Jump to content
IGNORERAD

Norwegian


Kabbanoss

Recommended Posts

Morsning!

Tänkte fråga om nån har aktuell info om Premium flex till Bangkok.

Som jag förstår flyger dom inte dreamline för tillfälligt, undrar vad för plan dom har istället ?

Själv är jag inte så bra på att hitta rätt på nätet så försöker här.

Vill flyga direkt och då det skiljer c 14000 mot buisness på thai så kan det kanske vara värt ett försök!

 

MVH 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    31

  • Nicholas

    25

  • Amigo

    17

  • samet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Förstår inte frågan.

 

Norwegian kör Dreamliner som vanligt till Bangkok. 

 

Premium Flex och Business är inte samma produkt, inte på något sätt jämförbara, det har avhandlats i tidigare trådar vilken skillnad det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag trodde det här va ett forum där vi mindre kunniga kunde ställa en fråga till er mer kunniga utan att bli avsnäst!

Jag hade fått för mig att det var dom planen som stod på marken, sorry.

Av ditt svar så är det värt 14k ok.

Jag sökte faktiskt på norwegian och hittade inget direkt och min tanke var då att det inte gäller om de flyger ett annat plan nu, sorry igen.

Kanske skulle ha specat mina krav också men dom är inte så stora mer än att jag vill ha lite utrymme, lutning på stol, ingår det nån mat o dricka egentligen.

Såg att det ingår fast track också men nån på forumet sa att det var inte öppet dygnet runt?

 MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kabbanoss:

Ok, jag trodde det här va ett forum där vi mindre kunniga kunde ställa en fråga till er mer kunniga utan att bli avsnäst!

Jag hade fått för mig att det var dom planen som stod på marken, sorry.

Av ditt svar så är det värt 14k ok.

Jag sökte faktiskt på norwegian och hittade inget direkt och min tanke var då att det inte gäller om de flyger ett annat plan nu, sorry igen.

Kanske skulle ha specat mina krav också men dom är inte så stora mer än att jag vill ha lite utrymme, lutning på stol, ingår det nån mat o dricka egentligen.

Såg att det ingår fast track också men nån på forumet sa att det var inte öppet dygnet runt?

 MVH

Avsnäst. Absolut inte.

Det är Boeing 737 MAX som står på backen. Det är ett narrow-body short-haul plan. 

 

Boeing 787 Dreamliner är ett wide-body long-haul plan. De har inte haft problem sedan det var nytt för flera år sedan, då hade de problem med batterier.

 

Mat och dryck får du i Premium. Stolen är bredare och kan lutas till ett halvliggande läge. 

 

Skillnaden till business på thai är inte gigantisk. Skulle säga att skillnaden är ungefär densamma mellan ekonomi och premium som mellan premium och business. 

 

Jag hade inte betalt 14k extra för att flyga Thai business. Rimligt pris är premium 50% högre än ekonomi. Business ytterligare 50% på premium. 

 

Om inte direktflyget är avgörande för dig finns det mycket prisvärda businessbiljetter med både Finnair och Qatar till Bangkok för ca 15-18k.

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev samet:

Det är Boeing 787 MAX som står på backen. Det är ett narrow-body short-haul plan. 

Nu blev det rörigt ;)

 

1 timme sedan, skrev Kabbanoss:

Ok, jag trodde det här va ett forum där vi mindre kunniga kunde ställa en fråga till er mer kunniga utan att bli avsnäst!

Jag hade fått för mig att det var dom planen som stod på marken, sorry.

Av ditt svar så är det värt 14k ok.

Finns hur mycket som helst om Norwegian på forumet, skulle nog vilja säga att de har marknadens kanske sämsta PE produkt(knappt den kan kallas det), men däremot ett lämpligt färdsätt till Thailand i och med de har direktavgångar till Thailand från Sverige då och då.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nu blev det rörigt ;)

Bra öga. Elefantfingret tryckte fel siffra. Justerat till en 3:a nu. Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

Boeing 787 Dreamliner är ett wide-body long-haul plan. De har inte haft problem sedan det var nytt för flera år sedan, då hade de problem med batterie

Mja, de har haft problem under sensommar/hösten då flera maskiner varit på motorbyten samt några stått trasiga av andra orsaker. Det har varit mkt inhyrt bla en 380. Hur de ligger till för tillfället vet jag inte men tror de var runt 10 longhaulmaskiner kort ett tag. Så frågan var nog inte helt obefogad.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Knasen:

Mja, de har haft problem under sensommar/hösten då flera maskiner varit på motorbyten samt några stått trasiga av andra orsaker. Det har varit mkt inhyrt bla en 380. Hur de ligger till för tillfället vet jag inte men tror de var runt 10 longhaulmaskiner kort ett tag. Så frågan var nog inte helt obefogad.

