Jump to content
IGNORERAD

Hur vet man att din thai flickvän verkligen älskar dig?


Up2You

Recommended Posts

Oregistrerad
:whistle: kalla henne för "Mae Nak" :diablo::crazy: Om hon efter det trivs i ditt sällskap, då är det äkta kärlet  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    24

  • Farang

    15

  • Kim

    11

  • noBuzz

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Bäste herr Kim!

Nu är ju sanningen att en bartjej, snygg eller inte, för det mesta inte kan vänta ut de attraktiva männen.

Merparten av bartjejerna är i baren för att tjäna pengar.

Vissa har skulder eller så behöver familjen och släkten pengar. De flesta tjejer har krav på sig att få ihop de där slantarna varje månad.

Sedan kryllar det inte av attraktiva män i barerna. Åtminstone inte i Pattaya.

Gör en barrunda någon kväll under lågsäsong och du kommer att häpna över hur lite faranger och många tjejer det finns i barerna.

Att min syn på bartjejer skulle ha formats av mina longtime stämmer inte alls. Jag har aldrig haft några planer på giftermål eller att ta någon tjej till Sverige. Däremot så har jag ju haft ögon och öron öppna under mina år bland barerna och den bild jag kommit fram till är att pengar är det viktiga för en bartjej. Kärlek är inget som prioriteras.

Sedan tycker jag nog att du snart borde lärt dig att mina inlägg handlar om bartjejer och fd bartjejer. Inte om de tjejer som träffat sina gubbar utanför baren.

De är visserligen inte så många, men de finns.

För de tjejerna kan ju möjligen motivationen baseras på kärlek och känslor.

Men även för dessa tjejer är givetvis moroten att träffa en "rik" farang och på så sätt få ett bättre liv för sig själv och sina närmaste.

Nu kommer du som vanligt att påpeka att alla kvinnor vill träffa en rik man. Men det är inte sant.

Det finns kvinnor som faktiskt faller även för fattiga män.

Annars hade det väl inte funnits några barn i tredje världen.

Och hur många procent rika män finns det i världen?

Nej de flesta normala människor går ihop med sin partner på grund av känslor och kärlek.

Men nu är ju förhållandet mellan bartjej och bargubbe inte helt normalt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

5000 baht var ett hypotetiskt exempel. Men gissar att även du har hört om sådana som ger 5000 fast det hade räckt med 1000.

Och självklart finns det även prutmån om killen kan erbjuda något annat intressant. Kommer själv ihåg en bartjej som berättade att tjejerna i hennes bar blev som tokiga när det stegade in en riktigt snygg kille i baren. Då tävlade enligt henne dom snyggaste tjejerna alltid om denna kille och om det så krävdes så tog dom inte ens betalt av honom. I värsta fall betalde dom t o m sin egen barfine. allt för att vinna över kompisarna.

Har även hänt mig när man var singel nere i Thailand.nu i april hade jag med mig 2 yngre killar 24 & 27 år som var första gången resenärer..ja det hände flertalet gånger att tjejer hakade på gratis, var aldrig ens tal om pengar.och ja det var både bartjejer och frilansare, om dom ser killar dom blir attraherade av och att dom hoppas att det ska bli nåt mer så självklart kan man få lite gratis.så är det. Och jag vet MÅNGA tjejer som aldrig skulle gå med någon dom inte blir attraherad av.så alla går inte med allt och alla...det funkar inte riktigt så in real life oavsett vad en del vill tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Kim!

Gör en barrunda någon kväll under lågsäsong och du kommer att häpna över hur lite faranger och många tjejer det finns i barerna.

Jag har varit på många barrundor under lågssäsong såväl som under högssäsong dom senaste 12 åren och visst är det en enormt stor skillnad på kundutbudet för tjejerna under dom olika perioderna.

Men... för dom riktigt snygga tjejerna blir det aldrig för lite faranger för att dom inte ska kunna välja och vraka bland kunderna och det är ju dom jag tänker på när jag påstår att vem som helst med en tusenbahtare inte kan välja vem som helst av tjejerna.

Sedan finns naturligtvis också ett stort antal mer eller mindre desperata tjejer bland barerna. Tjejer som varken kan välja kund eller erbjuds några 1000 baht. Men det var inte dom jag nämde i mina exempel.

Nä, nu hinner jag inte skriva mer, måste tyvärr åka och jobba.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

citat BTT

Sedan tycker jag nog att du snart borde lärt dig att mina inlägg handlar om bartjejer och fd bartjejer. Inte om de tjejer som träffat sina gubbar utanför baren.

