Jump to content
IGNORERAD

Hjälp! Windows på Mac krånglar


Magrood

Recommended Posts

Quote

Som vanligt surfar jag på min unix mobil, iPhone.

Nånstans går gränsen, jag surfar på datorn, ser på film på TV'n, ringer från mobilen..

Kommer aldrig heller stoppa nån bluetooth i örat, men å andra sidan sa jag ju 1995 att jag aldrig skulle skaffa mig mobiltelefon  :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    17

  • Herr Chang

    10

  • Magrood

    8

  • GammalDansken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Ja kära vänner. En Apple dator är dyr, en Windowsdator är billig.

Jag kan ge en lång lista på varför billig skit är dåligt, men jag avstår för majoritetens skull :-)

Som vanligt surfar jag på min unix mobil, iPhone.

Siamkap

Ja kära vänner. En Porsche bil är dyr, en volvobil är billig.

Jag kan ge en lång lista på varför billig skit är dåligt, men jag avstår för majoritetens skull :-)

Som vanligt glider jag runt i min Porsche Cab.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Klart jag missförstår dig  :mdr:

he he he...

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

En Volvo är inte billig. Hyundai och Tata är billiga bilar. 

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Tack - det visar att du förstått.

mvh GD

Att jag inte förstår beror på att du skriver som en kratta.

En sak som är väldigt bra med Mac är att man slipper dom jäkla virus programmen som drar resurser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En sak som är väldigt bra med Mac är att man slipper dom jäkla virus programmen som drar resurser.

Virus är ett otyg, och enda anledningen att man slipper dom på Mac är att Mac är för litet. Gör man ett virus så vill man sabba så mycket som möjligt, så då skrivs dom för Windows. Men om jag fattat saken rätt så kör många Mac-ägare Windows som startas upp via någon dualboot? Och då måste ju även Mac ha antivirus, den blir ju liksom inte osårbar bara för att den har ett äpple som logga.

*edit*Ha antivirus på sitt Windows, bara så det inte blev otydligt.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst Farang,

Det Windows som man kör på en Mac är lika utsatt för virusrisk som en vanlig PC.

Helt riktigt att ingen finner det värt besväret att skriva virus till Mac, för det är i teorin förstås möjligt. Men om det nu skulle vara lätt så borde det vara någon som skriver ett, om inte annat för att få tyst på alla kaxiga Apple fan boys ;-)

Men... fortfarade noll virus för Mac OS X, och mer än hundra tusen för Windows... Ha det så kul med era antivirusprogram!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst Farang,

Det Windows som man kör på en Mac är lika utsatt för virusrisk som en vanlig PC.

Helt riktigt att ingen finner det värt besväret att skriva virus till Mac, för det är i teorin förstås möjligt. Men om det nu skulle vara lätt så borde det vara någon som skriver ett, om inte annat för att få tyst på alla kaxiga Apple fan boys ;-)

Men... fortfarade noll virus för Mac OS X, och mer än hundra tusen för Windows... Ha det så kul med era antivirusprogram!

Herr Chang har talat.

http://www.macworld.04/daizovi.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Virus är ett otyg, och enda anledningen att man slipper dom på Mac är att Mac är för litet. Gör man ett virus så vill man sabba så mycket som möjligt, så då skrivs dom för Windows. Men om jag fattat saken rätt så kör många Mac-ägare Windows som startas upp via någon dualboot? Och då måste ju även Mac ha antivirus, den blir ju liksom inte osårbar bara för att den har ett äpple som logga.

*edit*Ha antivirus på sitt Windows, bara så det inte blev otydligt.

Nej det är inte sant för viruset kan inte skriva på Mac partitionen för den har ett annat filsystem än PC.

Wow...ett virus till mac när det finns tusentals till PC...kom in i matchen och släpp hörnflaggan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej det är inte sant för viruset kan inte skriva på Mac partitionen för den har ett annat filsystem än PC.

Läs om, läs rätt... körde ju till och med en edit för att det skulle bli tydligt

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej det är inte sant för viruset kan inte skriva på Mac partitionen för den har ett annat filsystem än PC.

Wow...ett virus till mac när det finns tusentals till PC...kom in i matchen och släpp hörnflaggan.

Din Windowsinstallation är inte immun mot Windowsvirus. Att viruset till 100% sannolikhet inte är kapabelt att skriva till din HFS+partition är en helt annan sak. Om man kör Windows på sin Mac så bör man ha antivirus när man kör windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ska vi snacka säkerhet kan ni lägga ner direkt om ni har PC.

För hur många uppdateringar är det inte som kommer på grund av att dom hittat nått hål i säkerheten.

Visst det GÅR att infektera en Mac men inte på samma sätt som en PC.

