Jump to content
IGNORERAD

Hur vet man att din thai flickvän verkligen älskar dig?


Up2You

Recommended Posts

Quote

Lite oroväckande att en lärare på högstadiet har en sådan syn  som du har på prostitution & barliv!

Varför det? Där finns ju en läroplan, och sen får man väl ha vilken syn man vill så länge man följer den?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    24

  • Farang

    15

  • Kim

    11

  • noBuzz

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis.

det finns nog trafikpoliser som kör för fort.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför det? Där finns ju en läroplan, och sen får man väl ha vilken syn man vill så länge man följer den?

Jag tycker att BTT har en konstig kvinnosyn och det får han ha om han vill men att han skall arbeta som lärare tycker jag inte passar!

BTT tycks tro att alla Thailändare endast värderar allt i pengar och att alla går köpa till en billig peng så jag skulle ALDRIG tillåta en person som BTT att vara lärare till min halvthai dotter (har ingen ingen dotter än)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Anar att P3 menar ungefär som följande "vits" beskriver:

Två herrar sitter och snackar, den ene säger "Jag vet inte vad jag skall ta mig till, det kliar så frukansvärt på min pung..."

Den andre svarar "gör som Indianerna brukar göra"

"Hur gör dom då?"

"Kliar tillbaka!"

Eller på ren Svenska, gör som folk brukar göra, gå på känsla, men var lyhörd på de signaler du får.

MVH Tommy

Den har jag aldrig hört förut. Tack för förklaringen  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att BTT har en konstig kvinnosyn och det får han ha om han vill men att han skall arbeta som lärare tycker jag inte passar!

BTT tycks tro att alla Thailändare endast värderar allt i pengar och att alla går köpa till en billig peng så jag skulle ALDRIG tillåta en person som BTT att vara lärare till min halvthai dotter (har ingen ingen dotter än)!

[/quotUtöver det så anser

Quote

Jag tycker att BTT har en konstig kvinnosyn och det får han ha om han vill men att han skall arbeta som lärare tycker jag inte passar!

BTT tycks tro att alla Thailändare endast värderar allt i pengar och att alla går köpa till en billig peng så jag skulle ALDRIG tillåta en person som BTT att vara lärare till min halvthai dotter (har ingen ingen dotter än)!

Han brukar även hävda att de flesta är bartjejer och att de flesta fortsätter med sina "yrken" i Sverige (även som gifta)!

Så nej.. den sortens lärare kan jag klara mig utan!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag tycker att BTT har en konstig kvinnosyn och det får han ha om han vill men att han skall arbeta som lärare tycker jag inte passar!"

Bäste Fru Barbro, nu är det ju en vuxenskola som han undervisar i, där han innehar en professur i kombinationsämnet "Barstolleri & Matmeterologi".

Adjunkt Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste fru Barbro!!

Jag kan inte se vad det ska ha för demoraliserande verkan på tonåringar om deras lärare råkar sitta i baren emellanåt och dricka lite sangsom och ta sig ett nummer med lilla Noi ibland.

Knappast något som jag tar med mig till arbetsplatsen.

Det finns både poliser, piloter och läkare och annat bland barerna i Pattaya.

Normala människor kan hålla isär vad de sysslar med i olika situationer.

Hur skulle det annars se ut!

Tänk om ex kärringarna på kyrkliga syföreningen skulle få reda på att prästfrun suger av herden och att han tar henne bakifrån.

Knappats något som omnämns, men icke desto mindre vanligt förekommande.

Världen är inte svart eller vit.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Tänk om ex kärringarna på kyrkliga syföreningen skulle få reda på att prästfrun suger av herden och att han tar henne bakifrån

:D:D   Ännu en fantasktisk komentar...tack för underhållningen Btt så här på söndags kvällen  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Bäste Fru Barbro, nu är det ju en vuxenskola som han undervisar i, där han innehar en professur i kombinationsämnet "Barstolleri & Matmeterologi".

Adjunkt Arne

:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Atom!

Om du inbillar dig att jag under 4 år gjort ideliga försök att hitta en thaitjej att gifta mig med så tror du fel.

Jag har varit fullt nöjd med mina kortare förhållanden och mina shorttimes i baren.

Att plocka hem en tjej har aldrig varit mina planer.

Och det handlar inte om ekonomiska faktorer.

Så himla dåligt tjänar inte en högstadielärare i Sverige.

BTT

Jag forsokte bara vara snall och hitta en forklaring till varfor du misslyckats och da ar ju, baserat pa dina egna utsagor, den naturliga forklaringen att du tjanar for daligt.

En annan forklaring skulle ju kunna vara att du ar socialt handikappad. Jag skulle faktiskt tro att andelen socialt handikappade individer i gruppen "ensamstaende medelalders hogstadielarare med manisk snalhet" ar storre an andelen prostituerade i gruppen "thailandska kvinnor".

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag forsokte bara vara snall och hitta en forklaring till varfor du misslyckats och da ar ju, baserat pa dina egna utsagor, den naturliga forklaringen att du tjanar for daligt.

En annan forklaring skulle ju kunna vara att du ar socialt handikappad. Jag skulle faktiskt tro att andelen socialt handikappade individer i gruppen "ensamstaende medelalders hogstadielarare med manisk snalhet" ar storre an andelen prostituerade i gruppen "thailandska kvinnor".

Att BTT är socialt handikappad har vi ju sett otaliga exempel på genom åren. Bara det faktum att han smutskastar alla sina medmänniskor när dom inte sitter intill honom tyder ju på ett socialt error i någon form.

Fast att han som engelskalärare i Thailand tjänade mindre än bartjejerna själva låg, med all säkerhet, även det honom i fatet när han gick ut och raggade bland dom. Och kanske är det det som initialt skapade hans bitterhet mot thailändskor, något han idag tar igen genom att intala sig att alla bara bryr sig om killens pengar, dvs om det är en farangkille det handlar om. Det var ju BTTs erfarenhet av 2-3 st längre romanser och då måste det i hans värld gälla alla 30 miljoner kvinnor av samma nationalitet.  :yes:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast att han som engelskalärare i Thailand tjänade mindre än bartjejerna själva låg, med all säkerhet, även det honom i fatet när han gick ut och raggade bland dom.

För det första så är det bartjejerna som raggar på gubbarna, sen så för det andra så är en tusenbathare lika mycket värd för dom oavsett om man tjänar mycket eller lite ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För det första så är det bartjejerna som raggar på gubbarna, sen så för det andra så är en tusenbathare lika mycket värd för dom oavsett om man tjänar mycket eller lite ;)

Jag är fullt medveten om hur det funkar bland barerna, även om jag nog skulle kunna argumentera mot ditt påstående att vilken bartjej som helst är tillgänglig för vilken kille som helst bara han äger en tusenbahtare. Så ser sanningen inte ens ut bland barerna och det är jag övertygad om att du själv känner till.

Men nu skrev jag inte om BTTs sk shortimeäventyr utan dom ggr han själv påstått sig varit nedkärad och dum i längre förhållanden med flera "lurkande" thaimän osv i bakgrunden. Tror personligen att det är dom 2-3 längre förhållanden han  säger sig ha haft som gett honom den världsbild han har av thailändskor. Och jag håller det inte för omöjligt att det beteende dom visade honom berodde på hans arroganta snålhet eller avsaknad av flärdfullhet. Varför välja en gammal, ful farang om dom ändå inte har något som en ung snygg thaiman inte också kan erbjuda.

Utanför barsfären är ju BTTs erfarenhet att dom kvinnor som befinner sig där inte ens för allt smör i småland skulle vilja visa sig offentligt med något så lågstående som en farang, än mindre bli tillsammans med en. Och det är, antar jag, byggt helt på egna erfarenheter alternativt så är han oerhört oerfaren eller blind. Personligen känner jag hur många par som helst där kvinnan inte har en bakgrund från baren och det har inte i något exempel betytt att denne inte vågat visa sig ute med sin man.

Man undrar ju lite om prinsessan som var gift med en farang också försökte smyga med detta, enligt BTT så är det ju i princip omöjligt att en rik thaikvinna skulle välja en farang så man funderar ju på vilken typ av desperation hon kan ha känt. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är fullt medveten om hur det funkar bland barerna, även om jag nog skulle kunna argumentera mot ditt påstående att vilken bartjej som helst är tillgänglig för vilken kille som helst bara han äger en tusenbahtare. Så ser sanningen inte ens ut bland barerna och det är jag övertygad om att du själv känner till.

Visst, bär man sig åt som ett svin, är oförskämd eller på nått annat sätt odräglig så är chansen stor att man blir nobbad i baren. Och vill man satsa på nått längre än en kortis så räcker inte typ 30k/b i månaden långt ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst, bär man sig åt som ett svin, är oförskämd eller på nått annat sätt odräglig så är chansen stor att man blir nobbad i baren. Och vill man satsa på nått längre än en kortis så räcker inte typ 30k/b i månaden långt ;)

Jag skulle nog vilja hävda att det inte ens räcker med att vara trevlig och snäll samt äga en tusenbahtare för att kunna välja vilken kvinna man vill i barerna. Finns en hel del tjejer som är så attraktiva att dom skulle kunna få erbjudande om 20 longtime per kväll. Och eftersom dom snabbt lär sig sitt marknadsvärde så väntar dom naturligtvis ut den av dom 20 dom tycker har något utöver tusenbahtaren, t ex är ung och snygg, charmig som få alternativt kanske bjuder 5000 baht.

Men det är klart, när dom traskar hem från sin longtime vid 07 snåret och passerar 7-eleven och det sitter en tankad engelskalärare och viftar med en tusing så kanske dom passar på att ta in även den innan dom åker hem och lägger sig hos thaipojkvännen. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

5000 b för en short-time, i vilken stad är du då?? I Pattaya räcker en tusenbahtare + barfine till över 95% av bartjejerna. Dom flesta av dessa 95% går dessutom att pruta på om man vill, speciellt om man är snäll och trevlig.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad blir då slutsatsen av alla råden till han som undrar om thaiflickvännen älskar honom..?