De är visserligen inte så många, men de finns.

För de tjejerna kan ju möjligen motivationen baseras på kärlek och känslor.

Men även för dessa tjejer är givetvis moroten att träffa en "rik" farang och på så sätt få ett bättre liv för sig själv och sina närmaste.

slut citat

WOW :crazy:   ännu ett inlägg i doktoranddebatten, en barstolle spekulerar! :D:D:D

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Nu kommer du som vanligt att påpeka att alla kvinnor vill träffa en rik man. Men det är inte sant.

Det finns kvinnor som faktiskt faller även för fattiga män.

Annars hade det väl inte funnits några barn i tredje världen.

Och hur många procent rika män finns det i världen?

BTT

Eftersom rik inte ar relativt i din varld utan du tycks sitta pa en global mattstock kan du val upplysa oss andra.

Du upphor aldrig att forvana - och det ar ju positivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som raggar på vanliga barer/klubbar, dvs där det finns tjejer som vanliga jobb? Finns ju hur många tjejer som helst i Bangkok / Thailand.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr DDT i BKK, finns även hur många tjejer som helst i Flen, nästan i alla fall.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det någon här som raggar på vanliga barer/klubbar, dvs där det finns tjejer som vanliga jobb? Finns ju hur många tjejer som helst i Bangkok / Thailand.

Kanske jag borde passa på tillfället att nämna att jag inte raggar alls sedan vintern 2001/02 då jag träffade min fru. Barer besöks enbart i berusningssyfte och helst då i glada vänners sällskap. :)

Men det hindrar ju inte att man samtalar med tjejer både i och utanför barer över hela landet ändå på resorna samt här hemma i Sverige. Eftersom jag både talar och förstår thai sedan många år tillbaka så är det ganska många som vill berätta både det ena och det andra som kanske språkbarriären hindrar många andra farangturister från att höra.

Förutom det hann man ju med några år av singelresor innan man träffade frun och minnet samt erfarenheterna från dom lever fortfarande.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Kanske jag borde passa på tillfället att nämna att jag inte raggar alls sedan vintern 2001/02 då jag träffade min fru. Barer besöks enbart i berusningssyfte och helst då i glada vänners sällskap. :)

Men det hindrar ju inte att man samtalar med tjejer både i och utanför barer över hela landet ändå på resorna samt här hemma i Sverige. Eftersom jag både talar och förstår thai sedan många år tillbaka så är det ganska många som vill berätta både det ena och det andra som kanske språkbarriären hindrar många andra farangturister från att höra.

Förutom det hann man ju med några år av singelresor innan man träffade frun och minnet samt erfarenheterna från dom lever fortfarande.

Vad noga du är med dateringerna :-)

Kan fru Kim läsa svenska?

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad noga du är med dateringerna :-)

Kan fru Kim läsa svenska?

/GD

Svar Ja, och hon läser gärna det jag skriver på b la forum. Fast dateringen gjorde jag inte för hennes skull utan bara för att det jag påstått mig ha upplevt inte skulle missförstås. Rent generellt så undviker jag att publikt delge erfarenheter eller bilder av tidigare thaiflickvänner pga hänsyn till frun. Reste som sagt flitigt till Thailand i dryga fem år innan vi träffades och under hela den tiden var jag singel. Om jag levde i celibat eller inte under den perioden av mitt liv är väl upp till var och en att tro vad dom vill om.

Jag har dock aldrig varit otrogen mot min fru och har inga planer på att vara det framöver heller. Har ju två barns bästa att tänka på nu för tiden.

Men att tala med andra tjejer räknar jag förstås inte som otrohet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Tjena Joint´s. Bodde på Grace på 70-talet när det vart utegångsförbud på nätterna.-Tjejerna stod som packade sillar vid ½12 tiden på natten för att få nattkvarter.-På den tiden kunde man få allt inklusive för 50 $ i 24 timmar  :yes: Vart där en gång på 80-talet å hälsade på den lilla tösen som jobbade i cofee shopen.då vart där bara araber  :diablo:
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar ni på BTT i annat syfte att få skratta så få Ni skylla er själva.

Han vet bara hälften av vad han tror om Pattaya.Det är min övertygelse. :mdr:

mv

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Kompis! :mdr:

Om Man vet Om hon älskar dej  :whistle:

Det är nog som att köpa Lotter :crazy:

Så här ligger det ingentligen till Hon är desperat

& Du är Villsen  :dance1:

Sakta ner & känn efter Hon Söker Lycka & Du vill Ha snabb Sex :clapping:

Går Ni för fort så e crashen Faktum :rtfm:

:crazy: Lyckan vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lyssnar ni på BTT i annat syfte att få skratta så få Ni skylla er själva.

Han vet bara hälften av vad han tror om Pattaya.Det är min övertygelse. :mdr:

mv

/Tomp

Tja, han är väl mer rätt på det än många andra här. Kan lägga fram några faktum om barer, tjejer i dom och enkel matematik...

Under lågsäsong så finns det nästan fler barer i Pattaya än vad det finns faranger där, och det finns fler tjejer i barerna under högsäsong än vad det finns faranger. Så det finns alltså inte en farang/kund/gäst/torsk (välj det ord ni tycker passar) till varje tjej. Att då tro att tjejerna i barerna nobbar en, två, tre, fyra gäster för att kunna ta den femte som är beredd att pröjsa 5,000 baht, eller att man måste vara velly hansom man för att dom skall gå med en, eller vara stormrik. det räcker med en tusenbahtare samt att man är någorlunda trevlig för att dom flesta skall haka på. Blir man nobbad så finns det andra bakomliggande orsaker. Kan vara mensen, hennes kille är i baren eller i närheten, hon får pengar skickade och är en av dom få som sköter sig, eller nått annat. Hon är i baren för att tjäna pengar, och dom tjänar hon inte på lönen, den är pissdålig.

Men visst, tjejerna är inte mer än människor dom heller, och klart att dom hellre går med en snygg vältränad snygg kille än med en plufsig fuling. Grejen är bara det att dom stannar inte och väntar på ett eventuellt napp från en snygging som kanske kommer senare, när där redan finns en annan oavsett utseende som kan nappa. Det är konkurrensen för hård för. Och deras riktiga drömgäst ser egentligen ut så här. +50 år, förstagångare som inte kan ett enda ord thai, rik som ett troll och lätt korkad. Då kan det bli satang mak mak  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Farang!

Huvudet på spiken :clapping:

Mer sant och genomtänkt inlägg är det länge sedan jag läste.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i barerna i låg och hög säsong så hans saningar är inte imponerande.Alla som klänger sig kvar i Pattaya till varje pris är enligt mig skräp. Sett skillnad på folk efter ett par tre år boendes i Pattaya och det skrämmer.Men vafan gillar folk att förnedra sig så är det ok med mig.

Blir det en brasa tro?

mv

/Tomp

Link to comment
Dela på andra sajter

Farangs inlägg verkar högst rimligt utan att jag har någon erfarenhet från dessa barer och klientel. Proffsen Kim o BTT tycks sitta i samma karusell men se olika saker.

En klart försvårande faktor angående svar på frågan Hur vet man att din thai flickvän verkligen älskar dig? är att de kan vara otroligt duktiga på att spela teater när de luktar en bättre framtid med pengar och Ut i Sverige. Jag har själv blivit lurad och tvingats skicka tilbaka en. Det slår naturligtvis tillbaka att man inte så lätt kan lita på dessa kvinnor.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vet man inte själv så lär inte någon annan kunna svara åt en.

En mycket komplicerad fråga, men visst är det intressant att diskutera den!

Jag betackar mig för inlägg typ "naturligtvis älskar min thaidam mig!", sanningen är att ingen vet säkert. Men visst kan man vara övertygad om att det är så.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag betackar mig för inlägg typ "naturligtvis älskar min thaidam mig!", sanningen är att ingen vet säkert. Men visst kan man vara övertygad om att det är så.

Herr Chang har talat.

Ett ganska starkt påstående. Kan du utveckla det resonemanget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Farang!

Huvudet på spiken [img alt= :clapping: ]http://../../../Smileys/default/clapping.gif

Mer sant och genomtänkt inlägg är det länge sedan jag läste.

BTTÄ          Håller med  :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett ganska starkt påstående. Kan du utveckla det resonemanget?

Ja, jag påstår att ingen säkert kan veta om ens partner verkligen älskar en. Och det har inget med att göra om partnern är thai eller farang.

Detta är något man tror, och säkrare än så kan man inte bli. Enligt min ödmjuka mening.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för det svaret. Jag håller inte riktigt med men allt är väl relativt, antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kanske utveckla närmare...

Vad som rör sig i en annan människas hjärna är det enligt min mening helt omöjligt att någonsin förstå.

Men det utesluter förstås inte att att båda inblandade kan uppleva kärlek.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...