Jump to content
IGNORERAD

Stöld på krog i Phuket.....nekas visum till USA!


lars60

Recommended Posts

Håller även med Herr DDT i BKK, tycker att man skall ha burka i städerna, finns ju inget värre än kroppar.

Snart skall väl ljuset vara tänt i sängkammaren oxå!

Talibananane Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Joints

    7

  • noBuzz

    5

  • Farang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Jag tycker vi samlar ihop ett gäng här på Mpr. Åker ner till Australien i samlad trupp, dricker bärs och har kul samt slår ihjäl henne. Det är dags att statuera ett exempel. Barmattor är liksom det fundament där civilisationen vilar och om de inte fanns var skulle man då ställa sitt ölglas? Dessutom är det ju trevligt att vila sina ögon på de ibland väldigt färgglada mönster som finns när man blir lite trött och inte orkar hålla upp huvudet hela tiden. Jag har iallafall haft mycket utbyte av olika sorts barmattor och anser att det är dags att sätta ner foten.

Dessutom har hon ju haft fräckheten att vara näsvis mot lagens upprätthållare vilket inte är något annat än skandal. Hon har även visat spår av svårartad nykolonialism samt inkräktat på vårat revir när hon istället skulle vara hemma och passa sina barn. A lesson has to be thought, enough is enough. You are either with us or against us!

Ha ha , jösses vad roligt du är !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

For ovrigt kanns det som att det ligger mkt i talesattet - "den enda sanna gladjen ar skadegladjen", nar man laser en del inlagg.

Man far val hoppas man inte rakar ga mot rod gubbe eller nagot i framtiden for da kan man knappast rakna med amnesti fran pobeln har pa MPR. Annat ar det val om man bryter mot lite allvarligare lagar sasom rattfylla, sexhandel, bestickning osv. da blir man val pa sin hojd utnamnd som thailandsrav eller liknande. 

Är oftast rätt bittra figurer som ser glädje i andras elände.

Wille!

Sexhandel?

Vad fan skulle tjejerna annars livnära sig på?

Barrävarna hjälper ju bara till.

Ekonomiskt bistånd i dess ädlaste och mest oskyldiga form.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilka enorma konsekvenser för ett egentligen "småtjuvar-handling".

Vi har nog de flesta här...gjort något motsvarande...eller värre, själva.

T ex en souveniraskkopp tror jag många av oss har stoppat i fickan.  :yes:

Var går gränsen?

-Enkelt. Man får se till att inte torska helt enkelt, det är min erfarenhet  ;)

Så länge man inte åker dit kommer man ju undan med vad som helst  :whistle:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fanimej inte klokt va grälsjuka en del medlemmar blivit mot de som förespråkar lag och ordning, om man inte vill hamna i klammeri med rättvisan får man väl för tusan låta bli att begå brott. När man sedan torskar så skall det daltas med en brottsling, även om man sysslar med småsaker så är det brott och då får man betala.  Som man bäddar o.s.v. 

Om man inte är man/kvinna nog att ta sitt straff är det nog bäst att stanna på den lagliga sidan.

Baa (som håller med Mc Twist :whistle: )

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt svenskt att det skall klemas med alla och ingen får straffas för det dom gör för då är det så "synd" om dom

Dessutom var det troligen betydligt mer "negativt" från damen ifråga än vad som framgick i västerländsk media med tanke på följderna av att stjäla en "liten stackars barmatta"

USA:s myndigheter är inte direkt kända för att "dalta" med brottslingar som dom gör i Sverige så jag anser dom gör helt rätt.

Så ta lärdom av denna händelse och tänk er för innan ni beter er illa i Thailand på fyllan och villan (eller ännu värre, i nyktert tillstånd) för man vet aldrig vilka följder det kan få längre fram

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Typiskt svenskt att det skall klemas med alla och ingen får straffas för det dom gör för då är det så "synd" om dom

Dessutom var det troligen betydligt mer "negativt" från damen ifråga än vad som framgick i västerländsk media med tanke på följderna av att stjäla en "liten stackars barmatta"

USA:s myndigheter är inte direkt kända för att "dalta" med brottslingar som dom gör i Sverige så jag anser dom gör helt rätt.

Så ta lärdom av denna händelse och tänk er för innan ni beter er illa i Thailand på fyllan och villan (eller ännu värre, i nyktert tillstånd) för man vet aldrig vilka följder det kan få längre fram

Bravo! Du har verkligen förstått exakt vad det handlar om. Och dessutom vet du precis vad som hände också. Imponerande. Goda visdomsord på slutet. Jag har ju aldrig tänkt mig för innan jag betet mig illa förut. Men det ska jag absolut göra nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bravo! Du har verkligen förstått exakt vad det handlar om. Och dessutom vet du precis vad som hände också. Imponerande. Goda visdomsord på slutet. Jag har ju aldrig tänkt mig för innan jag betet mig illa förut. Men det ska jag absolut göra nästa gång.

