Jump to content
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
IGNORERAD

[Saxad från SoiSixten] Min första Thailandsresa ensam Feb-April 2007

bob_builder

Recommended Posts

Jag tar väll och fortsätter med en bildserie till då!

Detta var min första Thailands resa på egen hand, två gånger med familjen tidigare.. Men min kollega där jag jobbade ( min farsas kollegas son ) satt o pratade en hel del om att han skulle ta en 3 månaders till asien, mesta dels Thailand men över lite snabbt till malaysia osv... Jag blev ju inte dåligt reskåt när han satt o pratade om detta så jag började ju lägga undan pengar då jag fortfarande bor hemma så blev det ju rätt så lätt! Två veckor efter att han drog så pratade jag med han o frågade om det va lugnt om jag kom ner en sväng för jag blev så förbannat sugen! Fick klartecken att givetvis får du komma, funkar det inte så är det ingen fara att resa ensam! Så jag ringde upp hans far o frågade lite vart man ska boka biljetter osv o han sa det fasen va skoj försök åka ner samtidigt som oss då! Det var ett gäng gubbar som jag känt länge med vänner och familj som skulle åka ner den 18/2 så jag försökte ju hitta biljett till den 18e också! Dessa åkte med SAS direkt till Phuket o landade 12.15 eller nått sånt på sitt hotell, jag o andra sidan skulle landa 20.00 och sen ta mig till Karon/Kata som skulle ta ca 1timma, men tog 3 timmar för att några Fransoser vägrade betala 20bath extra/per skalle.  Så jag anlände 23.00 o snabbt hem till hotellet duscha av mig, tog en chang o sen ut för att festa!

Av min förvånan så möttes jag av en annan polare som jag känt länge, han hade fått följa med som reskompis åt en av gubbarnas söner hehe o han hade vart igång sedan dom landade 12.15 hehe

Men iaf nu kommer lite bilder, inte lika mycket text då det var min första bildtråd och inte lika sugen på att skriva hehe

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• bob_builder

20

• Pontus

3

• Enis

1

• manut

1

Mest aktiva i denna tråd

CIMG1143.jpg

Polarn dynga ner sig i väntan på att jag skulle komma med Taxi från flyget

DSCF1437.jpg

Äntligen kom jag med Taxin o fick gå 20min till vårat hotell!

CIMG1259.jpg

Far och son röjjer ihop!

CIMG1260.jpg

Farsans gamla arbetskompis o jag

DSCF1473.jpg

Hasse och ynglingarna

DSCF1499.jpg

En av de som följde med första kvällen

DSCF1523.jpg

Fyllekäk kl 09.00 efter helnatt på Safari i Patong

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Dela på andra sajter

DSCF1472.jpg

Polarn jag reste med i hela 2 veckor

DSCF1470.jpg

Hasse o Patrik sitter i Why Not Bar

DSCF1531.jpg

Benny, Hasse, Patrik o nån mer i Why Not Bar

DSCF1468.jpg

Mera fest ifrån Why Not Bar

Dela på andra sajter

Efter en hel del hårt festande så var det dags för en fiske tur, gubbarna bjöd med oss annars hade vi nog inte orkat ta oss upp 06.00. eller ta oss upp o ta oss upp,,, vi satt o kröka tills att minibussen gick från deras hotell hehe

DSCF1602.jpg

Från fisketrippen

DSCF1623.jpg

Undervattens bild på polarn

DSCF1457.jpg

Fiskar som tycker om ris

DSCF1446.jpg

Ragge snorklar

DSCF1445.jpg

Teddy rockar under vatten

CIMG1212.jpg

Nu ska det fiskas!

CIMG1214.jpg

Blev två små rackare iaf!

CIMG1195.jpg

Bakis är det aldrig skoj o vara på en båt

CIMG1216.jpg

Blev en hård kväll dagen innan!

CIMG1247.jpg

Och en hård dag efter, svårt o smörja in sig själv!

Dela på andra sajter

Efter en hård fisketur med lite sömn begav vi oss hem igen o sov kanske ett par timmar o duschade av oss lite, men sen var det ju fest igen! Vi va tvugna att passa på för att Hasse skulle bara stanna en vecka o de andra bara två veckor! O efter en vecka så skulle vi vidare till full moon party på Koh Phangan också så det blev ett tajt schema!

