Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk logik igen?


Kentan

Recommended Posts

Eller bristen på densamma,,,nog skulle man vara ganska van efter x antal resor dit, men fortfarande upphör man aldrig att förvånas så kan någon hjälpa till och försöka förklara hur f*n har dom tänkt att motivera denna prissättning? Hämtat från Tony gym Pattaya där jag brukar gästträna när jag är på besök i byn.

Membership_04.jpg

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget fel i den logiken ?

Snarare fel utav dom som köper ett veckokort för att bara träna en gång per dag ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett veckokort får du träna hur många ggr som helst under vecka, ponera att man som jag tränar 2 ggr per dag.

Med ett engångskort kostar det för vecka 2*7*200=2800.

Vältränade logikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst att tillägga att med ett "1 visit" kan man träna obegränsat under 1 dag.


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäst att tillägga att med ett "1 visit" kan man träna obegränsat under 1 dag.

Men inte en gång på förmiddagen & sen ytterligare en gång senare på kvällen ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men inte en gång på förmiddagen & sen ytterligare en gång senare på kvällen ...

Har gått alldeles utmärkt hittils med det handskrivna kvittot man får är det bara att visa upp och träna flertalet gånger under 1 dag.


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle köpa glödlampor eller rättare sagt lågenergi-lampor på Home works i Pattaya.

Eftersom det går åt en hel del då kvalliten på elleveranserna inte är den bästa så siktade jag in mig på ett 20 pack som erbjöds.

20 lampor kostade 2190 baht, ja det verkade ju vara ok så 20 packet lades i varukorgen.

På vägen ut passerade vi avdelningen med glödlampor som såldes en och en och döm om min förvåning.

En styck av de lampor jag köpt kostade 80 baht. 20 gånger 80 baht blir ju 1600 baht inte 2190 som jag betalt.

Eftersom expediten som hjälpt mig finna 20 packet körde min kundvagn så påpekade jag detta faktum för honom och frågade om de prismärkt fel.

"Nono not wrong", sa han, Sedan pekade han på 20 packet och sa "This more big, and more easy take home".

Fru vax och jag log inte även om det var nära, men vi bad honom gå tillbaka med 20 packet medan vi plockade åt oss 20 lampor från hyllan.

När han kom tillbaka la vi dessa i kundkorgen och gick mot kassan.

När vi betalade kassan och tjejen upptäckte att vi köpt 20 lampor påpekade hon att det fanns 20 pack.

Jag svarade då att det blev dyrare att köpa 20 i paketet istället för 20 lösa och hon svarade blixtsnabbt "yes but big pack fore people want to by many"

Vi betalade och gick.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle köpa glödlampor eller rättare sagt lågenergi-lampor på Home works i Pattaya...

Med Thailändsk logik är det nog att köper man ett 20 pack ska man straffas för då kommer man inte dit och handlar så ofta och då förlorar Home works en massa pengar.  :preved:   TIT

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det här i norge

också så fort det är

storpack högre pris!

Förklara det den som kan!

  Mvh

      Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk i Norge har ju börjat resa och när di tex kommer till Thailand upptäcker di saker som verkar bra och detta genomför di sedan när di kommer hem till Norge.

Arne Flexnaese

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, logik eller inte, det är i varje fall ett listigt affärsknep för att öka vinsten. Många utgår nog från att storpacken blir billigast, och bryr sig inte om att kontrollräkna. Om man nu ens är kapabel till lite enkel huvudräkning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Detta "fenomen" finns även i Sverige! Dock inte lika vanligt men ändå!

Det jag tänker på/ minns just nu är kex choklad hos ICA.

Liten kex choklad 55 gram 4.95kr

Stor kex choklad 100 gram 10.90kr

Inget man går under av, men man undrar hur dom tänker!  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Detta "fenomen" finns även i Sverige! Dock inte lika vanligt men ändå!

Det jag tänker på/ minns just nu är kex choklad hos ICA.

Liten kex choklad 55 gram 4.95kr

Stor kex choklad 100 gram 10.90kr

Inget man går under av, men man undrar hur dom tänker!  :whistle:

Visst är det märkligt, 90 spänn kilot för den mindre förpackningen, och 109 spänn kilot för den större...

Men i Sverige finns ju möjligheten, åtminstone oftast, för den observante att kolla in jämförpris. Vi får väl anta att det inte är olagligt på något sätt med denna prissättning, annars blev det väl ramaskri från Konsumentverket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja det är som denna skylt.

Jag fråga damen om man verkligen fick rabatt om man köpte 4st. Jo det fick man.Eller så köpte man dem för 25 Bath/st.

Ehhhhh.Blir inte det Same Same? Nej säger hon och jag fick börja förklara vad 25 * 4 blir.

Men Thailändska envisheten som hon hadde så hadde Farangen helt fel ändå.

14013_9f6653d176d228da58baf753da8830d166

14013_9f6653d176d228da58baf753da8830d166

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...