Jump to content
IGNORERAD

Lotto.....vetenskap eller tur?

lars60
 Dela

Recommended Posts

Min sambo har en förkärlek att spela/köpa thailändska Lotto..och inför varje köp så provar

hon olika vetenskapliga uträkningar  på vilka nummer/slutsiffror hon ska ha med på lotten.  ;)

När hon bestämmt sig för de "bästa/rätta" slutsiffrorna, så ringer hon till syster i Bangkok som

fixar inköpet av de rätta lotterna.

Sambo väntar fortfarande på vinsten.som hon kollar noggrant här http://news.sanook.com/lotto/

efter varje dragning.

Det hör till ämnet att nyligen vann syster i Bangkok ca THB 40 000 på sina egna "turnummer".

Som sagt... sambon väntar fortfarande. :D

Ett exempel på sambons framtagning av de rätta slutnr!

12juni001-1.jpg

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

• Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Chrille Columbus

8

• noBuzz

3

• ban99arne

3

• Bengt-Erik

2

Mest aktiva i denna tråd

Så tippar tanten V75

1234567

8901234

5678901

2345678

9012345

6789012

3456789

en enkelrad på första raden och sista (ytterraderna)

vinst 1200:- insats (hemligt)

Dela på andra sajter

Det vetenskapen säger om lotto  är att det går lika bra med tex. förra veckans rätta rad eller sju nummer i följd 13,14,15,16,17,18,19 som vilka som helst andra nummer mellan 1-35 =samma chans som dina turnummer Jag såg ett tv program med en dansk matematiker som förklarade det (vilken bra källa va ;) )

När det gäller V75 (hästkapplöpningar på lördagar) är det ju inte bara tur men det finns en bra rad 2156112 som är den statistiskt mest förekommande raden.Men idag tror jag att raden 5232614 är bättre  :angel: .

En sak som är säker vinner (7 rätt :rtfm: ) man på lotto så har man råd att flytta till Thailand och öppna bar/guesthouse/krog helt enkelt :mdr: .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

:mdr: Den "svarta" varianten av nummerlotteri som försiggår i LOS är rätt kul att följa, varje gång det är nån dag kvar innan dragningen springer man omkring och söker uppenbarelser, kan var en bil med ett visst utseende eller någon artikel i en tidning, en TV reklam eller vad som helst med siffror i, sen springer dom till Buddha och kollar om dom gissar rätt innan dom ringer och gör sina bett. Rena cirkusen faktiskt, jag slängde in mitt personnummer, dom 4 sista och fick 20 000 bath, hela djävla byn började tro att man var nån ET figur som "visste" hur det skulle bli.  Rena flaxen men det fattar ju inte en Thai där allt har en "gudomlig" förklaring.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Naturligvis är det ingen slump att vissa nummer kommer upp oftare när det är är fråga om mekanisk dragningsrutin.

Vinnaren Arne

Dela på andra sajter

Sen har jag också märkt att vissa nummer aldrig kommer upp!

Följde t.ex Lotto i 2 år och mitt favoritnummer 42 kom aldrig upp.

Tycker att det är lite konstigt och spelar därför aldrig på lotto.

Dela på andra sajter

Det ville jag ju säga att det nästan är omöjligt att vinna på lotto det är lika stor chans med förra veckans nummer som med dina favoritnummer.

Så att lämna in 0 nummer /rader som att lämna in 2 eller 12 rader är "nästan lika bra" det är förstås omöjligt att vinna om man inte spelar och lämnar in kupongen men det är bara nästan omöjligt när man har lämnat in kupongen och på så vis slängt 16-82 Svenska kronor "i sjön".

Dela på andra sajter

Det ville jag ju säga att det nästan är omöjligt att vinna på lotto det är lika stor chans med förra veckans nummer som med dina favoritnummer.

Så att lämna in 0 nummer /rader som att lämna in 2 eller 12 rader är "nästan lika bra" det är förstås omöjligt att vinna om man inte spelar och lämnar in kupongen men det är bara nästan omöjligt när man har lämnat in kupongen och på så vis slängt 16-82 Svenska kronor "i sjön".

Har du berättat det för alla dom som de facto HAR vunnit på lotto, och i så fall, blev dom väldigt besvikna då?

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Det finns ju dom (till exempel jag) som har vunnit 22 kr jippii :party: Men det finns dom som har tagit chansen på  1:6 724 520 på 7 rätt eller 1:336 227 681 som är den stora stygga jackpotten med 7 rätt på lotto och minst 2 på joker men det är ju bara ett fåtal per år.

Dela på andra sajter

Det är inte vetenskap, det är magi som gäller.

Vi brukar låta ungarna dra nummer ur en hatt, sen spelar vi på dem. Grabben e rätt magisk och ligger klart på plus, tösen vår e helt kass :cry: , på lottnummer alltså.

Kolla resultaten på den officiella hemsidan, där kan man skriva in numren och kolla vinsterna, långt tillbaka i tiden också: http://www.glo.or.th/

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Det är inte vetenskap, det är magi som gäller.

Det är vetenskap om det går in, annars är det bara otur som vanligt

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Jag vann förra lördagen och jag vann i onsdags. 100% vinster alltså.

Är det bara tur? Knappast. Valde 3 rader med helt olika siffror för att säkra upp mig.

Man får ju inte vara dum. ;)

Dela på andra sajter

Jag vann förra lördagen och jag vann i onsdags. 100% vinster alltså.

Är det bara tur? Knappast. Valde 3 rader med helt olika siffror för att säkra upp mig.