DSCF1562.jpg

Dags o köra igång igen!

DSCF1560.jpg

Förfest på polarnas rum inne på Phuket Orchid Resort

DSCF1559.jpg

Timmy dricker Chang

CIMG1317.jpg

Stråhatten i högsta hugg!

DSCF1563.jpg

Benny kollar resultatet i Hockeyn! LHC!!!

CIMG1187.jpg

Smågrabbarna ville också vara med o dricka öl

DSCF1567.jpg

Ut till Patriks bar igen o dricka vidare

DSCF1566.jpg

Från Why Not Bar igen

DSCF1565.jpg

Roffan o Teddy tar bra ihop

DSCF1542.jpg

Blev en sväng till Safari med smågrabbarna också

DSCF1546.jpg

Svettigt o dansa tyckte polarn o gubben i bakgrunden vet jag inte vad han gör där!

DSC00016.jpg

Va ju inte alltid man åkte tuktuk till Safari! Jag o nån mer åkte med dessa damer

Dela på andra sajter

Sen var det dags för en tur till James Bond Island, både jag o rasmus o gubbarna hade ju redan varit där men dom ville ändå att vi skulle följa med o bjuds det så följer man ju med hehe!

CIMG1288.jpg

Nästa båttripp till ”james bond island”

CIMG1289.jpg

Fin natur

CIMG1291.jpg

En bild som ingen sett innan också

CIMG1287.jpg

Ännu mer natur

Efter James Bond island skulle vi ut i Karon o käka seafood o fick vänta lite så vi satte oss på närmsta sylta o tog en paraplydrink utan paraply för det fanns fan ingenstans!

CIMG1339.jpg

Lille olle ska ju va med på bild tyckte thaidamerna

CIMG1337.jpg

Vi skulle ju också vara med på bild självklart

CIMG1331.jpg

Olles kommentar ” Jag trodde inte det vara några muskler på dig ”

(Jag må vara fet men muskler finns där allt!)

CIMG1321.jpg

Blev lite seafood, gott med färskt i alla fall

Dela på andra sajter

DSC00026.jpg

Blev en sväng till Patrik efter all mat o en tripp upp till rummet för ett par chang innan

DSC00024.jpg

Grabbarna fick också följa med

DSC00020.jpg

Polarn va lite sugen på att visa att han kunde dansa!

CIMG1361.jpg

Ragge o Patrik ägarna till Why Not Bar

CIMG1367.jpg

Teddy o Dennis kan ta bra dom hehe

CIMG1353.jpg

Sen blev det bort till The Winner Bar för o lira lite biljard

Dela på andra sajter

Jag har inte så stor på hur bilderna är tagna med dagar imellan osv men jag skriver på känn, vissa dagar/kvällar hade jag med mig kamera andra hade Rasmus med sig! Men iaf det blir lite bilder hehe

Detta va iaf dagen efter hårt krökande så skulle vi till ett ap-tempel, kommer inte ihåg namnet på det riktigt, men det va en upplevelse! Nu efteråt har jag ju varit i många tempel med tjejen och hennes familj, men det va ju inte riktigt vad jag planerat att min partyresa skulle sluta i ett förhållande hehe

CIMG1268.jpg

Tripp till något ap-tempel någon stans i phuket

CIMG1279.jpg

10bath för lite bananer

CIMG1183.jpg

Sen efter trippen blev det långbord på ”Scandinavium” som ägs av Ralph och Pelle

Dela på andra sajter

Nu till en rätt så komisk del på denna resa! Vi skulle vidare till Koh Phangan för att köra ett Full Moon Party men fick inte tag på något hotell... Men Rasmus hade ju planerat innan jag kom att han skulle slagga med 3 tjejer som han kände som skulle dit så han ringde dom när vi satt på båten o det var inga problem! Jag fick bara reda på namnen när vi satt på båten, Sofia, Sara och Anneli... Sen pratade vi lite o jag frågade i vad dom hette i efternamn och vart dom kom ifrån... Det visade sig att Sofia var en gammal klasskamrat jag gått med i 4an 5an 6an hehe sen att Sara var min halvbrors Kusin och sen va Anneli deras kompis! Det blev riktigt sköj när vi fick se deras min när vi steg ur taxin vid hotellet hehe!