Men snälla herr Joints, vad Du tar i!

Ska man fatta Ditt inlägg som aggresivt mot Herr Tallviking för att han inte vet nåt som Du vet, eller skall det uppfattas som att sno prylar och vara sketen mot polis är "inte så farligt om man är tankad?"

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men snälla herr Joints, vad Du tar i!

Ska man fatta Ditt inlägg som aggresivt mot Herr Tallviking för att han inte vet nåt som Du vet, eller skall det uppfattas som att sno prylar och vara sketen mot polis är "inte så farligt om man är tankad?"

MVH

Baa

Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är fanimej inte klokt va grälsjuka en del medlemmar blivit mot de som förespråkar lag och ordning, om man inte vill hamna i klammeri med rättvisan får man väl för tusan låta bli att begå brott. När man sedan torskar så skall det daltas med en brottsling, även om man sysslar med småsaker så är det brott och då får man betala.  Som man bäddar o.s.v. 

Om man inte är man/kvinna nog att ta sitt straff är det nog bäst att stanna på den lagliga sidan.

Baa (som håller med Mc Twist :whistle: )

Baa,

Jag argumenterar inte sa mycket mot straffen hon fatt, aven om jag tycker de ar onodigt harda, som mot den oerhorda dubbelmoral och gammelgubbssjalvgodhet som sa manga pa forumet ger uttryck for. Det ar ju bara att titta pa alla omrostningar som varit pa forumet; en majoritet av medlemmarna har betalat for sex, kort pa fyllan, mutat en snut mm mm, alla dessa brott betydligt varre an vad denna kvinna gjort. Om du ar en av de fromma, typ den Fortrafflige Fanjunkaren, som inte gjort nagot smabrottsligt i Thailand sa kan du givetvis gapa om mer Talibanbestraffning for smasaker men annars forefaller det ytterst konstigt. Eller tillhor du skaran som tycker att ett brott bara ar ett brott om man aker fast?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

T ex en souveniraskkopp tror jag många av oss har stoppat i fickan.  :yes:

Var går gränsen?

Tja, skall man betala 50-60 kronor för en öl så är det väl självklart att glaset ingår, någonting annat vore ju ren stöld! :whistle:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Du käre Atom, vad ska man ge för svar till en som är så rättrådig och samhällstillvänd som herrn verkar vara.  Jo, jag må vara äldre än Du, dock icke på något sätt på rymmen från hemmet, men jag tillhör den skara som OM jag skulle chansa och torska inte gråter ut i allehanda medier för att förringa min handling.

Jag vet inte om Du tillhör dem som tycker det är snyggt med velourbyxor men Du framstår lite väl slapp i bedömning om lag och ordning.

Som slutkläm, Nej jag är inget helgon, har gjort mycket som nog skulle vara ogjort om man hade möjlighet att leva om sitt liv, dock står jag för mina egna handlingar, jag har aldrig, och hoppas verkligen att det så skall förbli, med avsikt skadat en annan människa eller dennes egendom.

Rättrådig eller ej, njaa mer sunt förnuft och vanligt jäv-la bondförnuft.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Typiskt svenskt att det skall klemas med alla och ingen får straffas för det dom gör för då är det så "synd" om dom

Dessutom var det troligen betydligt mer "negativt" från damen ifråga än vad som framgick i västerländsk media med tanke på följderna av att stjäla en "liten stackars barmatta"

USA:s myndigheter är inte direkt kända för att "dalta" med brottslingar som dom gör i Sverige så jag anser dom gör helt rätt.

Så ta lärdom av denna händelse och tänk er för innan ni beter er illa i Thailand på fyllan och villan (eller ännu värre, i nyktert tillstånd) för man vet aldrig vilka följder det kan få längre fram

Helt rätt, Tallviking, det klemas alldeles för mycket  :whistle:

/GD

Quote

"Finns i sjön" är ett tips

Piratsjön vill säga !  :mdr:

Sök på "homes" under "program"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Typiskt svenskt att det skall klemas med alla och ingen får straffas för det dom gör för då är det så "synd" om dom

Dessutom var det troligen betydligt mer "negativt" från damen ifråga än vad som framgick i västerländsk media med tanke på följderna av att stjäla en "liten stackars barmatta"

USA:s myndigheter är inte direkt kända för att "dalta" med brottslingar som dom gör i Sverige så jag anser dom gör helt rätt.