Eftersom på Mac är det inte så att man kör ett installations program utan varje program är en image fil av en cd/dvd och det kan inte köras av sig själv

Fan en PC är som ett durkslag där det finns tusentals hål får dom som vill komma in

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Din Windowsinstallation är inte immun mot Windowsvirus. Att viruset till 100% sannolikhet inte är kapabelt att skriva till din HFS+partition är en helt annan sak. Om man kör Windows på sin Mac så bör man ha antivirus när man kör windows.

Ja man måste ha ett virus program på PC-partitionen för Windows suger på säkerhet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Läs om, läs rätt... körde ju till och med en edit för att det skulle bli tydligt

Jo det blev otydligt FAST du gjorde en edit ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja man måste ha ett virus program på PC-partitionen för Windows suger på säkerhet

Nu ramlade poletten ner ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Nu ramlade poletten ner ;)

Och då förstå du varför jag gått över till Mac också :)

Allvarligt...det jag inte gillar med Windows längre är allt lull lull i operativ systemet som segar ner.

När Microsoft har lagt in så många funktioner och valmöjligheter så blir det bara segt.

Operativ systemet kräver mer resurser helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska vi snacka säkerhet kan ni lägga ner direkt om ni har PC.

För hur många uppdateringar är det inte som kommer på grund av att dom hittat nått hål i säkerheten.

Visst det GÅR att infektera en Mac men inte på samma sätt som en PC.

Eftersom på Mac är det inte så att man kör ett installations program utan varje program är en image fil av en cd/dvd och det kan inte köras av sig själv

Fan en PC är som ett durkslag där det finns tusentals hål får dom som vill komma in

Ok, jag laddade ner en imagefil av Firefox till OS X förra veckan eftersom jag blev mäkta less på den undermåliga Safarin (som dessutom kryllar av säkerhetshål, det är alltid den som hackas först i hacker contests, googla lite...). Att Firefox och annan mjukvara kommer som dmg-filer spelar ju ingen roll, det är ju ändå exekverbar kod som måste köras om man vill använda programmen och den kan vara lika mycket skadlig kod på OS X som på Windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och då förstå du varför jag gått över till Mac också :)

Nej seriöst så förstår jag inte varför man byter till Mac, när man ändå skall installera Windows på den.

Quote

Allvarligt...det jag inte gillar med Windows längre är allt lull lull i operativ systemet som segar ner.

När Microsoft har lagt in så många funktioner och valmöjligheter så blir det bara segt.

Operativ systemet kräver mer resurser helt enkelt.

Vista håller jag med om, har aldrig sett ett mer bedrövligt OS. Till och med Winamp laggade när jag spelade musik.

Nya Windows 7 däremot, snyggt som f*n samt att datorn verkar mindre nerlastad än med XP till och med.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Ok, jag laddade ner en imagefil av Firefox till OS X förra veckan eftersom jag blev mäkta less på den undermåliga Safarin (som dessutom kryllar av säkerhetshål, det är alltid den som hackas först i hacker contests, googla lite...). Att Firefox och annan mjukvara kommer som dmg-filer spelar ju ingen roll, det är ju ändå exekverbar kod som måste köras om man vill använda programmen och den kan vara lika mycket skadlig kod på OS X som på Windows.

Det är sant men det kan aldrig installera sig själv som det kan göra på PC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Nej seriöst så förstår jag inte varför man byter till Mac, när man ändå skall installera Windows på den.

Vista håller jag med om, har aldrig sett ett mer bedrövligt OS. Till och med Winamp laggade när jag spelade musik.

Nya Windows 7 däremot, snyggt som f*n samt att datorn verkar mindre nerlastad än med XP till och med.

Jag kan bara svara för mig själv men för mig måste jag ha XP för att kunna spela poker.

Men det börjar komma klienter till Mac så snart kan jag slänga ut Windows för gott  :preved:

Windows 7 har jag testat men det är för likt Vista för att jag ska gilla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Ok, jag laddade ner en imagefil av Firefox till OS X förra veckan eftersom jag blev mäkta less på den undermåliga Safarin (som dessutom kryllar av säkerhetshål, det är alltid den som hackas först i hacker contests, googla lite...). Att Firefox och annan mjukvara kommer som dmg-filer spelar ju ingen roll, det är ju ändå exekverbar kod som måste köras om man vill använda programmen och den kan vara lika mycket skadlig kod på OS X som på Windows.

Har alltid gillat Firefox för deras stilrena design och att det alltid gått snabbt att starta och surfa med.

MEN det är en sak som jag inte gillar när jag använder Firefox på Macen.

När man ska scrolla på en hemsida så hackar det...irriterande som tusan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...