DSCF1687.jpg

Sofia (min gammla klasskompis), Sara (boddies kusin), Anneli och sen jag

DSCF1730.jpg

Sara som precis gjort sig i ordning för kvällen

DSCF1688.jpg

Buckets va gott

DSCF1694.jpg

Det tyckte Sofia också

DSCF1716.jpg

Nån snubbe från luleå o sen jag i bakgrunden som visar hur en bucket ska drickas

DSCF1720.jpg

Jag o en snubbe som vart iväg o poffat lite o sen satt oss för att ta lite mer buckets

Dela på andra sajter

Sen var det dags att köra lite Full Moon Party bilder!

DSCF1745.jpg

Rasmus visar hur en man borstar tänderna när vattnet är slut

DSCF1746.jpg

Va inte så gott som han trodde

DSC00004.jpg

Då va man igång igen!

Vet inte hur ni ser på dessa bilder men tar bort den om det behövs! Jag blev så snoopen när jag såg en tös som stog o dansa toppless på stranden hehe... En tös som man efter 1min tittat på såg att det var en kille hehe

[bildbortagen av P3]

Ja på full moon kunde man ju se allt! Här en Catoy som stog o dansade lite på stranden

Dela på andra sajter

Efter Full Moon så ville jag tillbaka till Phuket, trivdes bra som fasen där så jag ville tillbaka hehe, sen va det fruntimmer som drog lite också! Så efter 5 dagar på Koh Phangan åkte jag till Phuket igen o Rasmus till Koh Lipe! Jag tillbringade mina sista veckor i Phuket med nya vänner samt en bartjej jag träffade som det slutade mindre bra med som ni kanske ser på bilden här nedan! Vi tjafsade lite på fyllan en kväll o då satt det två st engelsmän samt två st svenskar i samma bar som blev lite tjuriga på mig för att jag sagt nått dumt åt dom... så när tjejen tog tag i mig o skulle gå hem så följde dom efter o sög tag i mig o slet tag i mitt halsband så det gick av samt så slog dom mig lite granna. Jag fuller som en kastrull slet upp en plaststol o slog av mot ett räcke så jag kunde skydda mig, men då laddar tjejen en handväska i huvet på mig för att hon inte ville att jag skulle hamna hos polisen. men i hennes handväska va min kortplånbok, i metal som gav ett jack i huvet på mig... Så det blev tuktuk till Patong Hospital för att sy... Enda jag kommer ihåg är att jag gick in i tuktuken o sen att det gjorde ont i skallen.

Hade blivit magpumpad och sydd den kvällen. Mindre bra minne från en så lyckad resa tidigare! Så dagen efter var jag nykter en dag efter 36 dagars knökfylla. Sen va jag påt igen tills att jag skulle hem! Efter detta så lugnade jag ner mig markant o drack inte lika mycket sprit samt bad den bruden att dra... Sen umgicks jag med en annan tjej i ca en veckas tid innan hon följde med mig hem till hotellet och nu är vi fortfarande idag tillsammans ca 1 1/2 år senare!

Men som ni kanske förstått så blev det en hel del alkohol eller rättare sagt bara alkohol mer eller mindre jag var nykter 1dag på 60 dagars semester... vilket jag verkligen ångrar! Har inte gjort om det på de andra resorna kan jag säga!

DSC00044.jpg

3 dagar efter man fått stryk!

Blev ju en del supande som ni kanske förstått men jag han ändå se en hel del tack vare Patrik som fixade nytt hotel åt mig i Kata så man va tvungen o ha en motorcykel för att ta sig nånstans! Han visade mig runt i phuket och vi festade som fasen ihop! Hade riktigt skoj! Måste vi göra om nån gång snart Patrik!

DSC00277.jpg

Mitt Fordon under 1 månads tid

DSC00285.jpg

DSC00282.jpg

DSC00283.jpg

DSC00284.jpg

Några bilder ifrån nån Viewpoint i Rawai, vacker utsikt må jag säga

DSC00274.jpg

Blev ett stop vid Kata Viewpoint också

DSC00287.jpg

Samt en påfyllning av Heineken någonstans vid vattnet

DSC00295.jpg

Bar överkropp i 5timmars runtripp på båga gav sina spår!

