Jump to content
IGNORERAD

Senaste snutvarianten i Pattis


Jive

Recommended Posts

En ensam farang kör moppe på 2:nd alt. Beachroad.

Det blir stopp i trafiken.

En thaitjej kommer rusande och sätter sej bakom farangen på moppen.

Strax efter kommer polisen och påtalar att "girlfrien have no helmet - 400 baht.

Inga protester hjälper. Betala på plats eller åk ner till stationen med böteslappen och jag behåller körkortet så länge.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullkomligt lysande! Tänk om dom som listar ut sådana "scams" i stället använde sin kapacitet till samhällets gagn...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Har för mig att det bara är den som kör som måste ha hjälm i Thailand.

Eller har dom ändrat det??

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljungen du är dåligt uppdaterad. BKK har haft det i många år

även Pattaya har haft det ett bra tag så man måste sitta med

en svettig hjälm på moppetaxin bl.a

Thai Law:

ALL riders on a motor bike (including the passenger) MUST

wear a crash helmet at all times. This law is ignored by many

people and most motor bike hirers do not highlight this legal

requirement and do not even offer a crash helmet with the bike.

http://www.phuket-in...om/alexrent.htm

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jive,

Hände det dig?

Men Buzzen?

När såg du Jive på en motobike?

Enda chansen måste ju varit att det var han som hoppade på där bak. :yes:

Sorry Jive, kunde inte hålla fingrarna i styr. :wai:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

LOL, fast jag såg honom faktiskt på en moppe för bara 2 månader sedan!

Däremot så har jag aldrig sett honom springa! Och ännu mindre hoppa. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I mars månad stod jag 3 km från Chron Chom gränsövergången nära Surin och där har polisen en fast postering som i princip är bemannad varje dag. på 15 minuter som jag kolla in aktiviteten så stoppade dom 3 mopeder där passagerarna inte hade jälm och alla 3 kom efter besök i kuren ut med varsin böteslapp.Noteras bör att priset för en jälm är lägre än böterna för en förseelse.Min jälm kostade 300 Tbh i Luei.

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

LOL, fast jag såg honom faktiskt på en moppe för bara 2 månader sedan!

Däremot så har jag aldrig sett honom springa! Och ännu mindre hoppa. :)

Jag har sett han bowla  :bag:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En ensam farang kör moppe på 2:nd alt. Beachroad.

Det blir stopp i trafiken.

En thaitjej kommer rusande och sätter sej bakom farangen på moppen.

Strax efter kommer polisen och påtalar att "girlfrien have no helmet - 400 baht.

Inga protester hjälper. Betala på plats eller åk ner till stationen med böteslappen och jag behåller körkortet så länge.

Vem är skylldig att betala böterna om passageraren saknar hjälm egentligen? Är det alltid föraren?

Om förhållandet varit det omvända, thaitjejen skjutsar farangen som saknar hjälm... Då betalar hon förståss.  :whistle:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En ensam farang kör moppe på 2:nd alt. Beachroad.

Det blir stopp i trafiken.

En thaitjej kommer rusande och sätter sej bakom farangen på moppen.

Strax efter kommer polisen och påtalar att "girlfrien have no helmet - 400 baht.

Inga protester hjälper. Betala på plats eller åk ner till stationen med böteslappen och jag behåller körkortet så länge.

Antagligen för många som använder hjälmen nuförtiden  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I mars månad stod jag 3 km från Chron Chom gränsövergången nära Surin och där har polisen en fast postering som i princip är bemannad varje dag. på 15 minuter som jag kolla in aktiviteten så stoppade dom 3 mopeder där passagerarna inte hade jälm och alla 3 kom efter besök i kuren ut med varsin böteslapp.Noteras bör att priset för en jälm är lägre än böterna för en förseelse.Min jälm kostade 300 Tbh i Luei.

Ingvar

Hej,

Jo för 300 bath får man i alla fall nåt som påminner om skydd, köpte en "annonsvara" bara för att ha en prisreducerare på min motobaj  för 190 bath, bara för skoj skull drog jag en hammare i hjälmen, inte speciellt hårt men hål blev det, den godkänner polisen fortfarande vid sina kontroller. Bevisar väl än en gång att det är inte säkerheten som går i första hand utan bathen.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte ens thaiarna förstått kopplingen hjälm - säkerhet. De ser endast relationen hjälm - inga böter. Vill jag ha hjälm på moppe taxin på natten (tror och hoppas den ger liiite skydd i alla fall) får jag nästan alltid säga till om det. Police sleap...!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Bevisar väl än en gång att det är inte säkerheten som går i första hand utan bathen.

MVH

Baa

For dig eller poliserna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jive,

Hände det dig?

Nej, det hände en bowlingpolare.

Han kom in i bowlinghallen och var alldeles uppriven efter händelsen.

Då kom snacket igång och det visade sej att fler hade varit med om samma grej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Quote

Jag tror inte ens thaiarna förstått kopplingen hjälm - säkerhet. De ser endast relationen hjälm - inga böter. Vill jag ha hjälm på moppe taxin på natten (tror och hoppas den ger liiite skydd i alla fall) får jag nästan alltid säga till om det. Police sleap...!

Detsamma galler bilbalterna, de tror att det ar bara for polisens skull man har balte pa sig.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

For dig eller poliserna?

Polisen så klart, dom kollar naturligtvis att hammaren "vapnet" är avlägsnat. :crazy:

Min egen säkerhet trodde jag var högre tills jag råkade se Folksams utredning om MC hjälmar. Den billiga svennevarianten från Biltema var överlägsen dom dyra proffshjälmarna, så det kanske blir att ta en Thaihjälm i år försäkerhets skull. :mdr:

MVH

Baa, (som blivit stoppaad ett antal ggr men ännu ej behövt betalt)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En ensam farang kör moppe på 2:nd alt. Beachroad.

Det blir stopp i trafiken.

En thaitjej kommer rusande och sätter sej bakom farangen på moppen.

Strax efter kommer polisen och påtalar att "girlfrien have no helmet - 400 baht.

Inga protester hjälper. Betala på plats eller åk ner till stationen med böteslappen och jag behåller körkortet så länge.

Bara i den pittoreska fiskebyn mina vänner...

Kommer det alltså en helt okänd brud och hoppar på moppen vid stopp i trafiken med polisen i högsta hugg så inte fan hade jag betalt någonting. Bruden hade åkt av innan vi rullat en centimeter!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara i den pittoreska fiskebyn mina vänner...

Kommer det alltså en helt okänd brud och hoppar på moppen vid stopp i trafiken med polisen i högsta hugg så inte fan hade jag betalt någonting. Bruden hade åkt av innan vi rullat en centimeter!

Hmm... ja ett visst mått av "som nam naa" är väl befogat om man kör vidare med damen bak på. Framgår inte riktigt om så var fallet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmm... ja ett visst mått av "som nam naa" är väl befogat om man kör vidare med damen bak på. Framgår inte riktigt om så var fallet?

Herr Chang har talat.

Skall kolla detaljerna nästa gång jag träffar honom.

Kan ju tänkas att tjejen frågade om skjuts och att hon fick hoppa upp där bak.

Det här framställdes som att man såg ett samarbete mellan polismannen och tjejen för lite extrainkomst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skall kolla detaljerna nästa gång jag träffar honom.

Kan ju tänkas att tjejen frågade om skjuts och att hon fick hoppa upp där bak.

Det här framställdes som att man såg ett samarbete mellan polismannen och tjejen för lite extrainkomst.

Oavsett vilket så tackar jag för upplysningen om denna scam. Nu är man förberedd om det skulle inträffa en själv.

Bara att flina tillbaka till snuten och säga, me have helmit, give my gölflend ticket ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Oavsett vilket så tackar jag för upplysningen om denna scam. Nu är man förberedd om det skulle inträffa en själv.

Bara att flina tillbaka till snuten och säga, me have helmit, give my gölflend ticket ;)

Ska inte svaret vara, me have helmit, give gilfliend yooo ticket?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...