bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Dela Inlagd Juli 12, 2008 Jag tar väll och fortsätter med en bildserie till då! Detta var min första Thailands resa på egen hand, två gånger med familjen tidigare.. Men min kollega där jag jobbade ( min farsas kollegas son ) satt o pratade en hel del om att han skulle ta en 3 månaders till asien, mesta dels Thailand men över lite snabbt till malaysia osv... Jag blev ju inte dåligt reskåt när han satt o pratade om detta så jag började ju lägga undan pengar då jag fortfarande bor hemma så blev det ju rätt så lätt! Två veckor efter att han drog så pratade jag med han o frågade om det va lugnt om jag kom ner en sväng för jag blev så förbannat sugen! Fick klartecken att givetvis får du komma, funkar det inte så är det ingen fara att resa ensam! Så jag ringde upp hans far o frågade lite vart man ska boka biljetter osv o han sa det fasen va skoj försök åka ner samtidigt som oss då! Det var ett gäng gubbar som jag känt länge med vänner och familj som skulle åka ner den 18/2 så jag försökte ju hitta biljett till den 18e också! Dessa åkte med SAS direkt till Phuket o landade 12.15 eller nått sånt på sitt hotell, jag o andra sidan skulle landa 20.00 och sen ta mig till Karon/Kata som skulle ta ca 1timma, men tog 3 timmar för att några Fransoser vägrade betala 20bath extra/per skalle. Så jag anlände 23.00 o snabbt hem till hotellet duscha av mig, tog en chang o sen ut för att festa! Av min förvånan så möttes jag av en annan polare som jag känt länge, han hade fått följa med som reskompis åt en av gubbarnas söner hehe o han hade vart igång sedan dom landade 12.15 hehe Men iaf nu kommer lite bilder, inte lika mycket text då det var min första bildtråd och inte lika sugen på att skriva hehe Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Polarn dynga ner sig i väntan på att jag skulle komma med Taxi från flyget Äntligen kom jag med Taxin o fick gå 20min till vårat hotell! Far och son röjjer ihop! Farsans gamla arbetskompis o jag Hasse och ynglingarna En av de som följde med första kvällen Fyllekäk kl 09.00 efter helnatt på Safari i Patong Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Polarn jag reste med i hela 2 veckor Hasse o Patrik sitter i Why Not Bar Benny, Hasse, Patrik o nån mer i Why Not Bar Mera fest ifrån Why Not Bar Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Efter en hel del hårt festande så var det dags för en fiske tur, gubbarna bjöd med oss annars hade vi nog inte orkat ta oss upp 06.00. eller ta oss upp o ta oss upp,,, vi satt o kröka tills att minibussen gick från deras hotell hehe Från fisketrippen Undervattens bild på polarn Fiskar som tycker om ris Ragge snorklar Teddy rockar under vatten Nu ska det fiskas! Blev två små rackare iaf! Bakis är det aldrig skoj o vara på en båt Blev en hård kväll dagen innan! Och en hård dag efter, svårt o smörja in sig själv! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Efter en hård fisketur med lite sömn begav vi oss hem igen o sov kanske ett par timmar o duschade av oss lite, men sen var det ju fest igen! Vi va tvugna att passa på för att Hasse skulle bara stanna en vecka o de andra bara två veckor! O efter en vecka så skulle vi vidare till full moon party på Koh Phangan också så det blev ett tajt schema! Dags o köra igång igen! Förfest på polarnas rum inne på Phuket Orchid Resort Timmy dricker Chang Stråhatten i högsta hugg! Benny kollar resultatet i Hockeyn! LHC!!! Smågrabbarna ville också vara med o dricka öl Ut till Patriks bar igen o dricka vidare Från Why Not Bar igen Roffan o Teddy tar bra ihop Blev en sväng till Safari med smågrabbarna också Svettigt o dansa tyckte polarn o gubben i bakgrunden vet jag inte vad han gör där! Va ju inte alltid man åkte tuktuk till Safari! Jag o nån mer åkte med dessa damer Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Sen var det dags för en tur till James Bond Island, både jag o rasmus o gubbarna hade ju redan varit där men dom ville ändå att vi skulle följa med o bjuds det så följer man ju med hehe! Nästa båttripp till ”james bond island” Fin natur En bild som ingen sett innan också Ännu mer natur Efter James Bond island skulle vi ut i Karon o käka seafood o fick vänta lite så vi satte oss på närmsta sylta o tog en paraplydrink utan paraply för det fanns fan ingenstans! Lille olle ska ju va med på bild tyckte thaidamerna Vi skulle ju också vara med på bild självklart Olles kommentar ” Jag trodde inte det vara några muskler på dig ” (Jag må vara fet men muskler finns där allt!) Blev lite seafood, gott med färskt i alla fall Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Blev en sväng till Patrik efter all mat o en tripp upp till rummet för ett par chang innan Grabbarna