Jump to content
IGNORERAD

Norwegian


Kabbanoss

Recommended Posts

Trots varningar och avrådan en bekant till mig köpte MÄNGDER med Norwegians aktier.

Enigt honom kan de inte gå mer neråt efter alla nedgångar och oroligheter.

Han förlorade han nästan 200 tusen sek på en vecka. 
Mycket tragisk då del av pengarna lånade han just för att investera.

Han aldrig spelade aktier tidigare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 245
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    31

  • Nicholas

    25

  • Amigo

    17

  • samet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev JJC:

Trots varningar och avrådan en bekant till mig köpte MÄNGDER med Norwegians aktier.

Enigt honom kan de inte gå mer neråt efter alla nedgångar och oroligheter.

Han förlorade han nästan 200 tusen sek på en vecka. 
Mycket tragisk då del av pengarna lånade han just för att investera.

Han aldrig spelade aktier tidigare.

 

Behöver inte bli någon katastrof, såvida han köpt de senaste månaderna.

Återhämtar de bara till hälften av vad de var värda före C19 så går det ju bra för han.

Och han har ju inte förlorat några pengar före han säljer.

Men helt klart dumdristigt att köpa för pengar man inte har, eller har råd att förlora.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Trots varningar och avrådan en bekant till mig köpte MÄNGDER med Norwegians aktier.

Enigt honom kan de inte gå mer neråt efter alla nedgångar och oroligheter.

Han förlorade han nästan 200 tusen sek på en vecka. 
Mycket tragisk då del av pengarna lånade han just för att investera.

Han aldrig spelade aktier tidigare.

 

En bror lekte också med lånade pengar (inte Norwegian aktier), gick likadant för han... Förstår inte folk, man kan väl spela på om man har ett överskott som man kan förlora utan att spy... Sorgligt men det är deras karma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Flyget till Prag är nu inställt och jag fick denna mejlen

Screenshot_2020-05-20-20-30-32-018.thumb.jpeg.ec2abd65f4e79158e34382cba497c017.jpeg

Välde CashPoint + 20% extra.   Tog mindre än fem minuter så var poängen inne. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Behöver inte bli någon katastrof, såvida han köpt de senaste månaderna.

Återhämtar de bara till hälften av vad de var värda före C19 så går det ju bra för han.

Och han har ju inte förlorat några pengar före han säljer.

Men helt klart dumdristigt att köpa för pengar man inte har, eller har råd att förlora.

Dumdristigt är i underkant.... Nu får man väl på fingrarna av Swippe men att låna till aktieköp är BIG NO i min bok.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev M33:

Dumdristigt är i underkant.... Nu får man väl på fingrarna av Swippe men att låna till aktieköp är BIG NO i min bok.

Swippes deal att få deg till Aktieköp är ju att köpa gamla lik till husvagnar... och sminka som en gris och sälja vidare till förste bäste 🤣

 

Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kina är duktiga kapitalister även om det är förklädd diktatur. Se på volvo företaget fick så gott som obegränsade resurser  för utveckling och de har en produkt som är bra.

Faran är väl om de tar över alla godbitar i hela marknaden vilket är överhängande och styr den. 

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Soengsang:

Behöver inte bli någon katastrof, såvida han köpt de senaste månaderna.

Återhämtar de bara till hälften av vad de var värda före C19 så går det ju bra för han.

Och han har ju inte förlorat några pengar före han säljer.

Men helt klart dumdristigt att köpa för pengar man inte har, eller har råd att förlora.

Senaste veckorna😇

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
40 minuter sedan, skrev JJC:

Senaste veckorna😇

Borde inte vara en katastrof, dom har backat ca 94% sista året.

Norsken är som en katt med nio liv, tror dom förbrukat ca 3-4 nu så än finns chans att få pengar över

Ändrades av Efraim Barkbit
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Efraim Barkbit:

Borde inte vara en katastrof, dom har backat ca 94% sista året.

Norsken är som en katt med nio liv, tror dom förbrukat ca 3-4 nu så än finns chans 

Det är bara någon vecka som bekant spelar på börsen.  Han förlorade nästan hälften av alla pengar som han satsade.

Det är katastrof för honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev JJC:

Det är bara någon vecka som bekant spelar på börsen.  Han förlorade nästan hälften av alla pengar som han satsade.

Det är katastrof för honom.

Sålde han?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
40 minuter sedan, skrev JJC:

Det är bara någon vecka som bekant spelar på börsen.  Han förlorade nästan hälften av alla pengar som han satsade.

Det är katastrof för honom.

Om han har en möjlighet att va lugn så borde han göra det. Norsken har legat ganska konstant på ca 6-7 nok i ca 3 veckor så han har inget att förlora att hålla i dessa aktier i ca 1 år till om möjligheten finns?

Det finns ett ordspråk som lyder:

vill du bli miljonär i flygbranschen satsa 1 miljard 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, spooncreek said:

Har Thai lite flyt kanske de också kan få in kinesiska staten som ägare som ett resultat av omstruktureringen.

Kina äger Thailand. 

