Jump to content
IGNORERAD

Ringa Thailand med mobil


hbgmaxie

Recommended Posts

Jag söker olika lösningar på att ringa till Thailand med mobiltelefon.

Alla förslag mottages med tacksamhet ( förhoppningsvis).

mvh.Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • Herr Chang

    4

  • AnOnYm

    4

  • hbgmaxie

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

skypetogo !

Mycket bra tips, ett annat är Comviq kontantkort som laddas med Amigo

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

skypetogo !

Hur fungerar skypetogo? Nu har frugan comviq amigo men jag tänkte mera på något i stil med VoiPdiscount via en laptop med mobilt bredband.

mvh.Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur fungerar skypetogo? Nu har frugan comviq amigo men jag tänkte mera på något i stil med VoiPdiscount via en laptop med mobilt bredband.

mvh.Lars

http://www.skype.com...SubscriptionTab

Funkar klockrent om du skall använda datorn och ringa med

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur fungerar skypetogo? Nu har frugan comviq amigo men jag tänkte mera på något i stil med VoiPdiscount via en laptop med mobilt bredband.

mvh.Lars

Tja, hur fungerar det? Fungerar bäst om man har en mobil med trådlöst internet (wi-fi) samtidigt som man har tillgång till wi-fi där man vistas mest. Fru Chang har en iPhone och valde att köpa 3 månaders unlimited till Thailand (fasta linjer och mobiler) för den facila summan av SEK 124,37. Unlimited är väl kanske att ta i, men det lär räcka till åtminstone 6 timmar om dagen. Vilket borde vara tillräckligt ;-)

Vi har wi-fi i vår lägenhet, och fru Chang har det även i sin massageshop. Det är mycket enkelt att ringa upp om man bara lagt in numren på sina favoriter i Skype-programmet, och fru Chang är mycket nöjd med servicen hittills.

Herr Chang ha talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, hur fungerar det? Fungerar bäst om man har en mobil med trådlöst internet (wi-fi) samtidigt som man har tillgång till wi-fi där man vistas mest. Fru Chang har en iPhone och valde att köpa 3 månaders unlimited till Thailand (fasta linjer och mobiler) för den facila summan av SEK 124,37. Unlimited är väl kanske att ta i, men det lär räcka till åtminstone 6 timmar om dagen. Vilket borde vara tillräckligt ;-)

Vi har wi-fi i vår lägenhet, och fru Chang har det även i sin massageshop. Det är mycket enkelt att ringa upp om man bara lagt in numren på sina favoriter i Skype-programmet, och fru Chang är mycket nöjd med servicen hittills.

Herr Chang ha talat.

eeeeehhhh.. Har också Skypetogo, men där är väl att man ringer ett nummer? Inte att man kopplar upp nallen mot internet?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

eeeeehhhh.. Har också Skypetogo, men där är väl att man ringer ett nummer? Inte att man kopplar upp nallen mot internet?

Nu märker du ord... jag bara kommenterade om vad jag anser vara bästa sättet att använda Skype för en thaidam.

Jo, det är så att fru Chang ej behöver ringa upp något nummer. Hon drar igång Skype-programmet på sin iPhone och väljer vem hon vill ringa till. Två stycken touch med fingret... ett för att starta programmet och det andra för att välja förut inprogrammerat telefonnummer. Kan det bli enklare? Dessutom är iPhone smart nog att byta wi-fi automatiskt (och kommer ihåg lösenord) när fru Chang förflyttar sig från lägenhet till shop, och vice versa.

Vi som sitter klistrade vid datorn hela dagen må föredra andra lösningar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör själv nu med Halebop kostar från min mobil 87öre/minuten till fasta och mobiler i Thailand.

Men kör också via http://www.voipdiscount.com/en/ där man från sin mobil kan ringa deras svenska gateway (om man reggat sitt mobilnummer hos voipdiscount dvs, går snabbt o göra).

Så då slår man bara in följande

0852507092p0066123456789

Gateway p(paus) 066(thainummer) allt i en följd, då kostar det bara för lokalsamtalet.

Inte för att man brytt sig att kolla upp men nu vet man vad "p" i mobiler kan användas till  :mdr:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj HC.

Jag märkte varken ord eller har en iPhone. Jag får med Skypetogo ringa ett nummer till fasta nätet, där går en telefonsvarare igång, och jag trycker på en siffra för den jag har i kontakterna som snabbnummer, så ringer det upp. :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Halloj HC.

Jag märkte varken ord eller har en iPhone. Jag får med Skypetogo ringa ett nummer till fasta nätet, där går en telefonsvarare igång, och jag trycker på en siffra för den jag har i kontakterna som snabbnummer, så ringer det upp. :)

Hej Farang,

Ursäkta om jag blev irriterad, trodde vi diskuterade samma tjänst.

Nu minns jag inte exakta namnet på denna tjänst från Skype men... "Unlimited Country 3 months" heter det visst. Som sagt, "obegränsade" samtal till Thailand i tre månader för SEK 124,37. Vet inte om man kan komma åt denna tjänst via vanligt telefonsamtal inom Sverige. Man får registrera namn och lösenord samt betala i förväg via vanlig webläsare på vilken dator som helst. Sen är det enkelt att köra från en iPhone. Det verkar till och med som att dom inte bryr sig ifall man kör på två iPhones samtidigt, det är ändå ett visst antal minuter som räknas ner (dubbelt så fort då förstås).

Vad kostar din tjänst?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här gör jag för att ringa till min GF i Thailand

1. Letar reda på en shop som säljer telefonkort.

2. Köper ASIA TEL telefonkort, kan kosta mellan 85 till 100 kr, då får du 1001 minut till mobil i Thailand

3 Har en mobiloperatör som man ringer gratis till fasta nummer i sverige,jag har ett "3" abbonemang.

4. Jag ringer ASIA TEL fasta numer i från mobilen, 018 495 95

5. Skarpar fram pinkoden på baksidan av kortet.

6. Anger koden när den tillfrågas.

7 Slår nummret till min GF 0066 hennes telefonnummer utan inledande nolla, avsutar med *

Blir billigt som attan, endast uppkopplingsavgift till det svenska nummret 0,69 kr samt avgiften från kortet. Blir ca 8,5 öre minuten till GF :)

Finns andra kort som du kan ringa billigt ifrån men jag tycker detta har funkat bra.

BF

ps du kan snacka i ca 16 timmar på så sätt. ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör så här, köpte ett skypenummer. 250 per år. Köpte ett skype unlimited till ett land, Thailand. Vidarekopplade till ett nummer i Thailand och vips kostar det ca 70kr i månaden att ringa till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så här gör jag för att ringa till min GF i Thailand

1. Letar reda på en shop som säljer telefonkort.

2. Köper ASIA TEL telefonkort, kan kosta mellan 85 till 100 kr, då får du 1001 minut till mobil i Thailand

3 Har en mobiloperatör som man ringer gratis till fasta nummer i sverige,jag har ett "3" abbonemang.

4. Jag ringer ASIA TEL fasta numer i från mobilen, 018 495 95

5. Skarpar fram pinkoden på baksidan av kortet.

6. Anger koden när den tillfrågas.

7 Slår nummret till min GF 0066 hennes telefonnummer utan inledande nolla, avsutar med *

Blir billigt som attan, endast uppkopplingsavgift till det svenska nummret 0,69 kr samt avgiften från kortet. Blir ca 8,5 öre minuten till GF :)

Finns andra kort som du kan ringa billigt ifrån men jag tycker detta har funkat bra.

BF

ps du kan snacka i ca 16 timmar på så sätt. ds

Med skypetogo för 44:- i månaden slipper du knappande utav pinkoder osv .

Ringer från mobil medan jag kör , ett par enkla knapptryckningar bara .

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Quote

Hej Farang,

Ursäkta om jag blev irriterad, trodde vi diskuterade samma tjänst.

Nu minns jag inte exakta namnet på denna tjänst från Skype men... "Unlimited Country 3 months" heter det visst. Som sagt, "obegränsade" samtal till Thailand i tre månader för SEK 124,37. Vet inte om man kan komma åt denna tjänst via vanligt telefonsamtal inom Sverige. Man får registrera namn och lösenord samt betala i förväg via vanlig webläsare på vilken dator som helst. Sen är det enkelt att köra från en iPhone. Det verkar till och med som att dom inte bryr sig ifall man kör på två iPhones samtidigt, det är ändå ett visst antal minuter som räknas ner (dubbelt så fort då förstås).