*Bli aldrig kär i thailändska bartjejer.

*Sluta skicka pengar omgående om du inte vill bli blåst.

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

5000 b för en short-time, i vilken stad är du då?? I Pattaya räcker en tusenbahtare + barfine till över 95% av bartjejerna. Dom flesta av dessa 95% går dessutom att pruta på om man vill, speciellt om man är snäll och trevlig.

5000 baht var ett hypotetiskt exempel. Men gissar att även du har hört om sådana som ger 5000 fast det hade räckt med 1000.

Och självklart finns det även prutmån om killen kan erbjuda något annat intressant. Kommer själv ihåg en bartjej som berättade att tjejerna i hennes bar blev som tokiga när det stegade in en riktigt snygg kille i baren. Då tävlade enligt henne dom snyggaste tjejerna alltid om denna kille och om det så krävdes så tog dom inte ens betalt av honom. I värsta fall betalde dom t o m sin egen barfine. allt för att vinna över kompisarna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och vad blir då slutsatsen av alla råden till han som undrar om thaiflickvännen älskar honom..?

*Bli aldrig kär i thailändska bartjejer.

*Sluta skicka pengar omgående om du inte vill bli blåst.

Slutsatsen är nog att om man behöver en mall uppsatt av andra på ett forum att följa för att avgöra om ens egen tjej är  kär eller inte så är nog sannolikheten stor att hon inte är det. Tyvärr!

Är dom kär så märks det oftast och man behöver inte tvivla.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

5000 baht var ett hypotetiskt exempel. Men gissar att även du har hört om sådana som ger 5000 fast det hade räckt med 1000.

Och självklart finns det även prutmån om killen kan erbjuda något annat intressant. Kommer själv ihåg en bartjej som berättade att tjejerna i hennes bar blev som tokiga när det stegade in en riktigt snygg kille i baren. Då tävlade enligt henne dom snyggaste tjejerna alltid om denna kille och om det så krävdes så tog dom inte ens betalt av honom. I värsta fall betalde dom t o m sin egen barfine. allt för att vinna över kompisarna.

Varför ligga med Skara-bert , när dom kan ligga med Brad Pitt ? Och även få lika mycket betalt för det ! Det är bara att utgå ifrån sig själv att man vill nuppa med den snyggaste tjejen , om man får välja .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Slutsatsen är nog att om man behöver en mall uppsatt av andra på ett forum att följa för att avgöra om ens egen tjej är  kär eller inte så är nog sannolikheten stor att hon inte är det. Tyvärr!

Är dom kär så märks det oftast och man behöver inte tvivla.

Förmodligen det klokaste rådet man kan få.

Kan bara insämma till 100%

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kommer själv ihåg en bartjej som berättade att tjejerna i hennes bar blev som tokiga när det stegade in en riktigt snygg kille i baren. Då tävlade enligt henne dom snyggaste tjejerna alltid om denna kille och om det så krävdes så tog dom inte ens betalt av honom. I värsta fall betalde dom t o m sin egen barfine. allt för att vinna över kompisarna.

Kommer ihåg en gång på den gamla hemska tiden när det mesta stängde ner kl 1 i bkk och man tvingades några gånger häcka på Grace Hotel. Två ganska unga men väldigt söta thaitjejer gick med snabba steg runt och scannade av alla faranger som fanns på stället. Kommer inte ihåg just varför men jag fick ett starkt intryck av att de bara var ute efter snygga män. Att de lät bli mig beror antagligen på att jag är alltför stilig.

Några år senare var jag och frun på studiebesök i ett barområde på en känd ö. Hon spenderade flera timmar pratandes med två barbrudar. Om jag får tid ska jag nog skriva ner vad de hade att berätta. Skulle nog rubba vissa personers cirklar här på forumet.

Kontentan är iallfall att jag inte har några problem att tro att Kims exempel är speciellt unika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beklämmande är väl det faktum att för farangen, i detta fall i Sverige så blir avstånd och tid en näst intill manisk faktor med alla varningar, långfingrar e.t.c. som dyker upp, skrivna av bl.a. "samlevnadsexpertisen" på MPR.

Spekulationer och även rena floskler tenderar att bli sanningar ju oftare de framställs och då påverkas även den käraste hankatt!

Om någon sått ett frö så slår det lätt rot om det vattnas tillräckligt. (floskel myntat av herr Baa)

Nä, det enda sättet är att vara tillsammans och känna av stämningen i ett förhållande, och där har ju distans och tid en negativ effekt för oss i Sverige.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skickar 2000kr varje månad + att jag har sagt till henne om det skulle krisa så får hon säga till,men hon säger ofta när jag frågar henne om hon behöver pengar att hon inte behöver.

Ja så länge du skickar dom summorna så kommer hon inte tvivla*s*.

Nä gå på magkänslan.hon har slutat jobba förmodar jag och vet du det till 100% så är det väl bara köra.man måste våga för att vinna. Jag har misslyckats en gång och lyckats bra andra gången...(med thai).

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...