Thai air ingår. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

Kina äger Thailand

Källa på det?

De jobbar på det, men mig veterligen är det inte så ännu.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Om han har en möjlighet att va lugn så borde han göra det. Norsken har legat ganska konstant på ca 6-7 nok i ca 3 veckor så han har inget att förlora att hålla i dessa aktier i ca 1 år till om möjligheten finns?

Det finns ett ordspråk som lyder:

vill du bli miljonär i flygbranschen satsa 1 miljard 

Han har aktie kvar. Hoppas att det vänder snarast.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev M33:

Dumdristigt är i underkant.... Nu får man väl på fingrarna av Swippe men att låna till aktieköp är BIG NO i min bok.

Belåna befintliga aktier tycker jag är helt ok men risken måste naturligtvis spridas och hållas på rimlig nivå. Dom som propagerar för All-in i ett papper begriper jag inte alls.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
1 timme sedan, skrev JJC:

Han har aktie kvar. Hoppas att det vänder snarast.

Vänder snarast kan du glömma.

din ”vän” skall vara glad om det är break even om 1-2 år, men håller man i sina aktier så kommer det nog gå bra 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Vänder snarast kan du glömma.

din ”vän” skall vara glad om det är break even om 1-2 år, men håller man i sina aktier så kommer det nog gå bra 

Det är bara en bekant, som är i verklig behöv av pengar som är borta. Troligen blir han tvungen att låna mera för att betala skulder sedan blir det makaroner med ketchup ett par år framåt.

Som sagt girighet straffas hård.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Det är bara en bekant, som är i verklig behöv av pengar som är borta. Troligen blir han tvungen att låna mera för att betala skulder sedan blir det makaroner med ketchup ett par år framåt.

Som sagt girighet straffas hård.

Bevisar mest att det inte finns några snabba genvägar.

Men hur som så borde Baggarna hämta hem en del när pandemin lugnar sig lite, då borde aktien åtminstone stiga till 30-50% av sitt värde den hade för 4 månader sen, då är han ju hemma.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Bevisar mest att det inte finns några snabba genvägar.

Men hur som så borde Baggarna hämta hem en del när pandemin lugnar sig lite, då borde aktien åtminstone stiga till 30-50% av sitt värde den hade för 4 månader sen, då är han ju hemma.

Beror ju lite på vilken ränta han betalar för lånet. Har han lånat hos "viharkanonlågräntamannen.com" så blir det nog problem ändå.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
18 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kina äger Thailand. 

Thai air ingår. 

Vill du peka finger mot utlänningarna får du snarare peka lite mer åt öster, närmare bestämt Japan.   Men egentligen vet du precis som jag att thailändarna har rätt bra kontroll på sina tillgångar.                                                                                                                                                      

japaner.PNG

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, spooncreek said:

Vill du peka finger mot utlänningarna får du snarare peka lite mer åt öster, närmare bestämt Japan.   Men egentligen vet du precis som jag att thailändarna har rätt bra kontroll på sina tillgångar.                                                                                                                                                      

japaner.PNG

Makten ligger hos Kina oavsett vad som står på papper och i olika Excel ark. 

 

Det är iallafall min åsikt. 

Your milage may vary. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68
On 2020-05-20 at 22:35, skrev Efraim Barkbit:

Det finns ett ordspråk som lyder:

vill du bli miljonär i flygbranschen satsa 1 miljard

Det var Richard Branson som fick frågan från en journalist hur man fortast blir miljonär...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, Nicholas said:

Makten ligger hos Kina oavsett vad som står på papper och i olika Excel ark. 

 

Det är iallafall min åsikt. 

Your milage may vary. 

 

Du har påstått några gånger nu att Kina "äger" och "har makten" över Thailand men lyckligtvis har du fel. Det kan mycket väl bli sant om 20 år dock beroende på om Thailand har tänkt försöka sig på demokrati igen och om Kina kan få fart på sin egen ekonomi igen, vilket jag anser tveksamt så länge Kejsare Xi sitter vid makten och vrider klockan tillbaka mot statligt ägande av alla industrier.

 

Jag tror många västerlänningar gör misstaget att tro att Kina kontrollerar Thailand pga att de vet att etniska kineser dominerar Thailands näringsliv och ofta också dess politik (dock inte nu). Då har de inte läst sin historia. De etniska kineser som styr Thailands näringsliv är alla födda i Thailand och oftast är även deras föräldrar och inte sällan far- och morföräldrar också födda i Thailand. Dessutom är de oftast från etniska undergrupper i Guangdong som inte pratar Mandarin och aldrig gillat Pekings styrande Mandariner. De må vara stolta över sitt kinesiska ursprung men det finns oftast ett rejält hat mot Kommunistpartiet och det är snarare Taiwan och Hongkong de ser som sina förebilder.

 

Än så länge är det fortfarande USA som äger Thailand militärt, Japan som äger Thailand kommersiellt och alltmer Sydkorea som äger Thailand kulturellt, med viss påverkan från Europa (UK) framförallt utbildningsmässigt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...