Så ta lärdom av denna händelse och tänk er för innan ni beter er illa i Thailand på fyllan och villan (eller ännu värre, i nyktert tillstånd) för man vet aldrig vilka följder det kan få längre fram

Äsch USA, tacka vill ja veta Saudi Arabien där klemas det fanimej inte. Snor man nått där och åker dit så snor man inte mer med den handen i alla fall!

Ostympade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Jag tycker ocksa brott ska bestraffas och att man ska sta for vad man gjort. Dock tyder jag att straff ska sta i relation till brottet man gjort och behandlas man illa sa har man ratt att klaga, en av de uppenbara fordelarna med demokrati och yttrandefrihet.

Gallande velourbyxor sa ar jag for ung for att veta vad det ar alternativt sa ar det ett svenskt mode jag missat da jag spenderat merparten av mitt vuxna liv utomlands. Tillaggas kan att jag aldrig haft nagra problem med polisen, varken i Sverige eller utomlands, och jag raknar med att det sa forblir.

Begreppet "sunt fornuft" ar valdigt subjektivt och i detta fall tycker jag du helt saknar det. Om du aldrig begatt ett varre brott an snott ett olunderlagg och varit uppkaftig mot snuten sa skulle jag forsta dig men da du sjalv skrivit att du kopt sex sa har ju den hogstaende moralen redan fallit och da ar det battre att inte skriva "somnamna" med mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håhåjaja, Ni ungdomar har det inte lätt, gamla stofiler som försöker dyvla på Er en massa upfattningar, brott och straff är vi kanske överens om men att gråta ut i pressen gör väl inte brottet mindre för det.

Om Du med Din religiösa underton tycker sexköp är ett så grovt brott förstår jag inte att Du orkar deltaga i ett forum som detta, men, kanske det är en frustrationsventil som behöver luftas.

Sen vad beträffar sunt förnuft så har Du ingen aning och vad Du tycker om mig skiter jag i men att som Du försöka förlöjliga medmänniskor och verbalt förringa andra med mindre utbildning och inkomst än Du själv som Du håller på med är direkt osmakligt, Ditt skrivna språk lämnar mycket att önska.

Vi kommer nog aldrig att ha samma uppfattning om saker och ting, om inte jag skulle tycka samma som Du förstås.

Beträffande velourbyxor så framstår Du ännu flummigare än vad jag något skämtfullt antydde i mitt tidigare inlägg.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och att dessutom en journalist, som borde värna åsiktsfrihet och yttrandefrihet högt, yttrar sig på detta sätt är helt oförståeligt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Forlojliga var ordet ja, nagot som Baa absolut aldrig gjort..

Religios framtoning? Harom veckan fick jag skit for att jag tyckte det var OK att roka brajj.

Quote

Vi kommer nog aldrig att ha samma uppfattning om saker och ting, om inte jag skulle tycka samma som Du förstås.

Har har du dock helt ratt, om du inte andrar uppfattning sa kommer vi inte ha samma uppfattning eftersom jag har en annan uppfattning.

Nu maste jag tyvarr ga och lagga mig sa du far hitta nagon annan att fa utlopp for dina aggressioner pa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske Du skulle ha gjort tidigare, trötthet kan ge svåra biverkningar. :mdr:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och att dessutom en journalist, som borde värna åsiktsfrihet och yttrandefrihet högt, yttrar sig på detta sätt är helt oförståeligt

Hmmm, jag undrade bara vad hon tänkt norpa med sig i fyllan och villan från Disneyworld. För hon verkar ju vara igång med en lönande affärsverksamhet som i korta drag går till så här.

Åk på semester.

Sup dig aspackad.

Sno något bagatellartat.

Argumentera/bråka med polisen.

Hamna i häkte.

Informera alla mediekanaler du kan i hemlandet.

Få guvenören att betala dina låga böter.

Åk hem.

Ställ upp i en talkshow och få 155 000 kronor för besväret.

Repeat...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men snälla herr Joints, vad Du tar i!

Ska man fatta Ditt inlägg som aggresivt mot Herr Tallviking för att han inte vet nåt som Du vet, eller skall det uppfattas som att sno prylar och vara sketen mot polis är "inte så farligt om man är tankad?"

MVH

Baa

Hade lite tidsbrist förut men ägnar nu några minuter till att reda ut mina åsikter i detta ämne som verkar ligga dig så varmt om hjärtat.

Jag vet inget annat än det som står i media. Har ingen inside information som tydligen tallviking har eftersom han vet så mycket om precis vad som hänt och samtidigt inte litar på media.

Självklart finns det mängder av faranger som bär sig illa åt i Thailand och på alla möjliga sätt och vis. Sedan är det tydligt att vi alla har olika åsikter om vad som räknas som dåligt beteende. Själv så anser jag att en dam som snattar en i stort sett värdelös ölmatta på fyllan borde komma undan lite lättare än att sitta i finkan och betala dryga böteer. Om hon varit våldsam och begått något olagligt i samband med incidenten så borde hon åtalas för det. Detta har så vitt jag vet inte skett.

Att kalla henne brottsling är bara patetiskt. Att glädja sig över hennes nekade visum till usa är likadant. Själv så har jag gjort betydligt värre saker, tex att köra för fort. Jag tror inte att jag är ensam om det. Finns en mängd liknande företeelser man kan begå utan att bli kallad för brottsling.

Tallviking knyter näven i luften och utropar lag och ordning i Thailand och pekar ut en fylletant från Oz. Det är så totalt verklighetsfrämmande så att det nästan blir komiskt. Jag brukar försvar mycket gällande Thailand och thailändare på det här forumet. Det har dock två stora undantag, politiker och poliser. I stora drag kan man generalisera dem som två olika grupper av pack. Många poliser skulle själva låsas in på livstid om det fanns något som liknande lag och ordning. Det vet alla som har det minsta koll på Thailand.

Det är pojkarna i brunt som är det stora problemet, eller symtomet på problemet om man så vill. Det är dit de knutna nävarna och ilskna kommentarerna ska riktas. Inte mot klåfingriga och osympatiska fyllisar från Oz. Och med det menar jag inte att man som farang ska ha rätt att bete sig hur som helst när man är gäst i Thailand, det tror jag de flesta förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints.

Alldeles riktig sammanfattning, men som Du mycket riktigt skriver så vet vi ju inte vad hon sade/gjorde när farbror blå (eller brun) ville tala henne till rätta, att hon inte blev åtalad för det är väl ingen förvånad över, det är ju i LOS, pengamammons hemland.

Nä, det som jag tror många reagerar mot är sättet att "gråta ut i media" och därigenom tycka sig oskyldigt och orättvist behandlad. Har man vart på fyllan och dummat sig är det bara och betala, åtminstone tycker jag det.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Quote

Hade lite tidsbrist förut men ägnar nu några minuter till att reda ut mina åsikter i detta ämne som verkar ligga dig så varmt om hjärtat.

Jag vet inget annat än det som står i media. Har ingen inside information som tydligen tallviking har eftersom han vet så mycket om precis vad som hänt och samtidigt inte litar på media.

Självklart finns det mängder av faranger som bär sig illa åt i Thailand och på alla möjliga sätt och vis. Sedan är det tydligt att vi alla har olika åsikter om vad som räknas som dåligt beteende. Själv så anser jag att en dam som snattar en i stort sett värdelös ölmatta på fyllan borde komma undan lite lättare än att sitta i finkan och betala dryga böteer. Om hon varit våldsam och begått något olagligt i samband med incidenten så borde hon åtalas för det. Detta har så vitt jag vet inte skett.

Att kalla henne brottsling är bara patetiskt. Att glädja sig över hennes nekade visum till usa är likadant. Själv så har jag gjort betydligt värre saker, tex att köra för fort. Jag tror inte att jag är ensam om det. Finns en mängd liknande företeelser man kan begå utan att bli kallad för brottsling.

Tallviking knyter näven i luften och utropar lag och ordning i Thailand och pekar ut en fylletant från Oz. Det är så totalt verklighetsfrämmande så att det nästan blir komiskt. Jag brukar försvar mycket gällande Thailand och thailändare på det här forumet. Det har dock två stora undantag, politiker och poliser. I stora drag kan man generalisera dem som två olika grupper av pack. Många poliser skulle själva låsas in på livstid om det fanns något som liknande lag och ordning. Det vet alla som har det minsta koll på Thailand.

Det är pojkarna i brunt som är det stora problemet, eller symtomet på problemet om man så vill. Det är dit de knutna nävarna och ilskna kommentarerna ska riktas. Inte mot klåfingriga och osympatiska fyllisar från Oz. Och med det menar jag inte att man som farang ska ha rätt att bete sig hur som helst när man är gäst i Thailand, det tror jag de flesta förstår.

Joints...bra inlägg , men vem glädjs åt hennes nekade inträde i USA?  enligt min uppfattning så är ordet somnamna inte ett utryck i skadeglädje, vet inte vad du tolkar det? Alla somnamna jag fått har varit i all välmening...men mycket riktade :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...