Vad kostar din tjänst?

Herr Chang har talat.

Bäste Herr Chang.

Vet Du om det krävs ngt speciellt abonnemang hos ngn speciell operatör för att detta skall fungera?

Jag har idag två st abonnemang varav det ena är ett Refill hos Telia. Tänkte köra iPhonen på det ab. och använda mig av tidigare nämnda Skype funktion.

Tacksam för info och synpunkter.

Mvh/PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej PTG,

Nej, detta har inget med operatör att göra. Man använder sig av funktionen trådlöst nätverk, hur man sen kommer ut på internet är oberoende av vilken operatör man har för telefonfunktionen. Notera att Skype-programmet i nuvarande version ej tillåter att man kopplar upp sig via operatörens 3G-funktion. Kommer man inte in på något trådlöst nätverk kan man heller inte ringa med Skype, även om man kommer åt internet för till exempel surfning via operatören.

Jag tror inte man ens behöver ha SIM-kort i telefonen för denna funktion, men jag har inte provat det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

AnOnYm, tack för tipset om SkypeToGo !

Men innan jag testar det är jag tacksam om du berättar om kvaliten på samtalen, bryts förbindelsen, brus etc etc.

Är det Skype nummer man får ett fast nummer i Sverige, dvs ingen minut taxa för mig eller kostar det per minut ?

Tack ska du ha.

BF

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, gubben här, jag har följande Skype-mobil:

001-3.jpg

002-5.jpg

005-4.jpg

Hur får jag igång den så jag kan ringa till Thailand för de låga priser ni pratar om i denna tråd. Tyvärr så är jag en slarver och har en förmåga att slarva bort manualer och just manualen till denna typ av mobil har jag slarvat bort så jag har inte en aning om hur jag får igång skype på telefonen. Snälla, hjälp mig den av er som kan.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

AnOnYm, tack för tipset om SkypeToGo !

Men innan jag testar det är jag tacksam om du berättar om kvaliten på samtalen, bryts förbindelsen, brus etc etc.

Är det Skype nummer man får ett fast nummer i Sverige, dvs ingen minut taxa för mig eller kostar det per minut ?

Tack ska du ha.

BF

Man får ett fast nummer i Sverige att ringa till , kostnaden för det samtalet är det vanliga som du debiteras utav din operatör .

Kvaliten på samtal till Thailand varierar men jag är oftast nöjd med det.

Tror att du har råd att kolla själv för 44 kronor ..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

tack AnOnYm,

Har laddat ner programmet till datorn. Ska läsa vid tillfälle.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang,

Ursäkta om jag blev irriterad, trodde vi diskuterade samma tjänst.

Nu minns jag inte exakta namnet på denna tjänst från Skype men... "Unlimited Country 3 months" heter det visst. Som sagt, "obegränsade" samtal till Thailand i tre månader för SEK 124,37. Vet inte om man kan komma åt denna tjänst via vanligt telefonsamtal inom Sverige. Man får registrera namn och lösenord samt betala i förväg via vanlig webläsare på vilken dator som helst. Sen är det enkelt att köra från en iPhone. Det verkar till och med som att dom inte bryr sig ifall man kör på två iPhones samtidigt, det är ändå ett visst antal minuter som räknas ner (dubbelt så fort då förstås).

Vad kostar din tjänst?

Herr Chang har talat.

Det är ungefär samma tjänst som jag har, fast jag har inte iPhonen, så jag måste ringa upp. Betalade ett par kr under 400 för ett helt år.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tecknat en tilläggstjänst hos Voyo (Teleman) som funkar alddeles utmärkt, har haft den i ca 2år nu..

Funkar så att jag bara lägger in så att man ringer upp deras kontakt nr och sen ett p för paus och sen nr som vanligt till Thailand.

Kostar 49öre till mobil och 29öre till fast telefoni + lokal samtal inom Sverige jag har Telia och de blir inte alls dyrt att ringa.

Och man får räkningen på mail varje månad så kostar inget extra för fakturan.

http://www.voyo.se/utlandspriser.htm

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...