 🤗

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Hade ja varit dig hade ja skitit i dom stora bolagen i olja & gas, tråkiga o monotona arbeten. Kolla dom många småvarven som finns utmed Norges kust, typ dom med omsättning på 100-300 milj omsättning, där kommer du få betalt samt en fantastisk utbildning för din vidare karriär. Lycka till 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Hade ja varit dig hade ja skitit i dom stora bolagen i olja & gas, tråkiga o monotona arbeten. Kolla dom många småvarven som finns utmed Norges kust, typ dom med omsättning på 100-300 milj omsättning, där kommer du få betalt samt en fantastisk utbildning för din vidare karriär. Lycka till 👍

Tror att han är efter offshorejobb och inte hamna på något litet varv och jobba 5 dagar i veckan

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Tror att han är efter offshorejobb och inte hamna på något litet varv och jobba 5 dagar i veckan

Joppa 5 dagar i veckan, det e ju bara en fjärt i rymden, nejjjjjj, mist 8 dagar i veckan skall man joppa!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

@Dalton du nämner svets som något du vill jobba med. Har du riktiga papper? Kompetensbevis och/eller licenser? Då är det bara skicka in cv på alla de rekryteringsfirmor som finns. 

 

Med rätt papper är det snabbt ordnat. Finns ju även massor av bemanningsföretag som skickar ut folk på diverse uppdrag. 

 

Så anmäl dig på alla sidor du hittar. Sprid ditt cv. Snart så passerar det "rätt" skrivbord och "rätt" ögon och då är det klart. 

 

Gäller att synas och höras. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-28 at 18:34, skrev andrejsdenruskige:

Kolla upp med Kværner, Aker Solutions, Rosenberg och Aibel.

Det ska jag kolla upp... Är du kvar onshore eller? Man är ju inte så uppdaterad här inne längre 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-10-28 at 22:38, skrev samet:

@Dalton du nämner svets som något du vill jobba med. Har du riktiga papper? Kompetensbevis och/eller licenser? Då är det bara skicka in cv på alla de rekryteringsfirmor som finns. 

 

Med rätt papper är det snabbt ordnat. Finns ju även massor av bemanningsföretag som skickar ut folk på diverse uppdrag. 

 

Så anmäl dig på alla sidor du hittar. Sprid ditt cv. Snart så passerar det "rätt" skrivbord och "rätt" ögon och då är det klart. 

 

Gäller att synas och höras. 

Har papper, licenser osv som behövs så det är lugnt... Dock svårt som svetsare där ute så funderar på att kompletera med nån riggerutb eller bolttrekker kurs eller något... 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det ska jag kolla upp... Är du kvar onshore eller? Man är ju inte så uppdaterad här inne längre [emoji23]


Kom just iland, pendlar mellan kontor och plattform.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Har papper, licenser osv som behövs så det är lugnt... Dock svårt som svetsare där ute så funderar på att kompletera med nån riggerutb eller bolttrekker kurs eller något... 


Svetsning är något som vill undvika offshore då man helst inte vill syssla med sådant bland kolväten.
Hook-up jobb finns det dock en del svetsning
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...