Jump to content
IGNORERAD

Hjälp att förstå min älskling


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Vi ska i höst få vårat första gemensamma barn. Min älsklingen vill inte att jag är med utan vill att jag stannar hemma i Sverige. Jag förstår absolut ingenting av detta resonnemang .Hon vill gärna att jag kommer en två månader efteråt. Jag behöver hjälp att förstå detta resonnemang. För mig är det självklart att vara på plats och stötta min älskling.

HJÄLP MIG ATTT FÖRSTA ÄLSKLINGEN RESONNEMANG TACK

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 149
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    23

  • John Khonken

    18

  • buriram

    8

  • ban99arne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Det här är precis 100% tvärtom mot vad mina erfarenheter är.

I Thailand är det snarare mycket vanligt att mannen bor på sjukhuset tillsammans med damen under dagarna efter förlossningen.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

gnagarn1891

Kan det va en fix idé om utseende under dom sista månaderna? låter lite så när hon säger 1-2 månader efter förlossningen

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Gnagarn absolut en tanke som jag köper. Eftersom jag förstår NADA. Så tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog ge lite mer information om din käresta annars så är det lätt att man drar slutsatser som du inte vill höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men JK, skit i kärestan, stå på Dig och se till att vara där, det finns mig veterligen inga vare sig moraliska eller religiösa kutymer som förhindrar Did att närvara, spelar ingen roll om Du är Thai eller farang.

Kan det vara nåt skumt med betalningen, nja, inga spekulationer men?

Du säger ingenting om hur länge ni varit ett par, skall gifta Er? Finns det någon ex i bakgrunden o.s.v. 

Nä, ta och fixa ledighet, köp en biljett och åk är min åsikt.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi har träffats i fyra år. Jag har varit uppe i Udon och träffat släkten.  Hon har två barn som bor med gamla gubbens föräldrar i nong han. Har inga föräldrar kvar i livet.

Joints. ibland far det konstiga tankar även i mitt huvud ska du veta. Och till hundra kan man aldrig vara säker. Men jag tror hon talar saning. Det man kunnat kolla stämmer.

Är det något annat ni behöver veta så återkommer jag i kväll. Tacksam för all hjälp. Positiv som negativ.

ps Baa. Din tanke finns också hos mig. Men just nu vet jag varken ut eller in

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Som Vaxet sager sa verkar det mkt vanligt att mannen faktiskt ar med fran borjan. Oavsett vad din tjej har for skal sa har du ju din rattighet som pappa ocksa (inte bara skyldigheter). De forsta ogonblicken och dagarna med den nyfodde ar magiska och jag tycker det skall mkt till for att du skall missa dem. Vad anger hon for skal? Kan hon kommunicera det till dig? Kanns lite pa tidigare inlagg fran dig John att kommunikationen ibland staller till lite missforstand mellan er - ar det sa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara till att åka ner. ingen mening med att sitta här hemma i svedala o fundera, sätt kärringen på plats o visa att du älskar henne oavsett hur hon ser ut eller vad som gör att hon inte vill att du ska närvara.

                              lyck till

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du med säkerhet att hon är gravid?

Barnet kanske kommer en månad senare än hon har sagt till dej.

Är du 100 på att det är ditt barn?

Förlåt för att jag skriver negativa frågaor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det framgår inte varför du inte bör vara med så det är väl viktigt att du frågar varför hon har denna inställninig.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med de flesta här, du måste klargöra varför hon säger som hon gör.

Och du gör det nu, det finns en överhängande risk att denna tråd tar en vändning och spekulationerna om varför drar i en riktning du inte vill höra.

Idag är det lördag och många MPR-medlemmar kommer de närmaste timmarna bli smartare och smartare. ;)

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det finns ju ett antal dystra scenarior man kan tänka sig som orsakar denna inställning hos damen.

Men, det kan ju även vara något så banalt som att hon tycker det är bättre att John Khonken stannar i Sverige och tjänar pengar hellre än att spendera på en onödigt lång ledighet och flygresa. Eftersom hon inte tycker det är viktigt att mannen är med vid födsel, vad vet jag?

Det borde ju gå att få fram exakt varför hon vill ha det så här. Har John Khonken ingen bekant i Sverige eller Thailand som kan fungera som tolk om det är kommunikation som är problemet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ur mitt perspektiv spelar det ingen roll vilket argument frugan/tjejen din har. Är det ditt  barn som ska födas så SKA du ha möjligheten att kunna närvara.

Jag kommer alltid ha vår sons förlossning som det största ögonblicket i mitt liv. Jag lovar att jag flög på vingar när jag lämnade Södersjukhuset med vetskapen att allting gått bra.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inget att tveka på bara att åka ner. Vad kan hända, ska

hon bli förbannad för att du kommer ner så är det ju nåt knas.

Klart man blir misstänksam när man får höra sånt. Min första tanke

utan att känna er är ju att hon inte är säker på vem som är far till barnet.

Jag hade en jobbarpolare som tog hem en dam som vart på burken direkt

hon kom till sverige och hon envisades med att åka ner för att föda barnet.

Kan säga att hon kom aldrig tillbaka till Sverige igen trots att hon hade på UT.

Jag hade en biljett med mig ner men den vart aldrig utnyttjad. Sen träffade vi

henne i Pattaya när barnet var runt 3år och då såklart kom hon med en thaikille.

MPR-medlemmen "Bajen" kan intyga den historien så den är 100% sann.

Svårt för omgivningen att ge goda råd för du sitter ju själv med bästa infon.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

JK jag frågade min tjej om man inte ville att pappan skulle vara med jag fick svatret hon är nog inte säker på om farangen är pappa eller om det är en Thaikille som är pappan. För min tjej var det självklart att jag skulle vara med om vi fick barn tillsammans vid förlossning. Ställ henne mot väggen och fråga vad hon har för anledning till att hon inte vill att du ska närvara.

MVHSakaeo 

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Ledsamt att behöva säga det, men som redan ett par stycken nämnt så känns den största anledningen som att hon inte är säker på vem som är pappan till barnet hon ska föda och då vill hon slippa stå till svars på sjukhuset...eller rent utav hellre ha något annat sällskap där...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  Hej.

John

Om du verklig Älskar henne.

Så ta hjälp av folk här på forumet med kontakter med henne så inga missförstånd spolierar allt.

Jag är övertygad om att det finns medlemmar som kan hjälpa till med tolkning i eran konversation.

En tanke jag har är.

Lika gärna som att du ska åka till Thailand och medvara vid förlossningen så kan väll hon komma hit och föda i Sverige.

Du är Svensk och ska bli Pappa så det bör gå att ordna med Visa och allt vad det heter innan hon blir spärrad på flyget pga graviditet.

Kolla upp om det går, du får säkert  mer experthjälp av rävarna på MPR.

Tänk positivt och mata din kvinna med lösningar och visa att du är en grabb att lita på. (om du ser dig själv som en sån)

Hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig för er.

Leni.

Ps;

Har du fysiskt sett att hon är gravid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lika gärna som att du ska åka till Thailand och medvara vid förlossningen så kan väll hon komma hit och föda i Sverige.

Du är Svensk och ska bli Pappa så det bör gå att ordna med Visa och allt vad det heter innan hon blir spärrad på flyget pga graviditet.

Grejen blir väl att då får han betala hela förlossningen själv, eftersom sjukvårdsförsäkringen inte gäller?

Hört att svenska sjukhus kan vara rätt dyra.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Grejen blir väl att då får han betala hela förlossningen själv, eftersom sjukvårdsförsäkringen inte gäller?

Hört att svenska sjukhus kan vara rätt dyra.

Jag har hört att visa här grejat allt (visa,ut) på kort tid.

Och om nu en Svensk man ska bli Pappa och har planer på att leva med sitt barn och dennes  mamma så borde det gå att ordna, tycker jag, och tror och hoppas att Sverige verklig tar hand om sina urinvånare på det sättet.

Samtidigt så har jag slutat att bli förvånad.

Jag tycker ändå att det vore det mest vettiga att blanda in Ambassad och börja söka.

Om hon nu mörkar så borde det visa sig.

Och och om det nu skulle visa sig att förlossningen skulle kosta 50-100K.

So what.

Leni

[move]

[glow=red,2,300]

Kanske jag är blåögd med det går, det vet jag: Om man verkligen vill.

[/glow]

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Instämmer med de flesta här, du måste klargöra varför hon säger som hon gör.

Och du gör det nu, det finns en överhängande risk att denna tråd tar en vändning och spekulationerna om varför drar i en riktning du inte vill höra.

Idag är det lördag och många MPR-medlemmar kommer de närmaste timmarna bli smartare och smartare. ;)  

Jag skulle nog åka oavsett och få mig en uppfattning

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Leni om hon nu inte vill att han kommer ner tror du hon vill komma till sverige då.

Sen som vi har spekulerat i ang fader till barnet, ska nu Khonken gå igenom hela

visumproceduren för att sen få reda på att det inte är han som är far till barnet

det tycker jag är lite fel väg att gå. Nä hennes hemlighet löser sig inte av att hon

kommer till sverige. Nä jag står på mig åk ner och red ut hela saken om det går.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...