 

Javisst blir det ibland en del maskiner stående, trasiga eller för check-up. Men de största problemen med brist på plan har ju berott på att alla MAX stått stilla och då ersatts av annat. 

 

Vad jag kan se av historiken har det alltid varit 787 Dreamliner på ARN-BKK-ARN. 

 

Men visst har Norwegian fått hyra in en massa plan för att hantera situationen. 

 

Kan tycka de hanterat del ganska väl. Finns många andra bolag som är sämre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för infot Samet.

Finnair och qatar var alternativen jag kollat på men bestämt mig för att jag vill flyga direkt men songsangs uttalande om då och då kan man ju tolka som att de har problem ?

Nån med erfarenhet av att de får mellanlanda pga problem ?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Tack för infot Samet.

Finnair och qatar var alternativen jag kollat på men bestämt mig för att jag vill flyga direkt men songsangs uttalande om då och då kan man ju tolka som att de har problem ?

Nån med erfarenhet av att de får mellanlanda pga problem ?

 

Finnair är ju ett väldigt kort skutt över pölen bara. Sedan den långa flygningen. Vantaa i Helsingfors är dessutom bra att byta på, inge jätteavstånd och väldigt logisk. 

 

Mellanlandningar/oplanerade landningar eller nödlandningar är ytterst ovanligt och inte något du behöver ta hänsyn till i din planering. 

 

Qatar är den bästa produkten av de 4 du nu tittar på. Men nackdelen är att det är tbå medellånga flygningar. Thai är näst bäst, fördel direktflyg, nackdelen är priset. Nummer tre är Finnair, kort första flyg och prisvärt. Norwegian är den minst bra produkten men direktflyg och priset är stora fördelar. 

 

Jag hade valt Qatar eller Finnair. Pris och kvalitét på produkten är avgörande för mig mer än direktflyg och flygtider. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Tack för infot Samet.

Finnair och qatar var alternativen jag kollat på men bestämt mig för att jag vill flyga direkt men songsangs uttalande om då och då kan man ju tolka som att de har problem ?

Nån med erfarenhet av att de får mellanlanda pga problem ?

Nja, hans kommentarer ska du inte lyssna så mkt på. Han är sur över att Baggarna inte flyger varje dag arn-bkk😉

 

Har åkt med dem många ggr och har alltid varit nöjd. Enda bolag som man får exakt vad man betalar för.

 

När det gäller PE så är det väl stora bekväma stolar och allt ingår, men självklart går det ej jämföra med arabernas fina klasser. Se det som en budgetbusiness.

 

Så var inte rädd för Norwegian, jag tycker de levererar vad de lovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Tack för infot Samet.

Finnair och qatar var alternativen jag kollat på men bestämt mig för att jag vill flyga direkt men songsangs uttalande om då och då kan man ju tolka som att de har problem ?

Nån med erfarenhet av att de får mellanlanda pga problem ?

Du ska inte ta för allvarligt på vad jag skrev, men PE med Norwegian, som är ett LCC bolag är inte riktigt det samma som tex PE med Lufthansa, vad gäller service, mat och dryck.

Men jag har bara åkt en gång med dem, och de sak ha kredit för sina PE-stolar som var helt ok.

Men i ditt fall hade jag tagit finnarna alla dagar i veckan, om nu du inte värderar direktflyget högre.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev frogfish:

Nja, hans kommentarer ska du inte lyssna så mkt på. Han är sur över att Baggarna inte flyger varje dag arn-bkk😉

 

Har åkt med dem många ggr och har alltid varit nöjd. Enda bolag som man får exakt vad man betalar för.

 

När det gäller PE så är det väl stora bekväma stolar och allt ingår, men självklart går det ej jämföra med arabernas fina klasser. Se det som en budgetbusiness.

 

Så var inte rädd för Norwegian, jag tycker de levererar vad de lovar.

 

Nu blandar du ihop mig med @Soengsang

 

Jag har absolut inget emot Baggarna. Förutom att det var ett jävla liv och spring i kabinen på dagflyget hem. Utgår från GOT så får alltid en mellanlandning ändå. 

 

Baggarna är en klassisk LLC, du får vad du betalar för, precis det och inget mer. 

 

Att därtill jämföra PE med Biz blir inte rättvist. 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar väl ingen roll var man sitter eller? Har aldrig sett det som något problem om man nu inte är 2m lång eller ovanligt bred över röven.

Skulle aldrig betala 15-20kkr X 2 för att flyga.

 

10-11,5 tim att sitta är väl inget, man kan resa sig ibland om man har lust, jag ser det som en normal dag på jobbet 😉 Mohaa

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Javisst blir det ibland en del maskiner stående, trasiga eller för check-up. Men de största problemen med brist på plan har ju berott på att alla MAX stått stilla och då ersatts av annat. 

 

Vad jag kan se av historiken har det alltid varit 787 Dreamliner på ARN-BKK-ARN. 

 

Men visst har Norwegian fått hyra in en massa plan för att hantera situationen. 

 

Kan tycka de hanterat del ganska väl. Finns många andra bolag som är sämre...

https://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=251249

 

Sluta yra nu. Norwegian har haft problem med sina Dreamliners motorer och därför har dom fått hyra in för longhaul. Max-planen är en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Knasen:

https://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=251249

 

Sluta yra nu. Norwegian har haft problem med sina Dreamliners motorer och därför har dom fått hyra in för longhaul. Max-planen är en annan historia.

Jag yrar inte ett dugg. Inte mer än dig i sådana fall.

 

Jag sade inte emot att plan står på backen för att de är trasiga eller behöver check.

 

Men att som du få det till att alla maskiner är borta... nej. 

 

De 7 maskinerna du länkade till motsvarar 20% av Baggarnas flotta av Dreamliner, de har nämligen 35st. 

 

Så övriga 28 plan flög då som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Knasen:

https://www.flygtorget.se/Forum/Detaljer.aspx?ForumKatID=1&ID=251249

 

Sluta yra nu. Norwegian har haft problem med sina Dreamliners motorer och därför har dom fått hyra in för longhaul. Max-planen är en annan historia.

När hade baggarna sist ett ersättningsplan på BKK, vad jag kan se på den sista historiken bara B787?

Däremot på US har de väl haft en del A380 nu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev ItaMar:

Spelar väl ingen roll var man sitter eller? Har aldrig sett det som något problem om man nu inte är 2m lång eller ovanligt bred över röven.

Skulle aldrig betala 15-20kkr X 2 för att flyga.

 

10-11,5 tim att sitta är väl inget.

Tur att vi alla är olika :)

Betalar med glädje 20k för att slippa sitta :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev samet:

Jag yrar inte ett dugg. Inte mer än dig i sådana fall.

 

Jag sade inte emot att plan står på backen för att de är trasiga eller behöver check.

 

Men att som du få det till att alla maskiner är borta... nej. 

 

De 7 maskinerna du länkade till motsvarar 20% av Baggarnas flotta av Dreamliner, de har nämligen 35st. 

 

Så övriga 28 plan flög då som vanligt.

Så du tror att det är normalt att 20% av maskinerna står på backen samtidigt för att motorerna måste bytas? Du påstod att Norwegian inte haft problem med sina dremliners sedan introduktionen när batterierna krånglade, jag hävdar att dom har haft stora problem efter det med motorerna. Så vem yrar?

 

Det är vida känt att Norwegian har problem med sina Rolls Royce motorer på sina dreamliners och är inte några vanliga små problem som löses under normalt planerad underhåll.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

 

Nu blandar du ihop mig med @Soengsang

 

Jag har absolut inget emot Baggarna. Förutom att det var ett jävla liv och spring i kabinen på dagflyget hem. Utgår från GOT så får alltid en mellanlandning ändå. 

 

Baggarna är en klassisk LLC, du får vad du betalar för, precis det och inget mer. 

 

Att därtill jämföra PE med Biz blir inte rättvist. 

Det var songsangen jag syftade på. Kanske var otydligt.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ItaMar:

Spelar väl ingen roll var man sitter eller? Har aldrig sett det som något problem om man nu inte är 2m lång eller ovanligt bred över röven.

Skulle aldrig betala 15-20kkr X 2 för att flyga.

 

10-11,5 tim att sitta är väl inget, man kan resa sig ibland om man har lust, jag ser det som en normal dag på jobbet 😉 Mohaa

Jo för mig gör det, sist jag åkte ner med thai hade dom 747 som hade 33 tum i ekonomi (tyckte det var lite trångt) men sen dom böt plan så är det väl bara 31 tum om jag kommer ihåg rätt.

Såg att norsken har 140cm i benutrymme PE flex.

Det blir nog norwegian för  c8k  så kan man bo lite bättre för mellanskillnaden.

Hade jag bott i götet så hade jag tagit Finnair då ett byte är oudvikligt. (är stockholmare)

Tackar så mycket för inputen.

 

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste be om ursäkt ang min prisbild hos norsken, va upp till resebyrån och skulle införskaffa biljett och då gick det upp för mig att det var enkelbiljett som jag hänvisade till!!!!!!!!

Ibland är man inte spelklar helt enkelt.

Men det framkom ju en del nyttigt för mig ändå i tråden och jag förstod Samets argumentation bättre.

Blir nog PE eller buisness med finnarna alternativt buisness thai.

Nån här som kan jämföra PE kontra buisness hos finnarna ?

Tackar på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite sökande så har jag kommit fram till detta:

Norsken PE 13300 , Fördel direktflyg nackdel inte buisness. 2 dagsflyg fortfarande en utmanare. 

Qatar buisness 15500 fördel otroligt bra pris av ett bolag av hög klass. 2 nattflyg .stor nackdel gillar inte qatar som land.

finnair buisness 18500 fördel tidigt stopp och åkt med förut, 1.5 nattflyg. nackdel 3000 ner till qatar.

Thai buisness 21800 fördel direktflyg, alltid gillat hemrese tiden. nackdel dyr.

Får klura på det här i något dygn.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kabbanoss:

Efter lite sökande så har jag kommit fram till detta:

Norsken PE 13300 , Fördel direktflyg nackdel inte buisness. 2 dagsflyg fortfarande en utmanare. 

Qatar buisness 15500 fördel otroligt bra pris av ett bolag av hög klass. 2 nattflyg .stor nackdel gillar inte qatar som land.

finnair buisness 18500 fördel tidigt stopp och åkt med förut, 1.5 nattflyg. nackdel 3000 ner till qatar.

Thai buisness 21800 fördel direktflyg, alltid gillat hemrese tiden. nackdel dyr.

Får klura på det här i något dygn.

Hahaha ungefär samma kval som mig just nu, planerar avresa ca 14-15/11.

Jag har tänkt som dig ang Qatar, men ibland får man lägga principer åt sidan, samtidigt så blir det bara en kort ledighet på 2-3v så vore skönt att åka direkt, men Thai är rätt mycket dyrare.

Så Thai, Qatar eller Pekka, det är frågan......baggarna går bort, gillar inte dagflyg till Europa.

Sen är Finnarna en outsider, så får se.....men tror det slutar med Qatar, har fått guldkort där rätt fort, och vill bibehålla den statusen.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Soengsang said:

Hahaha ungefär samma kval som mig just nu, planerar avresa ca 14-15/11.

Jag har tänkt som dig ang Qatar, men ibland får man lägga principer åt sidan, samtidigt så blir det bara en kort ledighet på 2-3v så vore skönt att åka direkt, men Thai är rätt mycket dyrare.

Så Thai, Qatar eller Pekka, det är frågan......baggarna går bort, gillar inte dagflyg till Europa.

Sen är Finnarna en outsider, så får se.....men tror det slutar med Qatar, har fått guldkort där rätt fort, och vill bibehålla den statusen.

 

Är det bara sena avgången 21:45 med Qatar som har Qsuite?

 

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...