Dela på andra sajter

Efter händelsen så tog jag det lite lugnare iaf och umgicks med Patrik från Why Not Bar i Karon som är en väldigt god vänn till mig nu! Vi åkte på Phuket Bike week o tog lite moppe turer osv samt ölade med lite av hans vänner som jag nu känner idag!

Hann ju också med en tripp till Patong för att se Bike week och det svenska AC/DC coverbandet!

DSC00316.jpg

DSC00307.jpg

Fräsh båge, svårt som fan o få bra bilder

DSC00312.jpg

En thailändare som gillade AC/DC o stog o digga med sin son kl 01.00 på natten

Hann också med ett påskbord hos Pelle på ”Scandinavium” med BBQ o Thai-mat för den som ville ha också! Riktigt trevligt ett ordentligt gäng svenskar som va där!

DSC00125.jpg

DSC00126.jpg

Dela på andra sajter

Sen blev det vidare till Patriks bar igen!

DSC00062-2.jpg

DSC00127.jpg

Patrik visar hur man ska kasta pil!

DSC00128.jpg

Samt vilken pondus man får när man är barägare i LOS

DSC00113-1.jpg

En av de som jobbade i Why Not Bar

DSC00221.jpg

Why Not Bars vakthund Butch

DSC00218-1.jpg

Söt vovve

DSC00222.jpg

Patrik o Ralph

DSC00266.jpg

Patric från Kanada, Jag och sen Patrik

DSC00264.jpg

Patrik o två norrbaggar

DSC00263.jpg

Patrik igen i baren

DSC00180.jpg

Nån snubbe från sverige vi satt o prata med

DSC00299.jpg

En kåt norrman

DSC00298.jpg

En tjej från en annan bar som kom på besök o dansade lite

Ny dag och nu baren " Playboy Bar " som låg mitt imot Patriks bar

DSC00189.jpg

Patong tjejer på besök

DSC00159.jpg

Fick man en liten dans för sig själv också

DSC00151.jpg

En pratglad dansk

DSC00105.jpg

Japaner på besök i baren! Haha fan så roliga dom va!

DSC00202.jpg

Sen blev det Safari o min fråga är ” får man se ut hur som helst? ”

DSC00115.jpg

Passade på att visa hur ett ölrör ska drickas!

DSC00120.jpg

Ett gäng homos på Safari och en kompis till min tjej haha

Dela på andra sajter

DSC00135.jpg

Denna innepub har jag besökt många gånger efter min första resa, men kommer aldrig ihåg namnet på den hehe

DSC00173.jpg

Hängde Norska, Thailändska och Svenska polisuniformer på väggarna vilket jag tyckte va lite fränt i en bar i Thailand

Blev ett par resor till tjejens föräldrar också men orkar inte lägga in dom i rätt ordning bland bilderna så jag lägger dom här

DSC00259.jpg

Fin utsikt ifrån baksidan

DSC00271.jpg

Arbetar boende vid nån vattenreservuar eller hur det stavas!

O sen va det dags att resa hem igen! Va så jävla uttråkad på flygplattsen att jag tog en fin bild på mina ben!

DSC00335.jpg

Tackar för mig och hoppas denna partybildserie duger hehe

Dela på andra sajter

Hehe Bob,

Det verkar ju inte ha varit så nyktert på denna resa ;-)

Trevligt att du kan röja lite med din far!

Min far... nej det blir nog inget med det ;-(

Tack för kul bilder!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

:D mycket roande berättelse,skrattade oavbrutet åt första delen med öl-öppningen och kostym-nissarna,kanon,strålande. :D

Tack Bob

sommar-hälsningar från svenska södern

Tobbe

Long live the King

Dela på andra sajter

:D mycket roande berättelse,skrattade oavbrutet åt första delen med öl-öppningen och kostym-nissarna,kanon,strålande. :D

Tack Bob

sommar-hälsningar från svenska södern

Tobbe

Hehe jadu det va så jag garvade lite själv när jag satt där på tåget o smögsöp för att jag skulle på semester hehe :D

Dela på andra sajter

bobban  :thumbsup:

din festprisse  :sneaky:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

bobban  :thumbsup:

din festprisse  :sneaky:

det vet du :thumbsup: Väntar fortfarande på en inbjudan till casa el Enis!  :crazy:

Dela på andra sajter

he he det var en kul bildserie 8)

Får jag gissa på vem detta kan vara :sneaky:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...