fick också följa med Polarn va lite sugen på att visa att han kunde dansa! Ragge o Patrik ägarna till Why Not Bar Teddy o Dennis kan ta bra dom hehe Sen blev det bort till The Winner Bar för o lira lite biljard Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Jag har inte så stor på hur bilderna är tagna med dagar imellan osv men jag skriver på känn, vissa dagar/kvällar hade jag med mig kamera andra hade Rasmus med sig! Men iaf det blir lite bilder hehe Detta va iaf dagen efter hårt krökande så skulle vi till ett ap-tempel, kommer inte ihåg namnet på det riktigt, men det va en upplevelse! Nu efteråt har jag ju varit i många tempel med tjejen och hennes familj, men det va ju inte riktigt vad jag planerat att min partyresa skulle sluta i ett förhållande hehe Tripp till något ap-tempel någon stans i phuket 10bath för lite bananer Sen efter trippen blev det långbord på ”Scandinavium” som ägs av Ralph och Pelle Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Nu till en rätt så komisk del på denna resa! Vi skulle vidare till Koh Phangan för att köra ett Full Moon Party men fick inte tag på något hotell... Men Rasmus hade ju planerat innan jag kom att han skulle slagga med 3 tjejer som han kände som skulle dit så han ringde dom när vi satt på båten o det var inga problem! Jag fick bara reda på namnen när vi satt på båten, Sofia, Sara och Anneli... Sen pratade vi lite o jag frågade i vad dom hette i efternamn och vart dom kom ifrån... Det visade sig att Sofia var en gammal klasskamrat jag gått med i 4an 5an 6an hehe sen att Sara var min halvbrors Kusin och sen va Anneli deras kompis! Det blev riktigt sköj när vi fick se deras min när vi steg ur taxin vid hotellet hehe! Sofia (min gammla klasskompis), Sara (boddies kusin), Anneli och sen jag Sara som precis gjort sig i ordning för kvällen Buckets va gott Det tyckte Sofia också Nån snubbe från luleå o sen jag i bakgrunden som visar hur en bucket ska drickas Jag o en snubbe som vart iväg o poffat lite o sen satt oss för att ta lite mer buckets Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Sen var det dags att köra lite Full Moon Party bilder! Rasmus visar hur en man borstar tänderna när vattnet är slut Va inte så gott som han trodde Då va man igång igen! Vet inte hur ni ser på dessa bilder men tar bort den om det behövs! Jag blev så snoopen när jag såg en tös som stog o dansa toppless på stranden hehe... En tös som man efter 1min tittat på såg att det var en kille hehe [bildbortagen av P3] Ja på full moon kunde man ju se allt! Här en Catoy som stog o dansade lite på stranden Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Efter Full Moon så ville jag tillbaka till Phuket, trivdes bra som fasen där så jag ville tillbaka hehe, sen va det fruntimmer som drog lite också! Så efter 5 dagar på Koh Phangan åkte jag till Phuket igen o Rasmus till Koh Lipe! Jag tillbringade mina sista veckor i Phuket med nya vänner samt en bartjej jag träffade som det slutade mindre bra med som ni kanske ser på bilden här nedan! Vi tjafsade lite på fyllan en kväll o då satt det två st engelsmän samt två st svenskar i samma bar som blev lite tjuriga på mig för att jag sagt nått dumt åt dom... så när tjejen tog tag i mig o skulle gå hem så följde dom efter o sög tag i mig o slet tag i mitt halsband så det gick av samt så slog dom mig lite granna. Jag fuller som en kastrull slet upp en plaststol o slog av mot ett räcke så jag kunde skydda mig, men då laddar tjejen en handväska i huvet på mig för att hon inte ville att jag skulle hamna hos polisen. men i hennes handväska va min kortplånbok, i metal som gav ett jack i huvet på mig... Så det blev tuktuk till Patong Hospital för att sy... Enda jag kommer ihåg är att jag gick in i tuktuken o sen att det gjorde ont i skallen. Hade blivit magpumpad och sydd den kvällen. Mindre bra minne från en så lyckad resa tidigare! Så dagen efter var jag nykter en dag efter 36 dagars knökfylla. Sen va jag påt igen tills att jag skulle hem! Efter detta så lugnade jag ner mig markant o drack inte lika mycket sprit samt bad den bruden att dra... Sen umgicks jag med en annan tjej i ca en veckas tid innan hon följde med mig hem till hotellet och nu är vi fortfarande idag tillsammans ca 1 1/2 år senare! Men som ni kanske förstått så blev det en hel del alkohol eller rättare sagt bara alkohol mer eller mindre jag var nykter 1dag på 60 dagars semester... vilket jag verkligen ångrar! Har inte gjort om det på de andra resorna kan jag säga! 3 dagar efter man fått stryk! Blev ju en del supande som ni kanske förstått men jag han ändå se en hel del tack vare Patrik som fixade nytt hotel åt mig i Kata så man va tvungen o ha en motorcykel för att ta sig nånstans! Han visade mig runt i phuket och vi festade som fasen ihop! Hade riktigt skoj! Måste vi göra om nån gång snart Patrik! Mitt Fordon under 1 månads tid Några bilder ifrån nån Viewpoint i Rawai, vacker utsikt må jag säga Blev ett stop vid Kata Viewpoint också Samt en påfyllning av Heineken någonstans vid vattnet Bar överkropp i 5timmars runtripp på båga gav sina spår! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Efter händelsen så tog jag det lite lugnare iaf och umgicks med Patrik från Why Not Bar i Karon som är en väldigt god vänn till mig nu! Vi åkte på Phuket Bike week o tog lite moppe turer osv samt ölade med lite av hans vänner som jag nu känner idag! Hann ju också med en tripp till Patong för att se Bike week och det svenska AC/DC coverbandet! Fräsh båge, svårt som fan o få bra bilder En thailändare som gillade AC/DC o stog o digga med sin son kl 01.00 på natten Hann också med ett påskbord hos Pelle på ”Scandinavium” med BBQ o Thai-mat för den som ville ha också! Riktigt trevligt ett ordentligt gäng svenskar som va där! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Sen blev det vidare till Patriks bar igen! Patrik visar hur man ska kasta pil! Samt vilken pondus man får när man är barägare i LOS En av de som jobbade i Why Not Bar Why Not Bars vakthund Butch Söt vovve Patrik o Ralph Patric från Kanada, Jag och sen Patrik Patrik o två norrbaggar Patrik igen i baren Nån snubbe från sverige vi satt o prata med En kåt norrman En tjej från en annan bar som kom på besök o dansade lite Ny dag och nu baren " Playboy Bar " som låg mitt imot Patriks bar Patong tjejer på besök Fick man en liten dans för sig själv också En pratglad dansk Japaner på besök i baren! Haha fan så roliga dom va! Sen blev det Safari o min fråga är ” får man se ut hur som helst? ” Passade på att visa hur ett ölrör ska drickas! Ett gäng homos på Safari och en kompis till min tjej haha Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Denna innepub har jag besökt många gånger efter min första resa, men kommer aldrig ihåg namnet på den hehe Hängde Norska, Thailändska och Svenska polisuniformer på väggarna vilket jag tyckte va lite fränt i en bar i Thailand Blev ett par resor till tjejens föräldrar också men orkar inte lägga in dom i rätt ordning bland bilderna så jag lägger dom här Fin utsikt ifrån baksidan Arbetar boende vid nån vattenreservuar eller hur det stavas! O sen va det dags att resa hem igen! Va så jävla uttråkad på flygplattsen att jag tog en fin bild på mina ben! Tackar för mig och hoppas denna partybildserie duger hehe Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 12, 2008 Dela Inlagd Juli 12, 2008 Hehe Bob, Det verkar ju inte ha varit så nyktert på denna resa ;-) Trevligt att du kan röja lite med din far! Min far... nej det blir nog inget med det ;-( Tack för kul bilder! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vikingen73 Inlagd Juli 12, 2008 Dela Inlagd Juli 12, 2008 kanon skoj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaitobbe Inlagd Juli 12, 2008 Dela Inlagd Juli 12, 2008 mycket roande berättelse,skrattade oavbrutet åt första delen med öl-öppningen och kostym-nissarna,kanon,strålande. Tack Bob sommar-hälsningar från svenska södern Tobbe Long live the King Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gargamel Inlagd Juli 12, 2008 Dela Inlagd Juli 12, 2008 Bra där Bob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 12, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 12, 2008 Quote mycket roande berättelse,skrattade oavbrutet åt första delen med öl-öppningen och kostym-nissarna,kanon,strålande. Tack Bob sommar-hälsningar från svenska södern Tobbe Hehe jadu det va så jag garvade lite själv när jag satt där på tåget o smögsöp för att jag skulle på semester hehe Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
manut Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 Riktigt bra där Schyssta bilder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 13, 2008 Dela Inlagd Juli 13, 2008 bobban din festprisse :sneaky: "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 16, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 16, 2008 Quote bobban din festprisse :sneaky: det vet du Väntar fortfarande på en inbjudan till casa el Enis! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Juli 16, 2008 Dela Inlagd Juli 16, 2008 he he det var en kul bildserie 8) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Juli 17, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Juli 17, 2008 Quotehe he det var en kul bildserie 8) Får jag gissa på vem detta kan vara :sneaky: Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Juli 17, 2008 Dela Inlagd Juli 17, 2008 Ojoj vilket party! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu