Jump to content
IGNORERAD

Hur vet man att din thai flickvän verkligen älskar dig?


Up2You

Recommended Posts

Quote

Ska kanske utveckla närmare...

Vad som rör sig i en annan människas hjärna är det enligt min mening helt omöjligt att någonsin förstå.

Men det utesluter förstås inte att att båda inblandade kan uppleva kärlek.

Herr Chang har talat.

He he!

Snillet HC i toppform.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    24

  • Farang

    15

  • Kim

    11

  • noBuzz

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hejsan :yes:

Quote

Mer sant och genomtänkt inlägg är det länge sedan jag läste.

BTT

Tycker mig läsa betydligt mer genomtänkta inlägg varje dag här på mpr.

Broder!

Om du inte förstår!

Tveka inte att be någon vuxen om hjälp att tolka texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen Ett mycket  bra inlägg. Tycker likadant!!!

Snucke

Quote

Tja, han är väl mer rätt på det än många andra här. Kan lägga fram några faktum om barer, tjejer i dom och enkel matematik...

Under lågsäsong så finns det nästan fler barer i Pattaya än vad det finns faranger där, och det finns fler tjejer i barerna under högsäsong än vad det finns faranger. Så det finns alltså inte en farang/kund/gäst/torsk (välj det ord ni tycker passar) till varje tjej. Att då tro att tjejerna i barerna nobbar en, två, tre, fyra gäster för att kunna ta den femte som är beredd att pröjsa 5,000 baht, eller att man måste vara velly hansom man för att dom skall gå med en, eller vara stormrik. det räcker med en tusenbahtare samt att man är någorlunda trevlig för att dom flesta skall haka på. Blir man nobbad så finns det andra bakomliggande orsaker. Kan vara mensen, hennes kille är i baren eller i närheten, hon får pengar skickade och är en av dom få som sköter sig, eller nått annat. Hon är i baren för att tjäna pengar, och dom tjänar hon inte på lönen, den är pissdålig.

Men visst, tjejerna är inte mer än människor dom heller, och klart att dom hellre går med en snygg vältränad snygg kille än med en plufsig fuling. Grejen är bara det att dom stannar inte och väntar på ett eventuellt napp från en snygging som kanske kommer senare, när där redan finns en annan oavsett utseende som kan nappa. Det är konkurrensen för hård för. Och deras riktiga drömgäst ser egentligen ut så här. +50 år, förstagångare som inte kan ett enda ord thai, rik som ett troll och lätt korkad. Då kan det bli satang mak mak  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska kanske utveckla närmare...

Vad som rör sig i en annan människas hjärna är det enligt min mening helt omöjligt att någonsin förstå.

Men det utesluter förstås inte att att båda inblandade kan uppleva kärlek.

Herr Chang har talat.

Exactemente, fast ordvalet är lite olyckligt i den viktiga meningen:

"Vad som rör sig i en annan människas hjärna är det enligt min mening helt omöjligt att någonsin förstå."

Det skall naturligtvis vara:

"Vad som rör sig i en kvinnas hjärna är det enligt min mening helt omöjligt att någonsin förstå."

Då tror jag att alla forumister håller med.

Fodervärdstolkaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Under lågsäsong så finns det nästan fler barer i Pattaya än vad det finns faranger där, och det finns fler tjejer i barerna under högsäsong än vad det finns faranger. Så det finns alltså inte en farang/kund/gäst/torsk (välj det ord ni tycker passar) till varje tjej. Att då tro att tjejerna i barerna nobbar en, två, tre, fyra gäster för att kunna ta den femte som är beredd att pröjsa 5,000 baht, eller att man måste vara velly hansom man för att dom skall gå med en, eller vara stormrik. det räcker med en tusenbahtare samt att man är någorlunda trevlig för att dom flesta skall haka på. Blir man nobbad så finns det andra bakomliggande orsaker. Kan vara mensen, hennes kille är i baren eller i närheten, hon får pengar skickade och är en av dom få som sköter sig, eller nått annat. Hon är i baren för att tjäna pengar, och dom tjänar hon inte på lönen, den är pissdålig.

Har som sagt var varit i nattlivsorterna Pattaya, Patong och Koh Samui ett flertal ggr under lågssäsong och vet mycket väl att det t ex i juli måste vara oerhört svårt för bartjejerna att hitta kunder. Dom inte så snygga överåriga får väl knappast napp ens en gång per månad vid den tiden på året och många väljer därför att åka hem istället.

Men varför haka upp sig på jämförelser när det är som sämst under året eller på 5000 baht som bara var ett hypotetiskt exempel på vad som skulle kunna få en bartjej att välja en kund framför en annan. Kan ju lika gärna vara för att kunden är handsome eller för att han har en dyr bil eller stor motorcykel parkerad vid baren. Eller varför inte för att han är osedvanligt trevlig.

Och nog vet du lika väl som jag att om det stegar in en jävligt snygg 25 årig kille i en bar så är det inte den 40 åriga trebarnsmamman ur hopen av bartjejer som stiger fram och skakar hand i första hand utan barens unga "superstar" som skyndar fram. Men stiger det å andra sidan in en halt gammal pensionär till baren så bemödar sig superstartjejen knappast ens om att vända dit blicken samtidigt som den slitna 40 årstjejen snabbt kilar dit. Att dessa två herrars tusenbahtare är värt lika mycket i tjejernas ögon är inte min erfarenhet. Men som sagt, alla upplever vi det vi ser olika så jag ska inte orda mer om det. Min erfarenhet är att alla kunder inte är lika mycket värda och att det finns många fler faktorer än tusenbahtaren som avgör vem tjejerna väljer att gå med. Fast det verkar vi ju vara överens om att tycka.

Om resonemanget att alla kunder med en tusenlapp har lika stort värde stämmer så borde väl det samma göra med den unga vrålsnygga superstaren som den slitna 40 åriga trebarnsmamman. Dom blir alltså valda lika många ggr av barkunderna, för ett nyp är ju ett nyp.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och nog vet du lika väl som jag att om det stegar in en jävligt snygg 25 årig kille i en bar så är det inte den 40 åriga trebarnsmamman ur hopen av bartjejer som stiger fram och skakar hand i första hand utan barens unga "superstar" som skyndar fram. Men stiger det å andra sidan in en halt gammal pensionär till baren så bemödar sig superstartjejen knappast ens om att vända dit blicken samtidigt som den slitna 40 årstjejen snabbt kilar dit. Att dessa två herrars tusenbahtare är värt lika mycket i tjejernas ögon är inte min erfarenhet. Men som sagt, alla upplever vi det vi ser olika så jag ska inte orda mer om det. Min erfarenhet är att alla kunder inte är lika mycket värda och att det finns många fler faktorer än tusenbahtaren som avgör vem tjejerna väljer att gå med. Fast det verkar vi ju vara överens om att tycka.

Om resonemanget att alla kunder med en tusenlapp har lika stort värde stämmer så borde väl det samma göra med den unga vrålsnygga superstaren som den slitna 40 åriga trebarnsmamman. Dom blir alltså valda lika många ggr av barkunderna, för ett nyp är ju ett nyp.

Så jävla rätt skrivet.så där upplever jag situationen också, eller rättare sagt så där är det väldigt ofta.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Så jävla rätt skrivet.så där upplever jag situationen också, eller rättare sagt så där är det väldigt ofta.

Fantastisk vilken insikt ni har i bartjejers sätt att tänka och handla.

Hur viktigt kan det vara, vem som väljer vem och varför i en bar.

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fantastisk vilken insikt ni har i bartjejers sätt att tänka och handla.

Hur viktigt kan det vara, vem som väljer vem och varför i en bar.

/GD

Nej det är inte ett dugg viktigt och jag har egentligen ägnat allt för lång tid på att skriva meningslösa argument i frågan. Likväl gör jag om samma misstag när jag nu svarar dig.

Måste ha att göra med att man är uttråkad här på jobbet eller nåt. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur vet man att din thai flickvän verkligen älskar dig?

VOV VOV VOV!

Mvh

MAAAAANOOOOOI :preved:

Jaha, lilla hunden verkar inte ha mycket att tillföra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fantastisk vilken insikt ni har i bartjejers sätt att tänka och handla.

Hur viktigt kan det vara, vem som väljer vem och varför i en bar.

/GD

Jodu, vart du impad?*s*...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, han är väl mer rätt på det än många andra här.

Tjena Farang,

Forst; ett bra inlagg. Jag kan inte sa mycket om den thailandska beerbarkulturen (desto mer om den kinesiska :) ) men efter atminstonde ett handfull besok i Pattaya sa ar det latt att se att det ar koparens marknad och att det ar relativt fa som kan gora nagra stora pengar eller vara alltfor selektiva; a begger can't be a chooser. Pa de battre klubbarna och framforallt i Bkk ar nog dock 5,000 Baht inget ovanligt men det forutsatter att de ser battre ut an den genomsnittliga BarNoi och kan mer an "Hello Sexy Man" och allra helst nagot av de andra asiatiska spraken.

Gallande Btt sa kan han sakert mycket om det intressanta amnet "bartjejer, dess kunder och omgivning" men problemet ar val att han applicerar denna kunskap pa de 99.9% thailandare som inte har nagot med Pattaya's beerbarer att gora, ungefar som W Bush utgick fran att alla araber hade WMD i sin grotta. Grova generaliseringar gor ens liv enkelt och det passar formodligen manga manniskor.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Gammeldansken!!

Jo jag tycker nog att det är ganska viktigt vem man väljer i en bar. Är man ute efter att gifta sig med en bartjej så kan det vara avgörande både för ens känsloliv och ekonomiska framtid att man hittar rätt tjej.

Är man bara ute efter shorttime behöver man ju i och för sig inte bry sig så mycket.

Då är ju det viktiga att tjejen kan sina sängtricks.

Bäste herr Atom!

De 99,99 % har jag de senaste åren reviderat till ca 75% på grund av den ökande nätdejtingen och att alltfler gubbar träffar sina tjejer via släktingar i Sverige.

Så 75% fd bartjejer i Sverige är nog en mer realistisk siffra.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Man undrar ju på vad BTT bygger sin uppskattning 75% på. Hur många thai-farang par har BTT träffat i Sverige?

Jag och fru Chang bedömer utifrån våra erfarenheter andelen bardamer till högst 50%. Vi har väl träffat uppemot 40 par i Sverige som vi rimligen kan bedöma. Och det är för det mesta ganska slumpvisa ytliga bekantskaper.

Jag vill understryka att varken jag eller fru Chang lägger någon större vikt vid huruvida vi kan konstatera att en thaidam troligen varit bardam. Vi anser båda det mycket viktigare hur hon beter sig i nuläget.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Atom!

De 99,99 % har jag de senaste åren reviderat till ca 75% på grund av den ökande nätdejtingen och att alltfler gubbar träffar sina tjejer via släktingar i Sverige.

Så 75% fd bartjejer i Sverige är nog en mer realistisk siffra.

BTT

Tjena BTT,

Jag pratade inte om thaitjejer i Sverige utan om thailandskor (for all del aven thailandare) i allmanhet. Aven de som inte bor i Sverige brukar ju i dina avhandlingar klumpas ihop i samma pengagiriga grupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Tror att det finns 3 olika scenarier:

1. Tjejen vill traffa en snall kille hon kan alska i fram- och motgangar.

2. Tjejen vill fa en visum i ett farangland for att tjana pengar.

3. Tjejen vill mjolka farang pa pengar sa mycket som mojligt.

Eller alt. 1 och 2 tillsammans.

Ok de har ar bara mina egna funderingar.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Atom!

Jag klumpar inte alls ihop bartjejer med vanligt arbetande thaitjejer. Även om pengagirighet är ett utmärkande drag för de flesta thailändare, kvinnor såväl som män.

Sannolikheten att stöta på jättegiriga Noi är givetvis större i baren än på banken, eftersom bartjejer oftast har större problem med skulder o dyl. Inte av en slump att lilla Noi hamnat i en bar.

Sedan stöps ju bartjejer ganska snabbt i en viss form, där de lär sig knepen att pumpa gubbarna på pengar av andra mer erfarna tjejer.

Men jag har faktiskt umgåtts även med vanligt arbetande tjejer i Thailand och upplevt att sådana tjejer faktiskt kan bli glada och tacksamma bara över att bli bjudna på en tallrik soppa eller en portion Kao Pad gai.

Något som de flesta bartjejer bara rynkar på näsan åt.

Nej herr Atom jag likställer inte alls vanliga tjejer med hardcorebartjejerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena BTT,

Helt klart ett steg i ratt riktning att 99.9% av alla thaitjejer ar helt normala. Nasta steg blir att bena ut hur manga av de resterande 0.1% (forhoppningsvis farre), dvs bartjejerna, som besitter alla de negativa egenskaper du brukar rabbla upp samt en honan-och-agget fraga; har de hamnat i baren for att de besitter alla dessa negativa egenskaper eller ar det du, fast du ar givetvis snall  :yes: , och dina gelikar som gjort dem sadana?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan inte sa mycket om den thailandska beerbarkulturen (desto mer om den kinesiska :) )

Den vill i alla fall jag höra mera om och det är jag nog inte ensam om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den vill i alla fall jag höra mera om och det är jag nog inte ensam om.

Ja, det ämnet vore värt en egen tråd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Få inlägg av BTT avslöjar inte hans iver att vederlägga sina fantasier som "belevda" sanningar.

Thaitjejer äter allt som oftast inte kao pad gai!

Kan faktiskt inte minnas en enda gång jag hört eller sett en thaitjej beställa det till sig själv. :)

Rad naa, Pad grappau, pad siu, tom yam, som tam, giutiao, kanom jiin etc javisst... men kao pad?

Näää.. det är en barn och farangrätt.

Vuxna Thai äter starka saker med mer smak och äter helst inte mat som är "juut juut".

Så att BTT bjudit arbetande thaitjejer på kao pad gai tror jag inte på.

Och om han gjort det så vittnar det bara än mer om bufflighet eftersom han inte kan ha

frågat dem vad de ville äta. Och istället, i sådana fall, tvingat på den en tråkig kao pad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena BTT,

Helt klart ett steg i ratt riktning att 99.9% av alla thaitjejer ar helt normala.

Mja, vete tusan om jag träffat någon normal tjej överhuvudtaget . tycker de är rätt så unika.

Normalt onormale Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Buzzen!

Eftersom jag inte är någon större älskare av thaimat har jag heller inte ägnat någon möda åt att lära mig namnen på de olika rätterna.

Men visst har du rätt vid närmare eftertanke att tjejerna säkert ätit någon annan starkare rätt.

Men för enkelhetens skull så benämmner jag all thaimat som Kao Pad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och om han gjort det så vittnar det bara än mer om bufflighet eftersom han inte kan ha

frågat dem vad de ville äta. Och istället, i sådana fall, tvingat på den en tråkig kao pad.

Jag brukar inte heller fråga, knallar bara ut till en sån där vagn och roffar åt mig 2 nävar

med stora tandpetare som dom har trätt grejor på och som grillas. Är jag då med en buffel?

14042_8a06ce37d9fd0b0a2faee0d7a5e609e26b

14043_e2c3afc9d6545126d6b74707aa22e9fbe2

14042_8a06ce37d9fd0b0a2faee0d7a5e609e26b

14043_e2c3afc9d6545126d6b74707aa22e9fbe2

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men för enkelhetens skull så benämmner jag all thaimat som Kao Pad.

BTT

Exactemente och all annan mat benämnes pyttipanna ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...