Man får ju inte vara dum. ;)

Ditt resonemang håller inte. Jag har t.ex. haft oskyddad sex med. ja vem räknar, men är väl minst 50 blandat där thaikådisarna har spruckit samt i fyllan och... där man "glömt" regnhatten. Och enda vinsten jag fått var en urinvägsinfektion som läkaren såg fel på så jag anklagade mitt X för att ha smittat mig med gonorre. Men jag borde fått minst syfilis med ditt sätt att räkna :P

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Ditt resonemang håller inte. Jag har t.ex. haft oskyddad sex med. ja vem räknar, men är väl minst 50 blandat där thaikådisarna har spruckit samt i fyllan och... där man "glömt" regnhatten. Och enda vinsten jag fått var en urinvägsinfektion som läkaren såg fel på så jag anklagade mitt X för att ha smittat mig med gonorre. Men jag borde fått minst syfilis med ditt sätt att räkna :P

Men snälla nu handlade det om lotteri inte rysk roulette  :diablo::suicide: .Du har väl läst aftonbladet och hört skvallret på byn och dessutom varit i kontakt med svensk sjukvård. :bag:

Skulle man drabbas av det värsta så får man lia på svensk sjukvård men ... ! jag behöver inte ta skit om vliken dålig människa jag är bara för att jag gillar att resa och inte har en stadig flickvän skulle jag sen föredra att ha pojkvän i stället  :swoon::surprised: :7: :whip: uch och fy vilka bannor jag skulle få av hälsovården...

Nu är ju inte så fallet men ändå Mai pen rai skit samma jag bryr mig inte.

Dela på andra sajter

Ville bara meddela att jag vann igen, i går. :)

Undrar om detta stärker tesen att " den som har tur behöver inget förstånd" ?

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Det finns ju dom (till exempel jag) som har vunnit 22 kr jippii :party: Men det finns dom som har tagit chansen på  1:6 724 520 på 7 rätt eller 1:336 227 681 som är den stora stygga jackpotten med 7 rätt på lotto och minst 2 på joker men det är ju bara ett fåtal per år.

Tänk er sträckan 6 724 520 millimeter. Det är 6 724, 52 meter. Tänk er en vägsträcka på 6.7 kilometer med varje millimeter inritad. Plocka ut den vinnande millimetern... så stor (ja, liten då..) är sannolikheten att få sju rätt.

Men man kan ju öka vinstchanserna litegrann. Om du nu FÅR sju rätt, vill du ju inte dela vinsten med nån annan. Se alltså till att undvika de nummer som de flesta människor kryssar i.

Min hemvävda teori  (m a o bara gissningar rätt ut i det blå) är att många väljer födelsedagar (bara numren 1-31). många gör regelbundna mönster med sina kryss, man tenderar att välja "udda nummer" som 17 och 23 snarare än 10 och 20. Kryssa alltså gärna i numren 32-35, undvik mönster och lägg till exempelvis 10, 20 och 30.

Attans, det är ett fel i den teorin, väljer du dessa nummer måste du ju dela vinsten med mig. Tänkte inte på det.  :na:

Dela på andra sajter

Exactemente, därför gäller det att om man har en bra rad att fylla kupongen med just denna rad.

På så sätt får man ju det mesta av kakan om man nu tvingas dela med någon.

Klurige Arne

Dela på andra sajter

När det ligger många millar i potten så är det bara att sätta kryss i alla rutorna och betala 6,7 miljonerradsystemet.

Så är man ju garanterad vinst, så brukar jag göra.

Vinnarskallen Arne

Dela på andra sajter

Tänk er sträckan 6 724 520 millimeter. Det är 6 724, 52 meter. Tänk er en vägsträcka på 6.7 kilometer med varje millimeter inritad. Plocka ut den vinnande millimetern... så stor (ja, liten då..) är sannolikheten att få sju rätt.

Men man kan ju öka vinstchanserna litegrann. Om du nu FÅR sju rätt, vill du ju inte dela vinsten med nån annan. Se alltså till att undvika de nummer som de flesta människor kryssar i.

Min hemvävda teori  (m a o bara gissningar rätt ut i det blå) är att många väljer födelsedagar (bara numren 1-31). många gör regelbundna mönster med sina kryss, man tenderar att välja "udda nummer" som 17 och 23 snarare än 10 och 20. Kryssa alltså gärna i numren 32-35, undvik mönster och lägg till exempelvis 10, 20 och 30.

Attans, det är ett fel i den teorin, väljer du dessa nummer måste du ju dela vinsten med mig. Tänkte inte på det.  :na:

Det är därför man ska ta förra veckans rätta rad

Dela på andra sajter

Jag tror inte att det går att läsa sig till någon vinst i en bok men det kan vara värt ett försök att jämföra Svenska spels sida och välja ut nummer från statestiken på mest eller minst dragna nummer. Men som sagt ingen vinstgaranti.  :dance1:

https://svenskaspel.&info=statistik

Dessutom några slumpgeneratorer som kan hjälpa er att vinna de stora pengarna...

http://www.vaksalask...ebb/lotteri.htm

http://min.baksida.se/lotto.html

LYCKA TILL!

Mvh Maakaao  :wai:

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...

Så nu är det bara att börja leta efter en enögd död kattunge och sen Thailand here i come :great: 171 millar kommer att sitta fint :drinks: Mvh Måne Ps är det nån som kan tipsa var en sådan finns,riklig belöning utlovas DS :great:

Måne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...